scania v8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kauko-63, 11.12.2011.

  1. mukko

    mukko 2nd gear

    Joo Multi löytyy kans, voin vapaa-ajan puitteissa kahtella jos tarve, tai tarve jollekin muullekkin kuvalle.
     
  2. fordstw

    fordstw Gearhead


    Eipä taida Multista olla paljon apua ton 3 sarjalaisen kanssa?
    Vai onko?
    Itse kaivelen noita vanhoista kirjoista.
     
  3. mukko

    mukko 2nd gear

    No on ja ei, vähä riippuu mitä hakee / katselee + tietääkö noista keksinnöistä jotain...
     
  4. always bb

    always bb Gearhead



    Hieno

    Sain just samanlaista ajaa 14v vanhana kloppina
     
    P. Thornton, kerkko ja juko7 tykkäävät tästä.
  5. Bukero

    Bukero Double Gearhead

    näinpä,aika entinen ei koskaan enää palaa...terveisiä varpamäen penalle salameen. södertäljes V8 rules.
     
    juko7 ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  6. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Pentillä sitä on kaikenlaista komiaa kuljetuskalustoa.
     
  7. Powred

    Powred 1st gear

    Kaivetaan oikein vanha topicci ja kysellään erikoisia.

    Minkälainen toimintaperiaate on tollasessa 144 Scanian nopeusmittarissa?

    Ongelmana sellanen että mittari näyttää noin 30km/h vähemmän kuin todellinen nopeus. Tämän takia rajoitinkin tulee mukaan vasta 120km/ kohdalla

    Ei se muuten haittaa, mutta katsastussetä voi olla eri mieltä.
     
  8. 7Days 7Nights

    7Days 7Nights Gearhead

    Onkos se paperi kiekko piirturilla? Piirturi irti ja takakannen alta löytyy dippi kytkimet joilla saa muutettua ne asetukset tarttee vaan tietää perävälitys ja rengaskoko sitten kyselemään joltain jolla olis lista miten kytkimet asetetaan. Arvaamalla voi mennä aikaa turhan paljon....
     
  9. Powred

    Powred 1st gear

    Joo perinteinen paperikiekko.

    Okei hyvä tietää että se on noin yksinkertainen säätää. Täytyy melkein soitella johonkin huoltoon ja kysellä antaako ne tietoo sieltä.
     
  10. P. Thornton

    P. Thornton 2nd gear

    Eikö onnistu samalla kun tarkastuttaa piirturin? Suikkalakki sitä todistusta kuitenkin vaatii.
     
  11. Powred

    Powred 1st gear

    Piirturi tarkastettu viime vuonna.
    Ja lähin korjaamo ei ole aiva nurkalla
     
  12. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    No kannattaa sitten mennä kysymään mikämeni pieleen jos sen jälkeen näyttää noin pahasti pieleen.
     
  13. Bukero

    Bukero Double Gearhead

    ettei vaan olis rengaskokoa muutettu..
     
  14. Powred

    Powred 1st gear

    Luultavasti juurikin rengaskoon muutoksella se on saatu.
    Täytyy vaan selvittää miten sen saa takaisin.
     
  15. 930BiT

    930BiT 3rd gear

    On kyllä niin suuri nopeusvirhe että on täytynyt olla hyvin pienet vetopyörät joilla mittari on kalibroitu ja nyt sitten alla 315/85-22,5 pyörät tai jotain. Tai sitten jotain on vain rikki.
     
  16. 7Days 7Nights

    7Days 7Nights Gearhead

    Katsopa perävälitys rengaskoko ja vaihteisto tyyppi. Kienzle vai Veeder piirturi. Mulla on lista vakio asetuksista mitä vois kokeilla auttaako asiaan.
     
  17. Powred

    Powred 1st gear

    Sehän olis mahtavaa!
    Elikkä 144 470 6x2
    Kienzle piirturilla
    315/70r22,5 renkaat
    Vaihteistona opti eli taitaa ton ikäsissä olla grs900
    Mistäs ton perävälityksen löytää?
     

Kerro tästä muillekin!