Se helevetin ooppeli

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Bandicoot, 11.2.2007.

  1. Mrs Käkkylä

    Mrs Käkkylä 1st gear

    Ylimääräisen poisto, miten ihmeessä nää voi tulla kaks kertaa tänne???
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Yks vähän varakkaampi tuttu kaveri osti useamman ooppelin ja volvon jälkeen vajaa vuosi sitten käyttöautokseen ihan uuden mersun mut sano että hyvin pian se vaihtuu kun luulis että 70000€:llä sais toimivan auton mut vikoja on ollut jatkuvasti ja monenmoisia :odroll:
     
  3. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Köyhän kansan autoissa on huomioitu, ettei köyhillä oo rahnaa korjautella niitä... Mut parempituloisten autoissa on huomioitu että niillä taas on. :D
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    Enpä ossoo sanoa, mutta sen hutiviestin voi kyllä poistaa, kun klikkaa sitä viestin oikeassa yläkulmassa olevaa punaista raksia :wink:
     
  5. ata

    ata Gearhead

    Se on kyllä jotenkin tosi väsynyttä kun jotkut jaksaa "haukkua" Opeleita, vaikka se on laadukas eurooppalainen GM-auto eikä mikään kiinan ihme. Muotoilussa Opel ja jenkkilän Chevy ovat olleet aina hyvin lähellä toisiaan. Toki on korean Chevyssäkin paljon Opelista lainattua... Opelin Rüsselsheimin päämajassa Saksassa oleva suunnittelutoimisto kun on nykyään yksi GM:n globaaleista suunnitteluyksiköistä, jossa suunnitellaan autoja myös muille GM-merkeille.

    Ja toisekseen Opel on koko GM:n vanhin olemassaoleva merkki ja pisimpään yhtäjaksoisesti tuotannossa ollut merkki. Kyllä noilla ajelee ja harrastaakin.
     
  6. Nooh ... kehuja:

    Kadetti vie vähän pensaa ja varaosat ovat halpoja.

    Mutta niitä varaosia myös tarvii. 40k km nokkahihnan suositeltu vaihtoväli, useilla alkuperäisosilla näyttäis olevan noin 10v kestoikä (peräkontin jouset, bensaletkut, automaattiryyppy, kojelaudan valaistus) ja sitten vielä monen kokemat takajarruongelmat jopa suht uusissa Kadeteissa, kuulemma Astraan sitä ominaisuutta ei ollut korjattu...

    Muuten moottori kyllä näyttää kestävän, 300k km 1.3l ...

    Mielestäni Opel ryvetti imagonsa Astra-Vectra osastolla sen verran pahasti etten moiseen katiskaan koske.

    Muotoilusta ja sen onnistuneisuudesta voinee olla montaa mieltä. Senhän noista 80-90 -l Opeleista näkee että halvalla on tehty, kitinöitä ja natinoita piisaa. Mutta eivätpähän nuot enään tosin varsin tuoreitakaan ole.
     
  7. tovesala

    tovesala Gearhead

    Ite ainaki ollu tyytyväinen kun talvella ostin käyttöautoksi B-mallin Senatorin (-91 3.0 24v aut.)...
    Pari pikku vikaa ollu mut muuten moitteettomasti toiminu...
     
  8. diiseli

    diiseli 1st gear

    Ristiriitaset tunteet kuljinta kohtaan.

    Eka opeli oli vanha kunnon B-kadetti, eikä oo vehkeestä pahaa sanottavaa... sitte Bascona... joo. Oli 2litrasta konetta ja alustasarjaa. Mukava peli ajaa aina kun sattu et oli ajo kunnossa, eli oli aina baskana.

    Onneks muutaman kokonaisen ajovuoden jälkeen veri veti taas noihin "vanhuksiin mitä saa koko ajan rassata" ja ny myö tutustutaan sitte chevyyn
    :rotfl: :rotfl:
     
  9. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Ooppelikaan kaikkee osaa tehä... Seitkytluvulla se tais hiipua se innovaatio niiltäkin. :rotfl:
     
  10. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Mikäs ooppelissa on sillon vikana kun se on ollu yön yli sateessa niin aamulla se ei lähde käymään sitten millään, ei edes pilotilla? Mulla joskus oli ascona ja siinä oli tuollaista ongelmaa. Hinaamalla se sitten lähti kun hinas tarpeeks pitkään.....
     
  11. Kintus

    Kintus 1st gear

    eikös nuo kaikki viat Ooppeleissa oo enempi ominaisuuksia ko vikoja... :lol: :lol:
     
  12. onre

    onre 3rd gear

    Mahtoikohan olla semmonen ruiskukone-asconaattori? Siinähän tää ruiskun aivopoksi on sijoitettu silleen, että se saa niskaansa vettä sateella helposti, ja maakontakti menee -> ei tarttaa.
     
