SEBRING VIKAKOODEJA JA LATAUSVALO

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja z 900, 15.2.2018.

  1. z 900

    z 900 Gearhead

    2004 sebring 2,7.
    Tuommoiset koodit tulee 0032 0038 0052 0058 ilmeisesti happianturihommia .
    Mikähän on kyseessä?
    Tuli myös samalla latauksen merkkivalo.... yksi käytetty laturi vaihdettu piti olla kunnossa
    kun olen sen ottanut kunnossa olevana omasta autosta.Laturia ei pystynyt testaamaan autosähkökorjaamossa
    koska ilmeisesti ohjausyksikkö/tietokone herättää laturin?
     
    Muokattu: 17.2.2018
  2. cdv70

    cdv70 Gearhead

    Vastaan paremmalla ajalla, mutta tee uusi moottorin maadoitus aluksi........
     
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    PCM ilmeisesti toimii myös jännitteensäätimenä...
     
  4. cdv70

    cdv70 Gearhead

  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Lataako vaikka valo palaa, yleismittari kätöseen.
     
  6. z 900

    z 900 Gearhead

    OK
    Tuon jutun olen katsonut sun vika on lähes identtinen koska tuossa mullakin ensin syttyi vikavalo ja sen jälkeen akun valo.
    Maadoituksia on yritetty parantaa ja liitoksia putsailtu.
    testerillä saan vikakoodit pois mutta vikavalo ei sammu mutta akun valo sammuu kun poistaa vikakoodit.Sen jälkeen kun laittaa virrat päälle niin samat koodit tulee välittömästi.ja akun valo palaa taas.
    Laturi ei lataa, mittarilla on tarkistettu....
    Sulla cdv70 oli 1 vikakoodi enemmän mutta muuten samat vikakoodit ja oireet..
    Selvisikö sulla että mikä vian syy lopulta oli?
    Sulla laitettiin aika paljon uutta osaa.....
     
  7. cdv70

    cdv70 Gearhead

    Laturista oli ainakin diodisilta kärähtänyt. Myös se moottorin ohjainyksikkö vaihdettiin. Sekä akku. Nyt ei kyllä tullut selväksi oliko ohjain rikki. Se tilattiin amerikasta. Oli koodattu valmiiksi runkonumerolle ja ajokilometreille.
    Egr ventiilin vaihdon jälkeen oli vielä maadoitus ongelmia. Rintapellissä oleva läpivienti oli kuulemma huonossa kunnossa. Lisäksi maakaapeli "rakennettiin" uusiksi. Mulle ei kyllä selvinnyt mikä ihan exaktisti oli SE vika. Taitaa vaan olla niin että vika oli vikojen summa.
    Autossa todella pitkään ollut pikku nykiminen hävisi tällä reilulla parin tonnin rempalla. Jotain positiivista.....
    Tämä oli mulla toinen laturi kun meni. Myös siitä ensin hajonneesta meni samainen diodisilta. Korjautus maksoi 150€. Nyt on ehjä laturi hyllyssä. Rock- autosta tilattuna kunnostettu maksoi reilut 250€
     
  8. J.J

    J.J Gearhead

    Nuo vikakoodit ja latausvika tulee jos happiantureilta ja laturilta puuttuu maa, eli mittaa tuleeko maata happianturien liitinnastaan 1, musta johto, laturille pitäisi tulla maa liitinnastaan 1 musta/ruskearaitainen johto. Nämä katsottu 2005/2006 2,7 moottorin kytkentäkaaviosta.
     
    cdv70 tykkää tästä.
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Suomenniemellä sen boksin numeron ei tarvi täsmätä auton valmistenumeroon kuten ameriikassa. Kunhan vaan on sopiva.
     
    cdv70 tykkää tästä.
  10. cdv70

    cdv70 Gearhead

    Tota en tiennyt. Luulin että tökkää katsastuksessa, Ajattelin että auton identiteetti tulee sieltä boxista.
     
  11. z 900

    z 900 Gearhead

    Kaikenlaista kokeiltu ja mittailtu....
    Maadoituksia parannettu...
    Ei ainakaan vielä toimi....
     
  12. cdv70

    cdv70 Gearhead

    Oletko tarkistanut rintapellissä olevan läpiviennin. En kyllä oikeasti edes tiedä mistä puhun, mutta Bosch Car Servicen pojat oli sitäkin joutuneet autostani korjaamaan.
    Mulla meni sormi suuhun omani kanssa. Jouduin turvautumaan ammattilaisen apuun.
     
  13. J.J

    J.J Gearhead

  14. autoilija

    autoilija Gearhead

    ECM omaa oman maadoituspisteen, tarkista se ensin. Missä se tuossa on en tiedä. Yleensä siinä liki sitä boxia. Ei auta ylimääräisten maadoitusjohtojen laittaminen jos sen oma maapiste ei saa maata. ECM ohjaa latausta.
    Pelkän ECM vaihto ei onnistu ilman koodausta koska ajonesto puuttuu peliin VIN- numeron kautta, ehkä amerikassa sen voikin vaihtaa kun ei siellä kaikissa ole ajonestoa mutta pääsääntöisesti kaikissa Suomi- laitteissa on.

    Maapiste näissä yleensä 10mm mutterin alla, kuitenkin ECM lähimaastossa.
     
