Se HEMI 67-Belvedere 4 door sedan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja hyde, 11.5.2005.

  1. pötkö

    pötkö Gearhead

    tietääkö kukaan yleensä missä "alkuperäinen" heimo on ja onko yleensä elossa.Tämä heimo joka otettiin Chargeriin oli vuosimallia 1971 eli ei orkkis kone.Ja ilmeisesti tästä -71 heimosta ei tullut kauppoja.
     
  2. Rüsselsheim

    Rüsselsheim 1st gear

    ^Eikös tämä Rebel58:in kirjoitus, jo selvennä jotain?
     
  3. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    No huhuillaan lisää. Tai eihän tämä huhu voi olla kun on julkaistu juttu ruotsalaisessa Wheels lehdessä pari vuotta sitten kuvien kera? Lehti on minulla tallessa, mut heitän tähän mitä muisti pelittää.

    Plymouthin maahantuoja Berner Oy ajatti Valiantteja ja Barracudia ralleissa, mm. Monte Carlossa. Chrysler Corporation halusi palkita Bernerin "rallitallin pitämisestä" lahjoittamalla hänelle auton. Berner sai valita millaisen auton haluaa. Valitsi sitten tehokkaimman koneen (426 Hemi) ja perheellisenä miehenä neliovisen korin. Ja legenda syntyi.

    Samaisen lehtijutun mukaan alkuperäinen lohko/ kone halkesi Lapin pakkasissa '70-luvun alussa. Tämä korvattiin tehdasuudella lohkolla / koneella.

    Itse kuuntelin Happy Day Car Show:ssa silloisen omistajan kertoessa autostaan. Mm. korin alusta ei olisi 1:1 tavallisen 4d sedanin kanssa, vaan sinne olisi tehty jo tehtaalla vahvistuksia.

    Muuten, tuossa Wheels lehden jutussa myös toivottiin tämän "kruunun jalokiven" pysyvän Suomessa.
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Näin mäkin olen kuullut, että lohko olis jossain vaiheessa korvattu uudella. Mutta noita juttuja kiertää niin paljon. Alustassa on normaali "hemi vahvistukset" rungossa, neliovisissa niitä vaan ei oo totuttu näkemään. Lisäks pari muuta pikanttia yksityiskohtaa, mm maski ja peräpaneeli on muistaakseni plymouth GTX:n, eikä Belvederen.
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kyllä olette oikeilla jäljillä. SE alkuperäinen haljennut motti vaihdettiin takuu mottiin ja SE alkuperäinen on kaivettu ja nimenomaan kaivettu ja löydetty parin sherlockin toimesta. Amen. Lisää Mobilisti lehdessä sitten joskus..
     
  6. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Sieltä se taitaa jo toimituksesta löytyä. Yks kerholainen tarjos sinne juttua ja minusta se oli ollut J.E. joka sano, että mieluusti ottavat vastaan, kun ei millään ehdi käymään joka paikassa. Että ei muuta kuin kynä/tietokone sauhuamaan.
    Ps. Kerro juniorille terkkuja, että Ramblerilla ajetaan vaan sunnuntaisin ja kirkkoon, eikös vaan 8)
     
  7. Rüsselsheim

    Rüsselsheim 1st gear

    Hieno homma, toivottavasti osaavat hitsauttaa sen ammattitaidolla uudenveroiseksi.
    Loistavaa, että tämä maailman harvinaisin HEMI auto projekti on saanut oikean motin, ja ilmaa siipiensä alle 8)
     
  8. Fireball

    Fireball Gearhead

    Lisätäämpä yksi omakohtainen tarina ko. autosta. Sehän oli kemissä pitkään, ja joskus 80-luvun puolivälissä myynnissä Keminmaan Opel liikkeessä, omistajan sedän firmassa. Asuin siinä parin kilsan päässä, ja kävin pyörällä kerran tarkistaan siitä ovipilarista jonku koodinkin kun muistaakseni veekasissa oli jotain juttua siitä, ja sama hemihän se näytti olevan. Jostakin syystä mulla on jääny mieleen numero 6, en tiedä liittyykö tohon keikkaan. Anyway mopoikäselle ei tietenkään aiheuttanu toimenpiteitä, eikä ois kelvannu muutenkaan kun neliovinen ja kaikkee :lol: Hintaa en muista mutta eihän noi mitään sillon maksanu nykyrahassa, ja tuo autohan oli pyöriny kylillä pitkään.

    Huomasin kumminki että viispuolavanteet mitkä siinä oli alla siellä takapihalla, oli jokainen enää yhdellä mutterilla kiinni, ja aattelin että noita ollaan muuten varastamassa. Soitin illalla liikkeen omistajalle huomioni, joka aikoi heti huomenna tarkistaakin asian. Ei vaan kerenny, Rocketit oli yön aikana kadonnu ja pirssi nökötti puupöllien päällä. Viikon päästä kuulemma Torniossa yhteen amazoniin oli laitettu hienot viispuolavanteet...

