Scottarin lavamuutos.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Anonymous, 4.8.2004.

  1. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Söpömpi silmälle :p

    Oliko kellään ihan oikeasti tietoa vai joutuuko menemään konttorille asti kyselemään? Tosin ei ne siellä mitään tiedä ellei ole jo valmiiksi pykälää näyttää mihin soveltaa.
     
  2. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    No joo tuon saman minäkin löysin mutta kun ei niitä ohjeita ole saatavilla niin onko se vaan sen kun tekee? Täytyy käydä varmaan konttorilla kysymässä tai soitella trafiin ja varmistella.
     
  3. Belscot

    Belscot 1st gear

    Saitko koskaan selvyyttä tähän lyhennys asiaan? Kiinnostaisi omaa alkaa leikkeleen, jos tämä tehtävissä
     
  4. Keme

    Keme Gearhead

    Ehkä suositeltavaa käydä ihan itse selvittää ajantasaiset tulkinnat siltä konttorilta missä meinaat katsastaakin auton.
     
  5. Belscot

    Belscot 1st gear

    Sen verran kyselin, että ei ainakaan vaki konttori tiennyt asiasta yhtään mitään. Mutta pitää alkaa trafille soitteleen. Olisi vain mukava tietää, jos joku saanut selvyyttä aiemmin asiaan
     
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Joskus viimevuosituhannen puolella teimme firman scottariin muutoksen, jossa pitkälle rungolle pultattiin lyhyt stepparilava, hytin ja lavan väliin teetettiin alumiininen työkalulaatikko, ja vielä tuli pystyputket lavan ja hytin välistä, eikä näyttänyt pölömmältä.
     
    Gary Grand ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  7. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Fiksu idea ja käytännöllinen. Onko tästä kuvaa?
     
    hantta tykkää tästä.
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Firmalla oli siihen aikaan automaalaamo, joten tuo tekele tehtiin näyttelykelpoiseksi, metrin levyinen alumiinilaatikko oli kiilloitettu, auton väriksi tuli punainen ja hopea candy, eli oli näyttävä zuppariauto, esittämiskelpoista kuvaa ei ole. Auto toimi normaalina autokorjaamon käyttiksenä, myöhemmistä vaiheista ei tietoa, myytiin, kun seuraava projekti oli ex Norjan Natosteppari, johon myös tuli erikoismaalaus.
     
    Kustom STW ja fourwheeler tykkäävät tästä.
  9. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Onko tähän tullut mitään uutta tietoa? Tekis mieli pitkä lavainen muuttaa lyhyeksi jos pitoa sais enemmän. Tavaraa tällä ei enää kuskata...
     
  10. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jos se menee lavan lyhennyksellä ja se 185cm pitkä verovapauden minimivaatimus täyttyy edelleen, niin muutoskatsastus.
    Ja toisaalta, jos akseliväliä pitää lyhentää, niin pitää vastata mallisarjassa tarjolla olleisiin malleihin.
    Runkomuutokset kai periaatteessa vaatii valmistajan ohjeet.
    Mutta muuten kai nuokin menee muutoskatsastuksella.
     
  11. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Akseliväli lyhenis noin 40cm, se ongelmaksi muodostuu, varsinkin tuo valmistajan ohjeiden mukaisesti kohta. Lavaa jäisi vielä 2m
     
  12. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    En tiedä saako tehdä mutta minä lyhensin jo omani. Pystysuora katko, salmiakki vahvikkeeksi sisäpuolelle sekä boksaus runkoon. Samalla vaihtui lehtijouset 2-linkki tukivarsiin ja ilmapusseihin. En ole kyllä leimannut tai edes kysellyt mitään konttorilta
     
  13. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Tuskin kukaan katsatukses kyselisi jos ei puhuisi mitään. Mutta jos niin kävisikin. Toteus ei olisi mikään ongelma. Lavakin olisi suhteellisen helpo pätkiä...
     

Kerro tästä muillekin!