Scatin veivit pikkulohkosevyyn?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anssi, 2.2.2005.

  1. Anssi

    Anssi Gearhead

    Onkos ihmisillä kokemuksia Scat:in I-beam kiertokangista? Tarvitsisin tuohon jonninverran viritettyyn sbc 305:een uudet veivit ihan varmuuden vuoksi.

    Konetta pyöritetään tulevana kesänä varmasti useammankin kerran kuuden tonnin hujakoille, kun ei tuosta alempaakaan sitä tehoa saa :) Veivit saisi siis kestää kiekkoja. Joskus, ei siis vielä, mutta joskus kone tullaan ahtamaan ja sitten sitä vääntöäkin pitäisi löytyä. Eli vähän sitäkin silmälläpitäen ollaan veivejä katselemassa.

    Nuo em. Scatin veivit olisivat ainakin kohtuullisen hintaiset. H-beameihin ei varmaan tarvitse lähteä vielä näillä tehoilla ja kiekoilla?

    Eli onko kokemusta? Millainen laatu? Onko maanantaikappaleita sattunut? Mitat kohdallaan jne jne..
     
  2. Anssi

    Anssi Gearhead

    Kai nyt jollakulla on näistä kokemuksia tai tietoa!
     
  3. cmro85

    cmro85 Gearhead

    itse käytin juuri eaglen h-beamit tarkastettavana ja oli ainakin hyvälaatuiset. toleranssit oli prikulleen. samasta paikastahan nuo scatitkin tulee. kiinassa valettuja pötiköitä. painotkin on todella tasaiset. huoletta voi tuommoiset laittaa koneeseen. kunhan ei mitään hirmu kierroskonetta tee. i-beamejahan käytetään vielä aika tehokkaissakin koneissa. kestää kyllä katukäytössä pitkään.
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei tuu samasta paikasta, kiinasta kylläkin. Aikasemmin tuli, muttei enää. Noita Kiinan veivejä tuotetaan nykyään ainakin neljässä eri paikassa. Tossa kuva mopar 440:n kolmesta eri kiinan H-veivistä: [​IMG]
     
  5. jhp

    jhp 1st gear

    I-profiili

    I-profiilin veivejä käytetään myös erittäin tehokkaissa moottoreissa,kuten esim.nascarin puolella jossa Lentz merkkinen I-beam veivi on monella tiimillä käytössä.
    Valtaosa tiimeistä käyttää kuitenkin Carrillon H-profiilia.

    Ostin 6,125" Lentzit ja täytyy sanoa että työnlaatu on hienoa,veiveissä on järjestetty painevoitelu männäntapille ,varren läpi menevällä pienellä reiällä alapesästä.(millä tekniikalla ne tekee tuon reiän??)
    Veivit on 48mm kk-kaulalle,painoa 558gr.Ovat hiukan painavemmat kuin 6,2" Carrillot joilla painoa oli 520gr.
     
  6. B 50

    B 50 Gearhead

    Poraamalla? Vaakakaraisella työstärillä tekee ihan kivasti pienempiäkin reikiä aika syvälle.
     
  7. karjalai

    karjalai Gearhead

    Re: I-profiili

    Reikä tehdään kanuunaporauksella. Siis ei kanuunassa poraten vaan kanuunaporauksella..
     

Kerro tästä muillekin!