    OK myönnetään, joskus on käyny mielessä että rahahuolia ois nyt vähemmän JOS ois selvännäkijä :rotfl:
     
  9. slant six

    slant six Gearhead

    SE hemi belvedere 67....

    Auto on ja pysyy todellisen harrastajan hoivissa tällä hetkellä,ei myyntipelkoja,Eiköhän anneta hänen ja muidenkin ihailla ja harrastaa kalustoaan ihan rauhassa, niinhän mekin teemme kaikki, tai ainakin iso osa meistä ihaillessamme omien talliemme aarteita, oli ne sitten mitä tahansa, kaikki eivät vaan ehkä halua turhaa liikennettä tontilleen, siksi ehkä pitävät matalaa profiilia, niin myös minä pitäisin jos tuollaisen aarteen omistaisin. 8) Miksiköhän todella suuret taitelijat vetäytyvät omaan rauhaansa?
     
  10. 66monaco

    66monaco Gearhead

    juup, ois kyllä todella hienoa nähdä kyseinen peli joskus pilkut päälle nussittuna ja entisöitynä jossain näyttelyssä,peltivanteilla ja pilleri kapseleilla! uuu jee! :)
     
  11. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    onneks joku harrastaja osti sen, eikä jäänyt seisomaan siihen vaasan WHRA tallin nurkalle missä seisoi aika monta vuotta pihalla.. (jos en nyt ihan väärässä autossa ole)
     
  12. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Kun huhuilemaan alettiin niin huhuillaan lisää. Eli kertokaas Mopar-tietäjät, kun alkoi oikein ihmetyttämään, jos tuo auto olis Barret-Jacksonin rivissä niin olisiko siinä nyt sitten hintalappu $200 000 vai $2 000 000 vai $20 000 000....? :eek:
     
  13. OCC RULES! Tee vielä äänestys lisäks!
     
  14. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Anteeks, jos en oo huomannu, jos on ollu jo puhetta, mutta millä varusteilla tuo auto on ollut uutena? Siis värit, tehostimet, levyt, laatikko, sohva????
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Lopettakaa nuijat ennen kuin OCC näkee tämän. Barret-Jacksonissa ei ole hintalappuja, se on huutokauppa. Hinnasta ei puhuta! Täällä myydän amerikkalaiset palstalla siitä voisi saada 5000€. Amerikassa kallein Hemi auto myytiin 5 miljuunaa dollaria. Se hinnoista. Väri oli metalli vaaleansininen. Pillerikapselit, levyt, tehostajat, tietysti sohva ja automaatti rattikepillä.
     
  16. superbird

    superbird Gearhead

    Jos en aivan väärin muista niin, ei tehostajia ja rummut?
     
  17. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Barret-Jackson on kilpailu, jossa raharikkaat kilpailevat voitosta. Niillä hinnoilla ei välttämättä ole mitään tekemistä huutokauppakohteen varsinaisella "oikealla" arvolla.
     
  18. Cuda

    Cuda 1st gear


    :mad:

    Eiköhän se ollut yhdellä tämän maan valaistuneimmista mopar fanaatikoista jo siinä vaiheessa kun Gyrus vielä opetteli kävelemään.

    :mad:


    Ne vaan kun ei mee aina putkeen vaikka noi yritysten perustamiset just ennen sellasta suurta lamaa jota ei kristallipallosta osannu gurummatkaan talousammattilaiset nähdä. Et välillä voi muutkin asiat nousta tän autoharrastuksen ohi. Niinku nyt vaikka tuo toimeentulo. Se on vähä eri asia jonku vastuita vailla olevan markäkorva klopin jäädä työttömäks sillo laman alla, kun yrittäjän ajautua yrityksensä kanssa konkurssiin miljoonavelkoineen.

    Ei nyt yhtä äkkiä tuu mieleen KETÄÄN muuta tässä maassa joka olisi ANSAINNUT ko. Belvederen syvällisen MoPar-ymmärryksensä ja -harrastuneisuutensa puolesta kuin JR.

    Ei tarttis heittää tollasia "harrastaja"-kommentteja jos ja kun ei tiedä taustoja. Ei sen kummemmin Gyruksella, kuin 99,999 prosentilla Suomen mopar-harrastajista, tule koskaan olemaan edes vähäistä ymmärrystä siitä omistautuneisuudesta mitä JR:llä oli/on mopareiden suhteen.


    Minä sen siihen takapihalle lykkäsin. Tietoisella riskillä. Ja se ei ollut siinä "vuosia". Vuoden saatto olla. Ja oli kyllä saatanan hyvin tiedossa jostain vuodesta 1982(?) mistä J-koodisesta oli kyse. Se tallikaan ei ollut WHRA:n talli. Me vaan annettiin kerhon pitää kokouksiaan meidän taukotiloissa kun ei kerholla muutakaan mestaa kokousten pitämiseen ollut.

