sebring 2006 termostaattikannen vaihto

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Gtman1968, 7.11.2017.

  1. Gtman1968

    Gtman1968 1st gear

    Onko kellään faktatietoa seuraavasta ongelmasta joka ilmaantui kun vaihdoin sebrinkiin uuden termostaatin. Työvaiheet oli seuraavat: 1.letkut termostaatista irti. 2. lämpösensorin irroitus ( siinä meni lukitus klipsi rikki. 3. pakosarjan pultit auki. 4. vanhan termostaatti kannen irroitus.
    Asennus:
    1. uuden termostaattikannen asennus. 2. pakosarja kiinni. 3. letkut kiinni. 4. sensori kiinni ( ei saa kuitenkaan lukittua) 5. nesteet sisälle ja järjestelmän ilmaus.

    Tästä kaikesta seurannut ongelma: koneen varoitus valo palaa kun kone on kylmä ja käynnistyy huonosti ja lämpömittari heittelehtii. lämpimänä kone käy hyvin ja jos vikakoodin nollaa lämpimänä niin varoitusvalo poistuu.

    Voiko olla että tuo lämpösensori vaatii olla lukittuna tai mikä asennuksessa meni pieleen.
     
  2. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Kyseessä varmaan 2.0 tai 2.4 mosa? Onko termarissa pientä ilmausreikää. Jos ei ole, sulle on myyty vääränmallinen termari. Jos on reikä, asensitko termarin oikeaan asentoon? Se pieni reikä pitää olla noin klo 13 kohdalla jolloin ilma pääsee poistumaan järjestelmästä kunnolla.
     
  3. autoilija

    autoilija Gearhead

    Kovasti vaikuttaa että anturi otti itseensä, joko liitin ei ole paikoillaan tai anturi itsessään sökö. Ei sillä lukitusklipsillä mitään muuta virkaa ole siinä kuin ettei se liitin irtoa vaihingossakaan. Tarkista nyt kuitenki ensin että se liitin todellakin on kunnolla paikoillaan.

    Ei se moottori tiedä onko siellä termostaatissa sitä pikkureikää tai ei ja sytytä häiriövaloa.
     

Kerro tästä muillekin!