Sealed beam vs "normaali" umpiot

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Petri R., 28.12.2019.

  1. Maatila

    Maatila 1st gear

    Kiinnostaisi ajovalojen tuplaus, muttei huvittaisi kaikkia lyhtyjä polttaa päivän valossa. En haluaisi myöskään ylimääräisiä releitä näkyviin.
    Itsellä ei löydy osaamista tuommosen releistyksen värkkäämiseen. Olisko siitä jotain periaatteellista kytkentäkaaviota olemassa?
     
  2. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Mulle on vissiin tulossa myös joku systeemi että tuplat tulee vasta kun valokytkintä nykäsee pykälän taaksepäin. Nyt syttyy kaikki kun laittaa ajovalot päälle. Ehkä eka pari syttyy kun laittaa virrat päälle....detskut on vielä auki.

    Ehkä ainakin parkit virtalukon kautta...
     
    Muokattu: 31.12.2019
  3. Holley

    Holley Gearhead

    Voin sulle laittaa yv:n aiheesta, jos yhtään eteenpäin pääsisit.
     
  4. Petri R.

    Petri R. Gearhead

    Kiitos vastauksista. Vähän vaikuttaisi siltä, ettei nyt tule sealed beameja hankittua. Suomen viranomaisilla on nähtävästi ollut ihan pointtikin taustalla jos valokuvio ja valotehokin on surkeampi nuissa jenkkivaloissa vrt. tyypillinen H4:lla oleva umpio.

    Novassa mulla on ollu jotku Sylvanian sealed beamit jo tullessaan 2011, eikä niitä ole tarvinut vielä koskaan vaihtaa. Toki kilometrejäkään ei älyttömästi ole tullut mutta olettaisin että tuollainen suljettu umpio on käyttöiältään pidempi koska sinne ei pääse epäpuhtauksia jne.

    Kysymys koski siis vuosimallin 1985 Capricea jossa on tyypilliset "Suomettumisen" kokeneet valot, siis H4+H1, releytettynä, tosin vilkut ja parkit entisöin palamaan alkuperäiseen jenkkityyliin.

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!