    Et noista sun arvailuista ei ollut mikään oikein. Syy miks mä hiillyin tosta postauksesta on se ettei mun mielestä tarvii lyödä lyötyä. Jos se ainoa henkilö tässä maassa joka Belven pelasti, ja sen arvon 70-80 lukujen vaihteessa ymmärsi, joutui siitä olosuhteiden pakosta sydän verta vuotaen luopumaan, niin siitä ei tarvii tästä asiasta mitään tietämättömien alkaa kommentoimaan tyyliin; "..onneks joku harrastaja osti sen..", nykyisen omistajan mopar-harrastuneisuutta mitenkään väheksymättä, ainoa syy miksi auto on nykyyän hänellä on lama, ja JR:n pakkotilanteessa luopumisen aikainen halu varmistaa se, että auto päätyy sellaiselle harrastajalle jolla on taloudelliset mahdollisuudet ja pitkäjänteisyyttä entisöidä se oikeaoppisesti. Ja tästä asiasta sekä JR, että minä myös asiaa sivunneena, olemme kiitollisia nykyomistajalle.
     
  19. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    Sanoinkohan missään vaiheessa mitään etteikö edellinen omistaja olis ollut harrastaja kysyn vain?

    totesin vaan että onneks meni harrastajalle eikä esim paaliin. (piste)

    tekstit voi kato lukea niinkuin niissä lukee eikä alkaa miettimään mitään piilomerkityksiä asioista.

    Ja ei täällä nyt tarvis alkaa toisia alistamaan kommenteilla, vaikka jollain oliskin vähemmän tietoa.. eikös tällaiset palstat oo tehty tiedon jakamiseen ja keskustelemiseen yleisesti(eli paskanjauhamiseen) jos et sitä kestä niin ehkä kannattaa jättää lukematta..
     
  20. Cuda

    Cuda 1st gear

    Vaikee mun oli tota mitenkään muuten ymmärrätää kuin et onneks lähti sieltä väliaikaisesta pihasäilytyksestä "harrastajalle". Ihan niinku ei olis ollu jo harrastajalla. Ja tämmösessä suuret massat tavoittavassa mediassa, niinku tääkin Overdrive, ihmisille jää vähä turhan helposti mielikuva et olis ymmärtämättömällä epä-harrastajalla.

    Eli ei sun tarvinnu sanoa ettei ollu harrastajalla. Viesti oli liian helposti tulkittavissa sellaiseksi: arvoauto pihalla -> vaihtoi omistajaa -> onneks meni harrastajalle. Näissä mestois disclaimerit ei ole pakollisia mut niistä vois olla hyötyä joskus.


    Paaliin?? Oletko sä nyt ihan tosissas? Et siis tunnu hahmottavan vieläkään että auton ajoneuvohistoriallinen - ja rahallinen - arvo olivat tuolloin olleet vähän liiankin hyvin tiedossa jo 10-15 vuotta. Noilla (piste) -argumenteilla ei se asia muutu oikein mikskään.


    One-liner heitto tekstiä ei välttämättä aukee lukijoille samalla lailla kuin kirjoittaja on sen itse ajatellut. Siks tollaset läpänheitot mistä joku voi vittuuntua kannattais kirjottaa sen verran laajasti ettei niitä voi ymmärtää väärin. Ja ton sun heittos pysty ymmärtään niin helposti asenteellisena kommenttina edellisen omistajan Belven omistusta kohtaan, ettei voinut olla kommentoimatta.


    Se ei ollut takoitukseni, pahoittelut jos sellaiseen fiilikseen päädyit. Ajatuksena oli, korkeintaan, et mielipiteet riitelee, ei ihmiset. Mut saatoin mokata, eli kirjottaa epäselvästi minäkin.


    Ei oo tietoo mullakaan tarpeeks tästä (mopar)harrastuksesta, ja oikees oot tiedon jakamiseen (meitä viisaammilta sitä onneks saadaan) ja yleiseen paskanjauhamiseenhan nämä.



    Syy, miks mä en "kestänyt" tässä Hemi-Belve-aiheessa lähettämäsi tyyppisen viestin lukemista kommentoimatta vähä viittuuntuneena, oli se, että koska JR ei tietääkseni tätä foorumia seuraa, ja autosta luopuminen oli hänelle kyllä tuskallista muutenkin, niin en tahtonut suuren yleisön jäävän, edes vähäisessä määrin, sellaisen mielikuvan valtaan, että auto olisi ollu ymmärtämättömällä, ja heitteillä, ja et onneks pääty moiselta omistajalta harrastajalle. Thats all.
     

Kerro tästä muillekin!