scania v8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kauko-63, 11.12.2011.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Aaaah., kyllä tuossa silmä, korva ja nenä lepäävät.
    Toivotan kaikki Scania V8 kuskit tervetulleeksi kahville, vaikka keskellä yötä :lol:
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ei viilata pilkkuja ei mutta se tosiaan oli 146 ja isoilla pystyputkilla Ihan nokkamallin rekkaveturi vähän kuin tämä hinuri http://www.youtube.com/watch?v=BlvfswoMnsI mutta puoliperänveturi
    En moista ollut ennen nähnyt ja itte olin silloin rekkakuski alla oli VAAN F88 Volvo :cry:
     
  3. onre

    onre 3rd gear

    Knoppitieto: 146 on siis 141 läpivetävällä telillä. Harvinainen peli.
     
  4. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Tämä kloppi oppi taas knoppi tiedosta uutta asiaa! :D
     
  5. LBS

    LBS 1st gear

    Onko täällä muita joilla on harrasteautona V8 Scania?
    Itsellä LBS 141 vm -80/-81 ajettu vajaa 230 000 km.
    Hyvällä tuurilla (lue: jos on rahaa) saattaa tulevan kesän lopulla olla osin keskeneräisenä liikenteessä.
    Ja suorille pystyputkille on varattu tilaa etusermin ja hytin välistä....
     
  6. hillbilly

    hillbilly 1st gear

    Varmaan komia peli! olis itelläki jos olis isompi talli ja enempi valuuttaa :(

    mut onneks mein työmaalla on jokapäiväisessä käytössä 2-akselinen vm.72 110 SUPER,jossa pienenpieni HIAB, käydään katsastusreissuja sillä,pari reisua päivä, komia yhdistelmä ko ton perään laitetaan 5 akselinen pakkaskärry :D
     
  7. ROD-32

    ROD-32 1st gear

    Kyllä kyllä. Ja telivetoinen napavälitteinen ja tuplarunkoinen. Eli siis vastasi kakkossarjan E versioita, = extra heavy duty, kun H oli vaan heavy duty jne.
    Ja samoin 145 oli nollasarjan eli 140 mallin raskasversio. Meillä on ollut sellainen ja 14 vuotta entisöinnin alla. Auto on vain 60 tkm ajettu. Oikeestaan ei puutu kun alustan puhallus, maalaus ja sitten kokoonpano. Siinä vaiheessa on ollutkin jo viimeiset viisi vuotta. Jos jotain kiinnostaa niin voisin yrittää jotain kuvia laittaa.
     
  8. Remu63

    Remu63 1st gear

  9. LBS

    LBS 1st gear

    Ei noita 145/146 malleja ole paljoa tehtykään. Esim. 145 malleja valmistettu 1975-1976 yhteensä 114 kappaletta.
    Sen jälkeen tuli sitten 146, mutta ei sitä varmaan enempää vuotta kohden tehty.
    Tuplarunko oli tuolloin muuten kaikissa teli Scanioissa, ei toki niin järeä kuin 145/146:ssa.
     
  10. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    toi kyseinen auto millä ajoin niin mieltä vaivaa laatikko..kaksi kertaa jäi vaihtaminen tekemättä kun en saannu vaihdetta silmään..mikään vaihde ei menny päälle vaikka kuinka yritti,piti pysähtyä ja sit sai vaihteen silmään..onko vika nyt sitte käyttäjässä vai onko synkat menny :odroll:
     
  11. jallu81

    jallu81 3rd gear

    Kuin mont pykäläinen aski? 8 vai 9(puolittaja)? onks keppi sellainen katkennu lehmänjalka ja tihti?
    Scaniois on vähä sellainen aski et tarttee aluetta vaihtaessa ottaa vähä rauhallisemmin, ku se aski ei välttist tajua sitä et menee iso puoli päälle..
     
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Missä käytössä tämä on ollut kuin on noin vähällä päässyt? Lentokentällä?
     
  13. LBS

    LBS 1st gear

    Uutena myyty ruotsissa, en tiedä mihin käyttöön. Sitten uitettu tänne ja tehty palokunnan säiliöautoksi. Siinä sisällä seistessä vesisäiliöistä valunut kondenssivesi ruostuttanut tuplarungon sisärungösta ja siksi poistettu rivistä noilla kilometreillä. Nyt sisärunko vaihdettu kokonaan.
     
  14. LBS

    LBS 1st gear

    Enpäs osaa lainata noita aiempia tekstejä...
    Mut kauko-63:n ajama auto kuullostaa kuin siihen olisi vaihdettu fullerin laatikko.
    Kyllä Scaniassa yleensä jonkun vaihteen saa päälle, on toki mahdollista että ko autossa on ollut vikaa laatikossa tai kytkimessä.

    Ja ROD-32, kuvat kiinnostaa tietysti, selviäis samalla mitä eroa siinä rungossa on verrattuna nostoteli autoon.
     
  15. Mutku

    Mutku Gearhead

    Jees. Paa ihmeessä kuvia, kiitos.
     
  16. onre

    onre 3rd gear

    Joo, ehdottomasti kuvia. Hienoja vehkeitä!
     
  17. hillbilly

    hillbilly 1st gear

    näin on, ei ole hätäsen miehen laatikko :D
     
  18. LBS

    LBS 1st gear

    Noissa vanhemmissa on peruslaatikko 5-vaihteinen, esim. linja-autoissa käytettiin sellaisenaan.
    8-litraisissa oli "puolittaja" jolla saatiin vaihteiden väliin lisää pykäliä ja sitten 11- ja 14-litraisten koneiden kanssa oli alue-laatikko jossa hidasta puolta käytetään n. 25 km/h asti ja sit vaihdetaan isolle alueelle. Alueen vaihto ei todellakaan käy salaman nopeasti, mutta ainakin kasikoneinen liikkuu pelkällä isollakin puolella.
    Tuosta kepistä en osaa sanoa kun olen nähnyt vain ehjiä jalkoja, ja mikä on muuten tihti?
     
  19. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Juu, kuvia ehdottomasti!

    Sen verran tohon laatikko hommaan voin arvailla... Eikös noissa oo paineilma työsylinteri puolittajassa..? Meinaan oisko siinä jotain häikkää?
     
  20. jallu81

    jallu81 3rd gear

    Ja uudemmissa, kolmossarjasta lähtien on saatavana ollut 8vaihteista(4lovinen) ja 9vaihteista(3lovinen+puolittaja/loikkari).

    Erona on nappien määrä vaihdekepissä. 8v on vaa aluevaihtajan nappi ja 9v on alue+ puolittaja/loikkari..
    Ja tihtillä tarkoitin jämpiä, välyksetöntä.....
     

Kerro tästä muillekin!