  15. autoilija

    autoilija Gearhead

    Laturiin saa kaikki osat tuolta, myös ne diodisillat > https://www.adita.fi/etusivu
    Lienee Denson laturi, helppo homma vaihtaa hiilet ja diodisilta. Laakerit noista ei mene.
    Laturi kädessä, ja kun ostaa valmiin hiilipaketin ja diodisillan, vaihtoon ei mene varttia enempää.
     
    Muokattu: 16.2.2018
  16. z 900

    z 900 Gearhead

    Tälläistä tällä kertaa....
    Rintapellistä ei kyllä löytynyt mitään sen kaltaista läpivientiä missä vois olla korjattavaa? Siihen tulokseen on tultu että vika olisi tuossa ECM boksissa,se nyt ainakin tilataan.Kaiken kaikkiaan näissä sebringeissähän on tuo akun -navan lähtö yleensä se pahin juttu.Tässä mullakin meni akku noin 2 viikkoa ennen tätä vikaa ja -navan liitin oli lähes syöpynyt olemattomiin eikä varmaankaan toiminut ihan niinkuin olisi pitänyt.Ehkä tämä vika on saanut alkunsa jo siitä ?????
    Päivitän heti lisää kunhan homma selviää jos selviää...
    Nyt pitää herättää tallin nurkalta 2002 sebring henkiin...
    onneksi ei ole myyty,jos vaan tuolta hangesta se herää...
     
    Muokattu: 17.2.2018
  17. cdv70

    cdv70 Gearhead

    Muokattu: 21.2.2018
  18. z 900

    z 900 Gearhead

    Juu se on tuo maadoitushomma tärkeä näköjään näissä digitalisaatiovehkeissä...Mulla on vika edelleen boksi nyt vaihdettu ynms... näyttää olevan muillakin samantapaista ongelmaa...

    This car has been giving me problems. It has gave several obd codes; p0032, p0038, p0052, and p0058 are the ones given mostly. It has also gave codes p0300, p201-p206 injector codes all six, p2096. I cannot remember any others right off seems like they were a couple more. I figured it was an electrical problem so I cleaned what grounds I could find before I had a FSM. Now that I have a FSM I am going to check the wiring for the O2 sensors. The car would run fine and shut off and not start back then I could remove the negative battery terminal and put it right back on and it would do fine. Well after the first episode it ran fine for a month. Then it done it again. Now it has gotten to where it is doing it more often. Any help would greatly be appreciated


    tuolla lisää samantapaisia

    I have an '06 Jeep Wrangler w/4.0l, and at random intervals it throws the following 4 codes: P0032, P0038, P0052, and P0058. They're "heater control circuit high" for all 4 O2 sensors. They generally show up when the engine is hot, if I clear them on a hot engine they'll usually come back again almost immediately. If I clear them on a cold engine they won't come back until the engine is hot again, and may not come back for a day or 2. Now my experience as a pro mechanic for the past 16 years would tell me that all 4 O2 sensors didn't go bad, and that since the PCM is what sends voltage to the sensors the problem is likely in the wiring or the PCM itself. I checked the sensor harnesses and didn't find any worn or chafed spots, and all ground connections seem to be nice & tight, but due to time restraints I wasn't able to really dig into the harness.

    Read more at: https://www.obd-codes.com/forums/viewtopic.php?t=12584
    Copyright OBD-Codes.com

    P0032, P0038, P0052, P0058 all together!
    Hello everybody,

    I have a problem with my 06' SRT-8. 1 Week ago check engine lightappeared. First 2 days there were no any bad results of this light. Car worked and accelerate well. Then the car began to deaf sometimes, when you staying on the place, or driving without accelerate. When you pushing accel.pedal, 1-2 seconds car jerking, then it accelerate well, like without any problems. But this happened not always, sometimes the car worked well.
    I went to service (not Dodge, because here in Kazakhstan there is only one Jeep/Chrysler/Dodge dealer in another city). They cleaned fuel system, throttle body, plugged-in OBD-II scanner. They found these mistakes - P0032, P0038, P0052, P0058 - heater controlcircuit high for all 4 HO2S sensors. They cleaned codes, and I left the service. 2 Days everything was great! Car worked well, and didn't deaf, cel didn't appeared. But on the 3rd day cel again appeared on dashboard. Next 2 days, car worked good, but then again on the 3rd day, it's began deaf.
    Can you advice, why all 4 mistakes appeared? What I should do? What is the decision of this problem?
    Mileage is 26,000 miles
    My car is almost stock, only AEM CAI installed (4000 miles with it, 100 miles ago I cleaned it with AEM cleaning solution). I changed spark plugs by original NGK 4000 miles ago.

    p.s I hope on your help, because in my city there is only one Charger, only one SRT-8. I want to sell car, but with these problems it's impossible. Sorry for my bad english!
     
    Muokattu: 3.3.2018
  19. autoilija

    autoilija Gearhead

    Maadoitukset yleisin ongelma näissä ,niihin kannattaa todellakin panostaa eikä vain sinnepäin eli Ecm > maayhteys, kori > akun maayhteys, moottori itsessään> maayhteys. Mallista riippuen niitä maapaikkoja saattaa olla useampikin.
    Lisämaadoituksista ei ole ainakaan haittaa, itse laitan aina ensimmäiseksi ylimääräiset maadoituspiuhat, säästyy monet ongelmat.
     
    Muokattu: 3.3.2018
  20. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Servicemanuaaleissa on maapisteiden paikat ja niitä on tosiaan useampia.
     

Kerro tästä muillekin!