SEBRING VIKAKOODEJA JA LATAUSVALO

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja z 900, 15.2.2018.

  1. autoilija

    autoilija Gearhead

    Eiköhän se vastaus ole tässä, maadoitus ei toimi.
    Sulla on jossain olematon maadoitus ja laite on koittanut sitä akun kautta kierrättää minkä pystynyt, vastusta kun tulee tarpeeksi niin jostain se lopulta antautuu.
     
  2. J.J

    J.J Gearhead

  3. z 900

    z 900 Gearhead

  4. J.J

    J.J Gearhead

    No siellä se vika on!
     
  5. autoilija

    autoilija Gearhead

    Kaikki ei sitä usko vaikka tässäkin ketjussa sitä on kokoajan toitotettu.
    Näissä liikkuu niin pieniä ohjausvirtoja joita tietokoneet käsittelevät ettei maadoituksen tärkeyttä voi koskaan liikaa painottaa.
    Jos akusta palaa/hapertuu/poistuu maadoituskenkä niin ongelma on aika ilmeinen.
     
  6. z 900

    z 900 Gearhead

    Huomenna selviää !
     
  7. z 900

    z 900 Gearhead

    Se on juuri näin kun autoilija sanoo...
    Mulla oli tuossa vanhemmassa 2002 sebringissä aikoinaan sellainen vika että ajoittain syttyi laturin valo.Kun sammutti auton niin taas pelitti.Laturin vaihdoin ja vika jäi......................
    Se oli ainoastaan huono kontakti akun miinus navassa!!!!!!!!!!
    Mulla ainakin on molemmissa sebringeissä välkkynyt matkamittarin/sekä stereoiden valo ajoittain, molemmissa se on
    poistunut maadoituksen parantelulla.
     
  8. autoilija

    autoilija Gearhead

    Ei kannata tuijottaa sitä akkua pelkästään kun maadoitukset on kuitenkin muualta koriin. Insinööri on ollut sen verran säästäväinen että maapiuhaa ei vedetä akkuun asti vaan niitä on siellä sun täällä pultattuna suoraan peltiin, ja ne maapisteet ruostuu, tai ne maapiuhat lopulta katkeaa lopullisesti kun vastus kasvaa liian kovaksi. Eli katsoisin myös niiden maapisteiden piuhat että ovat ehjiä, ne palaa poikki loppujen lopuksi kun kontaktia ei ole.
    Chryslerillä on myös tapana käyttää ihan vaan klipsuilla olevia maajohtoja, ne varmaan toimii jossain texas aavikolla, muttei Suomessa.
    Ylipäätään kaikki sähköongelmat näissä on aina jotenkin yhteydessä maaongelmiin.

    Asiasta toiseen. Mistä hommasit ECM ja onko näissäkin myös, kuten käsittääkseni on kaikissa 2002> integroituna samaan purkkiin laatikko ja kone? Vanhemmissa ovat erikseen, ja tietty mitä maksoit siitä ohjelmointineen ?
    Itsellä ei ole Sebringiä mutta tulevaisuutta ajatellen ehkä joku voi sitäkin tietoa kaivata.
     
  9. z 900

    z 900 Gearhead

    Ecm:n hommasin ebaysta siihen koodattiin vin koodi? ilmeisesti se vaikuttaa ajonestoon ,en tosiaankaan siitä tiedä enempää.
    Ecm on käytetty ja hintaa sille tuli 190€ kaikkine kuluinensa.
    kaverilla jolta ostin sen oli 100% palautteet ja kauppoja oli tehnyt
    reilusti yli 10000 kpl:etta.
    Tuossa 2002 on 2 boksia 2004 mallissa on 1 boksi
     
  10. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Noista lisäämaadoituksista on ainakin uusimmissa (2005- eteenpäin) euro ja japsi vehkeissä varoitus,ei saa lisätä mihin tahansa,varsinkaan moottori ohjaukselle esim puolille tai suuttimille hyppy maita. Ohjaukset suunniteltu niille johdotus mitoituksille joilla on,jos lisää ylimääräisen lyhyemmän maadoituksen,vastus arvot muuttuu.. Ja varsinki väylä-systeemit ei tykkää niistä,löytyy kaikista joissa on obdII-systeemi...
     
  11. autoilija

    autoilija Gearhead

    Nyt haettiinkin niitä alkuperäisiä maita missä tuolla ei ole merkitystä. Tietty jos vetää takaluukusta akulle maapiuhan eteen niin ei toimi.
     
