Se HEMI 67-Belvedere 4 door sedan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja hyde, 11.5.2005.

  1. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Imperial413 nimimerkin uskon osaavani yhdistää oikeaan nimeen. Milloin on valittu ja kuka on Suomen Mr Mopar?
     
  2. JariV

    JariV 2nd gear

    Ei ole valittu koskaan. Toi on pääkaupunkiseudun inside-juttu. Ei siitä sen enempää.
     
  3. pötkö

    pötkö Gearhead

    Se Chargeriin laitettu Hemi taitaa olla vielä "eräällä" kaverilla.Siinä taisi olla kiini enään orggis kaasarit ja imusarja jäljellä Belvestä? Lohkohan oli uudempi kuten olemme saanneet lukea aikaisemmista postauksista.
     
  4. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Voi Rähmä!Ketään ei todellakaan aliarvioida tai väheksytä.
     
  5. JariV

    JariV 2nd gear

    "orkkis KAASARIT" ??
    Oliko se siis kahdella kaasarilla? Puoliläpinäkyvän (muovi joka hillittömässä pölyssä) pressun alla se aina seisoi putsari kiinni tällä eräällä kaverilla pakattuna joten huonosti siitä mitään näki läpi. Mutta että Belvekö olisi alkujaan dual quad???
     
  6. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^Kaikki Street Hemit ovat Dual Quad.
     
  7. JariV

    JariV 2nd gear

    Jassoo, sivistyksessä siis iso aukko paikaantui just. En tiennyt.
     
  8. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Älä nyt kesken lopeta.
     
  9. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Vai oliko se sittenkin se ihan alkuperäinen lohko joka halkesi ja joka kaivettiin esiin... Joku tietää aivan varmasti ja jos lukee niin hymyilee tälle ketjulle. Minä en tiedä mitään.
     
  10. Jan Richards

    Jan Richards 3rd gear

    En tiedä varmuudella, mutta ymmärtääkseni lohkon vaihto tapahtui Aro Yhtymän korjaamossa. Lohko tilattiin Aron kautta ja oletan että työt tehtiin myös siellä. Auto kun oli vasta kolme vuotta vanha silloin.
    Tuskin Aro Yhtymän korjaamo kaivaa kuopan metsässä ja pudottaa lohkon siihen. Olettaisin että normaali jätekäsittely siihen aikaan, ehkä romulaatikkoon ja eteenpäin kaatopaikalle.
    Se että lohko olisi haudattu, se kuullostaa todelliselta urban legendasta kyllä mulle
     
  11. Jan Richards

    Jan Richards 3rd gear

    Moottorin osista sen verran että minun tietojen mukaan vaihdettiin vain lohko. Kannet, imusarja, kaasarit ja muut isot komponentit otettin vanhasta lohkosta ja asennettiin uuteen lohkoo. Melko varmasti nämä osat olivat edelleen kiinni moottorissa kun Chargeri oli kiihdytysradalla.
    Mitä tänä päivänä on kiinni moottorissa, en osaa sanoa.
     
  12. Jan Richards

    Jan Richards 3rd gear

    Ah, niin. Se on sitten ollut se vaihtolohko joka tuli USAsta. Alkuperäinen -66 lohko on varmaan hävitetty Aron toimesta
     
  13. superbird

    superbird Gearhead

    Paljon tullut juttua viime aikoina. Pieni osa asiallista ja oikeaa tietoa. Aika paljon voisin kirjoittaa, mutta ei ole minun tehtava. Seppo kertokoon jos katsoo tarpeelliseksi.
    2 kuvaa, toinen Myyrmakihallin nayttelysta vuodelta 1993 ja Belvederen kone hieman keskeneraisena, nykyaan kaynnistys valmiina..

    http://superbird.kuvat.fi/kuvat/Belvedere/
     
  14. STW2

    STW2 1st gear

    PPR puhuu asiaa. Referenssiä pitää olla ja ei riitä että on kaveri tehnyt koneen, toinen kaveri tehnyt korityöt, kolmas pohjat ja maalauksen jne. vaan kyllä täytyy olla omaakin tekemistä muutakin kuin omistamisen halu ja kiinnipulttaamisen ilo, vai mitä pepe?

    Kaikki harrastaa osaamisensa ja muiden resurssien puitteissa, mutta kuitenkin eniten arvostetaan sitä että yrittää opetella tekemään jotain eikä vain kiikuta muille romujaan laitettavaksi. Yritystä ja tekemistä itse sitä pitää kannustaa, ja se ei maksa juurikaan muuta kuin vaivan palkan.