  13. hyde

    hyde Gearhead

    No eikös se Opel Meriva ollut ihan tässä taanoin luokansa 'viattomin'auto
    ensimmäisenä eurooppalaisena vuosi kymmeniin.Normaalistihan Japani/Korea on vienyt 5 ekaa sijaa näissä testeissä Taisi muuten samoissa tuloksissa olla Chevrolet sijalla 6,joka sinänsä olisi jo
    kymppiuutisten aihe jollei tietäis että nykyään Daiwoo=Chevy.

    Cherolet Impala -70
    Opel Vectra -95
    Opel Astra -98
    Volvo 745 -89
    HD1200 -96
     
  14. LBkökki

    LBkökki 1st gear

    Joo vaimolle ostin yhden omegan 1992 ajettu 246 tkm , oli meillä 5kk ja äkkiä pois.
    Vaimo syksyllä tuli iltavuorosta ja sanoi että pitää ajaa perokalastajan housut jalassa.
    Vettä tulee kun saavista kaatamalla molemmin puolin keskikonsolia.
    Auto oli rapia kun hangon keksi.
    Katsastusmies sanoi että ei ala katsastaan koska etutolpat,
    on niin mätiä että ei viitti lyödä läpi.
    Sano vielä että jos jarrutat lujaa etutolpat kaatuu auton alle.
    Hitsattiin mitä katsuri sanoi ja kokeiltiin onnea.
    Läpi meni .( Paljon jäi tekemättä kun tonki tätä paskaa.)
    EKA KERTA MINUN AUTOISSA: TÄTÄ PASKAA EN OLISI VOINUT MYYDÄ MINNEKÄÄN IKIMAILMASSA:
    12h tähän paskaan hitsattiin peltiä ,että saa leiman.
    ELI VAIKKA POLKUPYÖRÄLLÄ ILMAN OPELIA.

    EIKÖ TUO OPEL OLE TOISIN PÄIN LEPO :EI VARMAAN LIIKU :mad:
     
  15. LBkökki

    LBkökki 1st gear

    Ja jatkoa edelliseen ostetiin rovaniemen wetteristä vaimolle ford mondeo. stw
    Kaikkien haukkuma
    On toiminut ok.
    VIAT: Toinen etujuosi poikki.(bilteman ohjeiden mukaan , vaihettin molemmat.)
    Tulpanjohdot,tulpat käyntionkelmiia.
    Takajarru sylinterit ja uudet kengät.
    Kytkivaijeri nitisee. (Radio rock isomalle)
    Nopeusmittarin vaieri nitisee. (Radio rock isomalle)
    Ja pennut kävi laittamassa potun putkeen, se repesi sieltä täältä.(laitetiin pari paikkaa)
    Autolla ajettu 3vuotta ja joka vuosi 15000 tkm.
    Nyt mittarissa 255000tkm.
    Takalokasuojen kaaret ruostuu jos autoa ei pese tarpeeksi!.
    Ja muistakaa tämmöiset hopat ei maksa mittään.
    Vaimo ei halua vieläkään uudempaa autoa. ( OLKOON NÄIN) :rotfl: :pinup:
     
  16. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    kyllä meitä vielä löytyy :rotfl:
     
  17. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    ite olen nyt muutaman kuukauden ajellu omegalla, ja olen kyllä hiukan yllättynyt sen toimivuudesta..
    ensimmäinen opel mulla.
    jakohihnan joutu vaihtaan, ja takapäässä jotain puslamurhetta.
    ilmastointi tyhjä. vuotaa jäähdytysnestettä.

    muuten pelaa ja on mukava ajaa.

    kaipa se räjähtää nyt käsiin kun tuli kehastua.. :odroll:
     
  18. LBkökki

    LBkökki 1st gear

    Itte on tullut vanhaksi,
    Ei jaksa rapata käyttiksiä.
    mutta onneksi simppa jaksaa keminmaassa laitaa autoja kuntoon.
    Hyvä palvelu ja hyvät rockit.
    Autohuolto cool special ky .

    :D :pinup:
     
  19. Joo älä toista virhettä...

    noista kun ei pääse eroon.... kukaan ei huoli!
     
  20. flatonia flattop

    flatonia flattop 3rd gear

    Niin kyllähän ooppelia aina haukutaan mutta missäs ne kaikki muut 70-luvun vehkeet on mitkä on vielä käyttöautona :eek: Meinaan kun ei näy kuin B ja C kadetteja ja volvoja että missäs nämä muut laatuautot sitten ovat. Oikein huvikseni viime syksyn ja talven aikana seurasin tilannetta niin päivän aikana näki parhaimillaan 6 eri C kadettia liikenteessä :eek:

    Oli sitten joku vienyt city kadetinkin kierrätykseen ja eihän sitä sitten enää saanut pelastettua kun oli romutustodistus tehty :mad:
     

Kerro tästä muillekin!