SBM keinuvivut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Catiska, 22.11.2016.

  1. Catiska

    Catiska Gearhead

    Pikkulohkon keinuvivut tekisi mieli päivittää. Kone on mekaanisilla nostajilla. Katselin Compin teräksisiä: https://www.summitracing.com/int/parts/cca-1622-16/overview/make/plymouth

    En vain saanut edes compin sivuilta varmaa tietoa onko nuo tarkoitettu mekaanisille nostajille ja minkätyyppisiä tönäreitä nuo vaatiin. Koneessa kun on nykyisellään pallo/kuppi tönärit.

    Mitä muita vaihtoehtoja on maailmalla, en millään haluaisi maksaa keinuista tonnia.
     
  2. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Notes: Requires a ball/ball end pushrod.

    Eli pallopallo tönärin vaatii.

    Sopii mekaanisten nostajien kanssa, ja aika vankkaa tekoa muutenkin.
     
  3. Catiska

    Catiska Gearhead

    Nuo ei ilmeisesti ole täysrullaiset vaan liukulaakereilla? Liki tonnin nuokin sitten tulee maksamaan kun tönärit joutuisi vaihtamaan.
     
  4. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Liukulaakereilla ovat joo.

    Mitkä keinut sulla on nyt?
     
  5. Catiska

    Catiska Gearhead

    Nykyisten pitäisi olla Cranen goldit mutta hieman epäilen niiden olevan jotkut piraatit. Yksi jo korkkasi toissa kesänä. Ja kun ostin Summitilta tilalle uusia Cranen vipoja niin olivat hieman erinäköisiä kuin nuo paikoillaan olevat.
     
    Muokattu: 22.11.2016
  6. Catiska

    Catiska Gearhead

    Tietty jos ostaisi aitoja lisää, kaksi tai kolme minulla jo on. Niitä näyttäisi saavan poistohintaan vielä joistakin putiikeista.
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Millasia jousipaineita sul on ja kierrokset? Meinaan noiden alsavippojen kesto tuntuu olevan rajallista, et jos on jyrkkää tavaraa niin kannattaa niihin vippoihin panostaa.
     
  8. Catiska

    Catiska Gearhead

    En ole mitannut paljonko paineet on kun venat on auki. 1.8" pituudelle tehdasarvot on 145/345, kannet on RPM alut. Rajoitin on 7000rpm kohdalla, se tarkentuu jahka dynotaan moottori.

    Nostoa .621 ja asteet .050 264
     
    Muokattu: 23.11.2016
  9. Catiska

    Catiska Gearhead

    Jos ei lähipäivinä löydy puuttuvia Cranen keinuja kohtuuhintaan niin pitää sitten tilata ne Compin Pro Magnum keinut. Tietenkin työntötangot joutuu vaihtamaan vai onko joku onnistunut vaihtamaan tönäreihin päät: kuppi -> pallo
    Tosin kaimalta taitaa löytyä minulle tönärit jotka on olleet samanlaisessa koneessa (pikkulohko samoilla kansilla ja noilla samoilla keinuilla) joten niiden luulisi sopivan tuohonkin.
     
  10. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Isolohkossa mulla hajoili ainakin noita alumiinisia vähän liian tiheästi. Sit laitoin noi pro magnumit ja ongelmat tuntuis ongelmat loppuneen.

    Siihen"säästöön" ja pähkäilyyn muine aiheutuneine ongelmineen meni sen verran rahaa että olis ollu halvempi ostaa jo samantien noita kunnollisia vaikka parikim sarjaa.
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Onks toi nokka laahuri? Mun mielestä tollaselle nokalle aika pienet paineet jos ei ole. Esimerkiks comppi tarjoaa irtopäitä ja kyl niit on vaihdettu. riippuu tietty vähän nykyisistä tikuista, seinämävahvuuksista jne et miten ne sopivat. Pikku ongelma muodostuu siinä vaiheessa jos tarviikin pidemmät tikut....
    Niit alsasiakin on kovin erilaisia ja tasoisia, noi "halpikset" joihin cranen golditkin kuuluvat ovat kohtuu siroja ja "extruded" materiaalista tehtyjä. Ne on kulutustavaraa. Sit ku ruvetaan olee siellä tonnin hintaluokassa voi jo odottaa vähän pidempää käyttöikää. Mut noi mainitut jousipaineet on kyllä niin pienet vielä et vähän ihmetyttää ongelmat.
     
  12. Catiska

    Catiska Gearhead

    Laahurihan se. Jouset (PAC) on nokkavalmistajan (Hughes) nokalle ilmoittamat. Tuossa jousien tiedot:


    • Installed Height/Pressure: 1.800"--145#
    • Pressure @ .550" lift: 358#
    • Pressure @ .600" lift: 375#
    • Pressure @ .650" lift: 400#
    • Pressure @ .700" lift : 425#
    • Coil Bind: @ .750" lift
    • Outer Spring ID/OD: 1.075" /1.459"
    • Inner Spring ID/OD: 1.078" / .794"
    • Type of Spring: Dual
    • Retainers: 5/16" -1278 : 11/32" - 1201
    Tuolla nokan tiedot: http://www.hughesengines.com/Index/...&level2=RmxhdCBUYXBwZXQsIFNvbGlk&partid=30270
     
    Muokattu: 23.11.2016
  13. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Mä hommasin kans tuollaset comp promagnumit käyttökokemuksia ei vielä oo kun ovat paketissaan mutta uskoisin ettei samaan hintaan ainakaan parempia/kestävempiä saa
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Oon käyttänyt sekä pikku- että isolohkossa. Ei pahaa sanaa rullanokkienkaan kanssa. Sit ku mennään oikeen rallikamaan ni tarvii tietty rallitason osaakin, mut kyl noi varsin reippailla romuilla toimii-
     
  15. blacklabel

    blacklabel 3rd gear

  16. Catiska

    Catiska Gearhead

    Katsohan, en tuota huomannut aikaisemmin. Hintakin ihan kilpailukykyinen.

    Laitoin sieltä tilaukseen :)
     
    Muokattu: 24.11.2016

Kerro tästä muillekin!