scania v8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kauko-63, 11.12.2011.

  1. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    ei ollu ilmasäiliössä muuta kun ilmaa,missä toi lauhdutin vinkkeli koneessa on? ja onko se just se kansi mikä siellä menee kieroksi? onko paha vaihtaa vai onko pakko viedä scanialle..tuntuu että välillä lämppärikin puhaltaa välillä lämmintä ja välillä viileetä.
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Onko mitään konstia tarkistaa noita kompuran kanssa ja lauhdutinta?
    rivi 6 on kone jos yhtään lohduttaa :oops:



    Paineilma säiliöihin saattaa kertyä nestettä tai sit niitä ei ollut tyhjennetty viimeiseen 5 vuoteen :-?





    Sit onko kellään aeroli laitteistoa vai miten pakkas laitteisto tollasessa toimii?

    Kun ei ihan viittis laittaa sitä wanhaa konstia, et kompuran imuun erillisestä lasinpesu säiliöstä etanolia käynnistyksen/paineitten keräämisen yhteydessä suihkuttaa


    Vai miten muuten "mersun orginal pilotti" laitteisto saiskohan sitä lie sopimaan aerolille, ois ainakin "helppo" toteuttaa
     
  3. lordC

    lordC Gearhead

    Melkeinpä varminta viedä pajalle, saavat siellä paineistettua järjestelmän. Löytyy siten varmemmin oikea vuotopaikka.Useimmiten vikaa ollut tiivisteissä lauhduttajan osalta. Kompuran imuputkeen ei enää nykyvehkeissä saa tenua juottaa, koska menee kuivaajan kautta ja jää kuiva in painokseen. Yksi vaihtoehto on päästää säiliöistä ilma pois ja lirauttaa putken liitoksesta hiukan tenua säiliöön, jos on jäätymis ongelmia.
     
  4. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    tänään kävin pajalla eikä lauhduttajassa ollu mitään vikaa,vesipumppu oli tiensä päässä,se vuoti ja siksi hukkas nestettä se ihme mönjä mitä paisuntasäiliössä oli jäi vähä mysteeriksi,ei se ainakaan öljyä ole meinas pajan äijät,kaikki nesteet valutettiin astiaan pumpun vaihdon ajaksi ja ihan priimakuntoset kirkkaat nesteet oli,oiskohan tohon joskus laitettu väärän väristä nestettä tai jotain paikkausainetta,tiedä sitte mistä johtu mutta nyt toimii taas.
     
  5. lordC

    lordC Gearhead

    Mukavaa, että vika oli niinkin pieni 8) Punaiseen nesteeseen jos lisää vihreää, niin menee mönjäksi, mutta sen pitäisi olla ruskehtavaa. Voihan olla että joskus lisätty nestettä likaisesta astiasta..
     
  6. keituri mc

    keituri mc 3rd gear

  7. jallu81

    jallu81 3rd gear

    Sä oot yhden scanian ostanu multa, joten pitäiskö mun nyt ostaa sulta? :D
     
  8. keituri mc

    keituri mc 3rd gear

    Jos olo on epävarma yhen ostamiseen niin osta kuus sitte????
    :lol: :lol: :lol:
     
  9. Jaska Betala

    Jaska Betala 2nd gear



    Viel olis tallel t jaffu
     
  10. keituri mc

    keituri mc 3rd gear

  11. keituri mc

    keituri mc 3rd gear

    Kovin on hiljasta tällä palstalla.......... Yks 143:nen rekkaveturi olis vielä jouten tos pihalla..... Tästä olis vielä työ käyttöön taikka jollekki harrasteautoks jos on riittävän korkee talli.
     
  12. Kale Cosword

    Kale Cosword 1st gear

    Aloitteleva yrittäjä:
    Kertokaa kumpi kannattaa hankkii 143 vai 144 scania? itellä enempi kokemusta kyllä 3:sarjalaisesta.
    Kertokaa mikä ajo on kannattavaa pk-seudulla?

    "vain yksi ylitse muiden Scania r143"
     
  13. keituri mc

    keituri mc 3rd gear

    Mulla on noita 143 ollu ja idiootti varmoja vehkeitä. Ekat 4 sarjalaiset oli kyl aika huonoja..... Mulla olis tos myynnis 143 4X2 rekkaveturi. Leima voimassa tammikuulle 2015, topline ohjaamo, uuttavastaavat misukat edes, ilmatoiminen siirtopöytä........... Soittele kale jos kiinnostaa!!! 050-5290932 Jani
     
  14. jallu81

    jallu81 3rd gear

    nelossarjalaisessa on tilavampi, mukavampi ja toimivampi ohjaamo, mutta tosiaan alkupään mallin aika surkeita tekniikaltaa. loppupään mallit sitten ovatkin toimivampia. halvempiakin ne ovat kuin kolmossarjalaiset :D mutta kolmossarjan autot ovat tietty yksinkertaisempia ja kunnossa ollessaan luotettavampia ja parempia ajaa. ja ehdottomasti tyylikkämpiä!

    riippuu vähän millaista autoa ja mikä on työnkuva?
     
  15. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Ja onkos nykyään enään KANNATTAVAA ajoa.... :/
     
  16. Herje

    Herje Double Gearhead

    Riippuu varmaan aika paljo mitä meinaa ajaa.
    Ei mahda kontinajo tai irtoperä hommat kovin kultakaivoksia olla :rotfl:
     
  17. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Sitä just meinasin että on tainnut autoilun kulta vuodet jo mennä! :rotfl:
    Mutta jotainhan sitä on tehtävä kuitenkin. :wink:
     
  18. Herje

    Herje Double Gearhead

    No puuautoja ei oo vielä toppahousut ajamassa :lol:
    Säiliöhommissakin vielä mahdollista pärjätä. Mut laskukone pitää olla kunnossa kuitenkin :wink:
     
  19. Kale Cosword

    Kale Cosword 1st gear

    Kuinka mahtaa olla vaihtolavahommat pk-seudulla arvossa?
    Herkästikös firmat ottaa työvoimaa ilman pätevyyttä?
    Entäs onko vaihtolava-autot jo kaikki digipiirturilla?
     
  20. signet

    signet Gearhead

    -Ei
    -Tuskin
    -Ei
     

Kerro tästä muillekin!