  12. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    No,tosta tekstistä ymmärsin ,että niitä maadoitus piuhoja lykkis sinne tänne lisää koneen kylkeen ja päälle.....
     
  13. z 900

    z 900 Gearhead

    Tuoltahan se vika löytyi ,vakkkarin alapuolella yhdeksän johtoa oli puristettu yhteen liittimeen. nyt tinasin 4 yhteen ja 5 yhteen ja sitten kupariliittimeen nyt vikakoodit poistui ja taas lataa .MUTTA NYT EI toimi vilkut eikä hätävilkut.sulake ok sulakkeelle tulee 12V rele ehjä testattu toisessa autossa.????? Voiko boksin vaihto vaikuttaa.? En kyllä edes tiedä missä vaiheessa vlkut lakanneet toimimasta koska en juurikaan ole ajanut autolla.
     
  14. autoilija

    autoilija Gearhead

    Sullahan on se vanha boxi olemassa? Kokeile sillä, lienee sekin ehjä.
    Sulakekin voi näyttää olevan ehjä, vaikka ei olekaan, yleismittarilla kannattaa tarkistaa että on oikeasti ehjä. En sitten tiedä meneekö vilkut BCM- kautta mutta sitten luulisi muutakin olevan pimeänä. Mites se hätävilkkukatkaisin, se kun jää johonkin väliasentoon niin sitten ei kyllä pelaa mitkään vilkut?
    Kun juotit ne piuhat, oletko 100% varma että kaikki saa nyt maata, jospa senkin maadoitus on siinä samassa ja jokin piuha jäi epähuomiossa huonolle kosketukselle..

    Se rele kyllä näissä, ainakin muissa sarjalaisissa menee joskus, lienee jossain kuljettajan jalkatilassa. Mulla on mennyt se rele kun pitkään ollut seisonnassa, ei herännyt henkiin enään vaikka kuinka kolkutteli sitä. Kun rele pimeänä ei toimi mitkään vilkut. Mutta jos varmuudella se toimii niin sitten ei se. Ja se tele voi olla erilainen eri vuosimallissa, joten kokeilu toisesta ei välttämäti sano vielä mitään.
     
  15. J.J

    J.J Gearhead

    Kytkentäkaavion mukaan vilkuille on kaksi sulaketta (run-acc A31 junction block ja batt A0 power distribution center)
     
  16. z 900

    z 900 Gearhead

    Rele testattu tuossa toisessa sebussa ,siinä tämä rele toimi.Kojetaulun sivulla vilkkujen sulakkeelle tulee 12V kun laittaa virrat päälle,tuo hätävilkkuhan toimii vaikka virrat ei ole päällä.Juotoksista en voi olla 100% varma koska tilaa korjaukselle oli tosi vähän.Myöhemmin tuli mieleen että ehkä olis pitänyt tinata jokainen johto pidemmäksi erikseen sitten olis ollut ne helpompi liittää,no senhän voin vielä tehdä.Se alkuperäinen liitos oli kyllä onneton.Sulake on kyllä mitattu.
    Tuolle vilkulle vois varmaan laittaa hyppymaadoituksen jos se on siitä kiinni??
     
  17. z 900

    z 900 Gearhead

    Niin ja erikoiskiitos JJ:lle koska sen linkin avulla tuo vika paikantui!!
    Kiitos myos muille neuvoista!
    Vielä kun saa nuo vilkut toimimaan.
     
    autoilija, J.J ja cdv70 tykkäävät tästä.
  18. J.J

    J.J Gearhead

    Tarkasta myös se hätävilkun sulake!
     
  19. z 900

    z 900 Gearhead

    No niin vilkutkin toimii kunhan laittaa sulakkeen takaisin oikeaan paikkaan mistä sen irrottaa ,kun mittaa sen:(............hätävilkun sulakkeen olin laittanut vahingossa väärään kohtaan tuolla moottoritilan sulakekotelossa:(.Ilmeisesti olin sen laittanut väärään kohtaan silloin kun etsin tuota alkuperäistä vikaa.Tänään vielä tinasin jokaiseen maadoitusjohtoon lyhyen jatkon ja laitoin ne kolmeen osaan 3+3+4 niin tuli kolme eri liitintä.
     
    Kanki65 ja cdv70 tykkäävät tästä.
  20. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Hieno juttu z 900 että auto tuli kuntoon. Ja kiva että jaoit tiedon miten tuli kuntoon. Toivottavasti tästä ketjusta on apuja muille. Yleensä kun homma ratkee, ketjutn aloittaja häipyy............
     

Kerro tästä muillekin!