scania v8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kauko-63, 11.12.2011.

  1. ROD-32

    ROD-32 1st gear

    Aluevaihteiston nopeuttamiseksi ainakin kakkossarjalaisiin oli huoltotiedote jossa ilmaventtiilin karaa hiottiin ohuemmaksi jolloin virtaus kasvoi ja mäntä liikkui nopeammin. Ohjeet löytynevät vielä jostain jos joku haluaa.
    Kuvia on tänään skannailtu. Katsotaan koska saadaan esille.
     
  2. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    tää millä ajoin oli 3lovinen laatikko aluevaihtaja ja puolittaja,siis ysisatanenlaatikko...kun kyselin tänään myyjältä laatikon kunnosta niin kuulemma takaa että toimii..eli oli varmaan äijässä vika kun ei vaihtaminen onnistunut,nyt on fh volvo ja siinä on niin helppo laatikko.
     
  3. jallu81

    jallu81 3rd gear

    joo ysisatanen on aika rauhallinen aski. välikaasul menee paremmin pykälät tupaan, mut on se silt eri planeetalta ku volvon 3lovinen..
    aika hassuu kyl, ku molemmat on saman tapaisia askeja, mut vaihdekaavio vaa toisin päin..
     
  4. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    peilikuva..mutta volvon laatikko on kyllä paljon käyttäjä ystävällisempi ja helpompi.
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Helvettikö se piti ruveta tällainen aihe laittamaan foorumille kuulikko?Nyt tuli vanhalle rahtarille kauhee kuume kuulikko ja mistä rahat ja tilat kuullikko!! :poff:
     
  6. LBS

    LBS 1st gear

    Jallu 81: nyt hoksasin, se lyhyt keppi on 2-sarjassa ja sitä uudemmissa, 0- ja 1-sarjan nokattomissa keppi on paljon pitempi ja tulee takaviistosta ja on ajomäärästä riippuen enemmän tai vähemmän suurpiirteinen liikkeissään.
    Noista uudemmista en sitten juuri perillä olekaan.
     
  7. vani75

    vani75 2nd gear

    j

    mä otin isonpöntön vex ja ilmasäiliö tilalle,ja melko makeet saundit.
     
  8. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Kyllä ei lähe oikeen fiilistä noin uudesta vehkeestä.Kesäl tommosella Scanialla ajelin.Vanha v8 Magirus toi fiiliksiä paljon enemmän ja mikä tarkeintä ajaminen ei ole "liian helppoa".Vanhassa vara parempi tälläkin kertaa :rotfl: .
     
  9. vani75

    vani75 2nd gear

    k

    ei ol vm01 viel mitää mikä estäs tekemäst!r sarjas alkaa olee jotaa hälpäkettä mikä pitää ottaa huomioo.
     
  10. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    joo täytyy ottaa se iso pönttö pois ja suora tilalle, mitenköhän se on kiinni? oiskohan siinä jotkut klemmarit jotka avaamalla sen sais siististi irti ja jos löytäs jotain sellasta haitariputkea(vai mikä se on) joka taipuu ja sit klemmareilla kiinni :odroll:
     
  11. jallu81

    jallu81 3rd gear

    Joo ja joo.
    Varmaan kaikista raskaankaluston varaosaliikkeistä löytyy noit klemmareita ja putkea jos jonkinmoisia...
     
  12. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    pakoputki klemmareita löytyy kyllä varmasti,mutta löytyyköhän just sopivan paksuista putkea ja oikealla kulmalla.
     
  13. jallu81

    jallu81 3rd gear

    Kyl niit on..tai no, riippuu tietty varaosaliikkeenvalikoimista, mut taatusti saa vaiks scanialta, jos ei muualta..
    Itse tein omaan silloin sen vaimentimen korvausputken vanhan d-sarjan foordin ilmanottoputkesta :rotfl:
     
  14. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    kai siihen joku putki jostain sit löytyy,eilen löin kättä päälle että kaupat tulee! myyjä vielä sanoi että on uus äänenvaimentaja en kehdannut sanoa että se heitetään mäelle heti kun auto on mun :oops: eli kun sen siististi irrottaa niin senhän saa siihen takaskin vielä jos haluu.
     
  15. jätkä

    jätkä 3rd gear

    kyllä siinä 144:ssa ihan normi grs900 aski on...ne on vähän rauhallisemman miehen/naisen laatikoita :) on se vaan komia peli se nelos-sarjalainen! Iteltä löytyy r580, r500 x2, r164 580 ja 144 460...on muuten nelikuuskymppisellä taitettu rapiat 2000000 ja orkkis kone, loota + perä...eli ei ne ihan paskoja ole kunhan vaan pitää runkolaakerit kunnossa niin pysyy runkolinja kunnossa. Onnea Kaanian hankintaan :)
     
  16. jätkä

    jätkä 3rd gear

    ps kysele vaikka yv:nä jos sul on probleemia Scanian kanssa...on "jonkin" verran kokemusta kyseisestä laitteesta.
     
  17. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    kiitoksia vaan :D missäs km määrässä runkolaakerit yleensä on vaihto kunnossa? ja yv:tä laitan jos jotain kysyttävää tulee mieleen.
     
  18. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Kuullostaa ihan sellaiselta kalustolta että sulle pitäis hakea töihin! :rotfl: Nyt joutuu vaan Ivecon ryskillä ajelee pää painuksissa suuresti häveten.... :oops: :(
     
  19. lordC

    lordC Gearhead

    Allekirjoittanutkin pääsi käpistelemään Scania V8:ia viime kesän helteillä... Oli vaan kyseessä BR145, eli linjavaunu... Kone tietty takana ja koska oli messuauto, ei mitään luukkuja lattiassa. Homman nimi oli siirtopumpun vaihto maantiellä, perä aurinkoon päin. Kerranki teki mieli valittaa, että oli kuuma! :mad:
     
  20. jätkä

    jätkä 3rd gear

    Se onkin sitten vähän vaikeempi juttu...riippuu nääs ajotehtävästä,viritysasteesta, huolloista ja kytkimen kunnosta, ajotavasta yms yms...

    Vakio 460 keppeessä ajossa n800000
    "ruuvattu" n700000
    perkeleesti ruuvattu ja täysillä painoilla n500000.
     

Kerro tästä muillekin!