Seksi vie ja taksi tuo.. Yleinen pirssiketju

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Miguelos Poropeukalos, 15.1.2022.

  1. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Ei kai sitä kehtaa tunnustaa, että malliston lippulaiva, syömähammas on koottu jossain kehitysmaassa.
     
  2. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Minä kun olen aina luullut että Olympia Checkerit pysyttelivät stadin seudulla, mutta tämä auto onkin eksynyt kauas länsirannikolle vuosina 1953 tai 1954. Tuolta instagram sivuilta löytyy muitakin vanhoja kuvia joissa näkyy vanhoja autoja. Jännä katsoa kun jokaiseen mustavalkokuvaan on lisätty värit nykytekniikalla. Väritys on saatu todella nykyaikaiseksi.
    [​IMG]
    https://www.instagram.com/p/CZxEdtOrR4r/
    Kuinka monta näitä Checkereitä on mahdollisesti nykyään olemassa? Kaksi ajokuntoista ja x määrä projektikuntoisia ja kasa osia?
     
    kerkko ja isalmela tykkäävät tästä.
  3. 1320

    1320 Gearhead

    Olympialaisten jälkeenhän noita Checkereitä levisi myös maakuntiin joissa monet ajettiinkin loppuun taxikäytössä. Mun käsityksen mukaan osa noista säilyi noissa Chicagon taxiväreissä, mut kyllä niitä ylimaalattiin täälläkin uudestaan.

    Onhan noita nykyään olemassa vielä, Checker harrastajilla taitaa olla noiden kahden ajokuntoisen lisäksi taltioituna jonkin verran projektikuntoisia yksilöitä ja onhan muun muassa se '50 luvulla customoitu Checkerikin vielä olemassa. Ja löytyy noita vielä metsäautoinakin, vaikka toki suurin osa niistä metsäraadoista on senverran huonoja ettei niistä edes osienluovuttajaksi taida enää olla. Mutta pari parempaakin metsäautoyksilöä on omaankin kameraan tallentunut...

    Hieno kuvalöytö!
     
    redneck1 tykkää tästä.
  4. Päivitellään tätäkin välillä. Kun olen jotenkin onnistunut laittamaan kuvia pienoismallitaksesista, niin jatketaan samalla linjalla:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. Tulipa googlailtua erään kaikkien tunteman Dartin tiimoilta, niin sattui siitä taksiesite vastaan Ebayssa:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 19.4.2022
    isalmela tykkää tästä.
  6. isalmela ja kerkko tykkäävät tästä.
  7. Olen joskus omassa päässäni miettinyt, että miksei Lontoon takseja harrastella. Nyt tuli vastaan ketju, jossa heppu choppaa ja rakentellee kaikenlaista sellaseen. Tässä loppupään virityksiä:

     
    isalmela tykkää tästä.
  8. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    isoisoisäni oli 1920luvulta asti taksiautoilija (vuokra-automobiili) turussa, autoina mm (kaikki eivät ole ihan 100% varmoja vuosimalleja, vain kuvista tunnistettuina):

    Flint E-55 sedan 1925
    Chevrolet superior sedan 1926
    Chrysler landau sedan 1928
    Packard Sedan Touring 1938
    Checker A2 1948
    Dodge Coronet 4d 1951
     
    Muokattu: 17.6.2022
    kerkko, Kustom STW, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. Laita kuvaa esille. Minua ainakin kiinnostaa.
     
  10. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Harmi kun tänne ei pysty suoraan laittamaan puhelimelta tai instagramista, niin ei kuvien liittäminen onnistu.
    Tai sitten en vaan osaa:eek:
     
  11. Make500

    Make500 Gearhead

    Varmaan yksi syy on se että se ei herätä kummoisiakaan tunteita. Joskun 20 vuotta sitten Lontoossa töissä ollessani noiden kyydissä istuskelin ja totesin silloin jo päässäni että ne on sellaisia polttonesteellä liikkuvia vauvan pottia. Eli päältä mukamas korea, sisältä pelkkää muovia ja tekniikaltaan 1920-lukua. Kyyti oli kaikkea muuta kuin mukavaa. Tai siltä se tuntui, subjektiivisesta näkökulmastani:rotfl:
     
    kerkko tykkää tästä.
  12. Ai, ettei mene tunteisiin..:D

    No mä olen nähnyt vain tuommoisen luonnossa, mutta kyydissä en ole ollut. Siksipä uskallan olla hiukan eri mieltä. Kyllä tuommoinen olisi hauskempi harrastuskohde, kuin vaikkapa 80-luvun lankkukylki.

    Mut joo. Tässä mun krapulainen virtuaaliroddausresepti:
    -gen 3 Hemi
    -liekkimaalaus
    -sivuputket
    -madallus
    -kromivanteet
    -ja jotain, mitä nyt ei tule mieleen
     
  13. Make500

    Make500 Gearhead

    No, kuten sanoin, subjektiivinen kokemus ja sekin vanha. Ei kehunut yksikään kuljettaja ajoneuvoaan hyväksi, päinvastoin.
    Parhaan kyydin Lontoossa sain pimeältä taksilta jota ajoi Bob Marleyn näköinen pikimusta mies. Ajoneuvo oli joku 80- lopun Sierra ja siinä ei toiminut yksikään mittari mutta väitän että mentiin 100mph välillä rajoituksen ollessa 30. Ja se Bob veti koko ajan jotain sätkää. Hauskinta on että tämä on totta.Mutta ehkä se jäi mieleen siksi että se oli vanha Riesa jossa mikään valo ei skulannu eikä olllut muutenkaan kovin virallinen kaveri:rotfl:
     
  14. juhi71

    juhi71 3rd gear

    Lapin Mobilistien 40-vuotisjuhlanäyttelyssä 12.6.2022 Rovaniemellä.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    kerkko ja isalmela tykkäävät tästä.
  15. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    https://kampiveivi.fi/turkulainen-autoilija-alvar-fredrik-jalonen/

    mielenkiintoinen juttu alkuaikojan pirsseistä turun alueella.
    Kovaa touhua, veikkaan vahvasti että isoisoisänikin on tuossa muistoletkassa ajanut. Harmi kun ei voi enää kysellä.

    Ei ihmekään että hänellä oli pirssissä aina kuskin penkin toisella puolen pamppu ja toisella puolen revolveri; silloin ei kännykällä soitettu 112:een...
     
  16. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Tiedä sitten mikä on totta, kun ne sityn pullakuskit kyseli ratiossa kellä on iso jorma, saapui taksimies tatsunilla ja kävi näyttämässä ja kyselyt loppui siihen. Herran kyllä tunsin, myöhemmiltä ajoilta, eräs aikakauden pirssari tämän kertoi.
    Mut herra oli kuulemma tatsun mies. Aikanaan. Sitten siirtyi harmaisiin vaaroihin, sitten sirppimieheksi. Mut kyl harmat vaarat pirssaritkin kuulemma ties, kun valot näky, kannatti siirtyä alta pois....
     
  17. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    / 'Datsun pitkän päälle '
     
  18. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    ^Kyllä. Siksi nykyisin pirssareilla ei niitä olekkaan.
     
  19. juhi71

    juhi71 3rd gear

    Westcoast Motor Show Vaasa 3-4.9.2022

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!