Tilasin omat amazonilta. https://www.amazon.com/HIKARI-Headlight-Conversion-Kit-9004-Adjustable/dp/B07GKHKPLW kaikissa ei taija olla säätömahdollisuutta tai ei ainakaan mainita sitä myyntipuheissa. Suomestakin taitaa saada jonkunlaisia nekin säätöjä ilman mutta nekin tais jäähä kalliimmaks ku ulkomaan eläviltä tilaten. Kiinassahan nämä varmaan on tehty niinku kaikki. On nää paremmat ku monet huonommat.
Totta. Itsepäisyyspäivän tienoilla ajeltiin Mänttästä Oriveden suuntaan jonossa semmosta 65-70, mitä nyt jononvetäjä tarjoili. Räntää tuli tuutin täydeltä. Parin kymmenen kilometrin jälkeen olin itse jonon keulilla. Mulla halogeenit, joten ei tarvinnut mennä pysäkille harjaamaan ajovaloja esille toisten tapaan.
Ja voi huurtuakin umpio sisältä vaikkei jäätymiskelit oliskaan. Xenon toimii h4:sessa parhaiten ja settien mukana tulee huput mitkä leikkaa häikivän hajavalon.
Vuosimallirajoissa voi varmaan ihan terveellä järjellä taas miettiä, mitä pahaa rikosta tulee tehneeksi laittaessaan 81-90 -väliseen autoonsa kahdennetut lähivalot. Releillä kun pelaa ja katkaisijalla, voi sen pitää joko kahdella tai neljällä lähivalolla ja leimalla ei ole pakko ensimmäisenä intoilla, että katsos näitä kahdennuksia. Eihän niitä kesäpäivänä ole järkeäkään kaikkia päällä pitää, mutta pimeällä loskamoskassa - silloin kun niitä valoja oikeasti tarvitaan - on eroa siinä, onko 2 vai 4 lyhyttä valoa. Ja ne p:een liikenneturva-laki-intoilijat voisivat itse olla jalankulkijoina siinä laillisen ja huonommin näkevän autoilijan edessä minusta. On sääntöjä, joissa on järkeä, mutta valojen kahdennuskielto tietystä vuodesta lähtien ei kuulu niihin.
Totta toi ledien jäätyminen. Led bar keskellä nokkaa jääty jo viime talvena ja varmaan ajovalotkin rupee tekeen nyt laiton jälkeen niin kun keli sopiva sattuu. tosin enemmän vituttaa tuulilasin ja pyyhkimien jäätyminen kuin valojen. Pidän sitä tärkeämpänä liikenneturvallisuuden kannslta kuin valojen jäätymistä. Uudehkoissa autoissa tuulilasin lämmitys on noissa tilanteissa ehdoton.
Jos halutaan valotehoa niin jäinen umpio mahdollisessa paskatumussa ei lisää valoteho mikä oli idea. Led barit ym jäätyy juu vaikka niissä olis 150wattia ja ledit lähempänä linssiä kun auton umpiossa....
Onkos noita Sealed Beamejä ihan yleisesti jossain kaupoissa myynnissä. Kesällä sammui Lyhyen umpio Imperialista ja täytyisi leimalle uusi laitella. Katsuri meinasi, että voihan tuon muuntaa vaihdettaville polttimoillekin, mutta kiehtoisi pitää nuo. Mulla on käyttöautoissa aina olleet niin huonot valot, että tuon valot tuntuvat paljon niitä paremmilta Mulla olikin jo tuossa yhdet vanhaa varastoa olevat Sealed Beamit, mutta niissä luki ainoastaan vasemmanpuoleiseen liikenteeseen
Linkkiä lämmitettävään led polttimoon tai ajovaloon mikä sopii perinteisen jenkin keulalle. Auravalo ei ole tälläinen ja led bareista/lisävaloistakaan ei tässä ollut kyse. Linkkiä hyvään lämmitettävään lisävaloonkin voi laittaa. Noi mitä nyt markkinoilla on, suora tanko missä peruskökkö pikkupyöreä"umpio" jokaisella ledillä ei ole häävi ollut enää vuosiin vs epäsymmetriset umpiot/linssityyli
Ei ajatuksena toi sealed beam ole minusta kuitenkaan ihan pöllö. Eipä mene kosteus sisään niin helposti ellei reikää tule ja heijastin pysyy ja sitä kautta valoteho hyvänä. Noi vanhempien pienet umpiot maksaa vaan noin 20€ kapale. Halpoja h4 polttimoita saa kyllä muutamalla eurolla mutta hyvät ja vähän tehokkaammat 10-20€. Ettei se konkkaan kai vie vaikka vaihtaa umpionkin. Eikä monesti ole niin vaikea vanhaan autoon se vaihtaakaan.
Wagner H5006 5"3/4 sealedbeam 3-nap lyhyet/pitkät Wagner H5001 2-nap... Noita on ollut vaikka Uspartsillakin hyllyssä...
Ei aivan valmis setti ollut. Käytin DRL-systeemiä, Lite-Minder 480HD, joka sisälsi 30% jännitteenalentimen (power reducer). Tein releistykset itse. Sisimmäisten lähivalojen johtoihin laitoin vaihtoreleet väliin niin, että DRL ei päästä virtaa sinne.
Itsellä ollu parissa viimeisessä harrasteautossa sealed beamit koska kesäajossa vain ja en ole viitsiny johdotuksia/releitä laittaa.Kun hyvät lamput ollu niin pärjänny ihan ok