    Haaveilijat ovat sitten asia erikseen ja mitäs moitittavaa siinä on jos haaveilee,... kunhan ei ole jorma otsassa siitä kun joku toinen tekee.

    Rane
     
  15. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    En puhunut omista tekemisistäni. Jos olet blogejani lukenut, niin niistä käy kyllä hyvin selville, että omat taitoni eivät kaikkeen riitä. Lisäksi kannattaa huomioida, että näillä selkosilla ei ole tarjolla kaikkea tarvittavaa palvelua. Esimerkiksi kunnon moottorikoneistamo puuttuu.

    Teetän ennemmin ammattilaisella sen, jossa en itse saa itseni hyväksymää jälkeä aikaan. Onneksi tälläisiä kavereita löytyy lähipiiristä. Loput sitten itse yrityksen ja erehdyksen kautta. Kivasti on hommia riittänyt itsellekin. Kannattaa vetää joskus tommonen grilliprojekti läpi. Itsellä on kolmas peräkkäinen menossa kymmenen vuoden sisään. Ei oo ollut ongelmia irtorahan tai -ajan ylijäämien kanssa.
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mun mielestä kohtuu turhaa yrittää arvottaa toisten ihmisten taitoja ja resursseja. Ei kai joku postimerkkeiljäkään ite piirrä niitä merkkejään, ja silti on ihan vakavasti otettava harrastaja. Mun mielestä jos jollain on hilloo ostaa tai teettää hieno auto, niin mikäs sen hienompaa? Tota kautta ollaan saatu tähän maahan lukematon määrä sellasta sälää ja kalustoa joka päätyy normiräpeltäjien käsiin, ja jota ei olis ikinä ollut varaa hankkia tähän maahan ilman tota ensimmäistä "rahahemmoa".

    Jos tuota omaa harrasteuraa ajattelee, niin mulla on periaatteena et kutakuinkn kaikki tehdään ite. Se ei useinkaan tarkoita sitä, että ne olis jotenkin poikkeuksellisen hyvin tehty, vaan on ennemminkin lompakon ja aikataulujen sanelema pakko. Jos sitä osais ajatella pitkäjänteisesti ja viisaasti, niin olis aikoinaan käynyt koulut kunnolla, panostanut jonkun vuoden uraan ja nyt vois harrastaa ihan millä haluaa, missä tiloissa haluaa ja miten haluaa. Mun mielestä se ei olis kauheen huono vaihtoehto.

    Sepolle hattua ylös että on ottanut Belven huolehtiakseen, se valmistuu sitten kun sen aika on. Se olis aikoinaan moneen kertaan ollut kenen tahansa saatavilla jolloin hän olis voinut tehdä sille oman mielensä mukaan. Nyt pallo on Sepolla, ja miehen tuntevana, aikaisempia tekemisiä ja harrastamista nähneenä voi varsin vilpittömästi sanoa, että erinomaisen hyvä niin.
     
  17. Imperial413

    Imperial413 1st gear

    Korjaus Jan:in kommenttiin. Lohkoa ei vaihdettu Aro-Yhtymässä vaan Berner Oy:llä. Muistakaa, että Aro-Yhtymä ei tuohon aikaan maahantuonut eikä myynyt Chrysler eikä Plymouth tuotteita vaan Dodgea. Jan on oikeassa siinä, että moottoriin vaihdettiin vain lohko ja halki jäätynyt lohko meni roskikseen. Eräs Bernerillä työkennellyt henkilö yritti 70-luvun alkupuolella kaivaa tuon lohkon esiin mutta jo silloin se oli mennyt romunkeräykseen joten ei sitä mihinkään maahan ole haudattu. Ikävä katkaista tuo urbaani legenda mutta tämä on fakta.
     
  18. Fastback

    Fastback Gearhead

    Tässähän ihan Ford mieskin huokaisee, että tuo "unicorn" on päässyt arvoiseensa kotiin. Hieno homma!
     
  19. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Ja tässä tapauksessa on nimenomaan todella hatunnoston arvoinen juttu, että auto on pidetty yhdessä koossa. Kasaa paffilaatikoita ei olis läheskään niin mukavaa katsella Lahdessa kuin kokonaista projektiautoa.
     
  20. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Pahus! Eikö kuitenkin olisi tsäänssiä, että joku kaljupäinen mies kampesi lohkon pystylyhdyn takakonttiin ennen romumiehiä ja häipyi sen kanssa ja että Heinäveteläinen Bernerin työntekijä muistaa sen nähneensä eräällä mökillä viinipullotelineenä :D Legendat olisi niin mukavia ja niissä on sama kuin lotossa, pieni voiton mahdollisuus:)
     

Kerro tästä muillekin!