Sekventali ruiskut SBC

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ip, 12.1.2010.

  1. ip

    ip 3rd gear

    Täälä kun on tietäjiä niin missä hinnoissa tommonen satsi mahtais olla? Ja tarviiko vaihtaa ruiskun ohjainta?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se "ohjainhan" siitä tekee ton sekventtaalisen. Sitten on taas perkeleesti kiinni siitä millainen imusatsi sulla on että onko siitä mitään hyötyä yms.
     
  3. ip

    ip 3rd gear

    Siinä on holleyn 8 pisteruuta ja hollyn läppä runko mutta tunttuu vaan rötäävän 2000-3000 välillä. dynotettu 413hp
     
  4. Razorass

    Razorass 1st gear


    No se sekventaaliruiskutus ei kyllä ole mikään autuaaksi tekevä asia, groupfire toimii vallan loistavasti todella pitkälle, sitten vasta kun käytetään _oikeasti_ isoja suuttimia ja halutaan päästöt ja ajettavuus kohdalleen on melko suositeltavaa siirtyä sekventaaliseen.

    Jos se kone on dynossakin ollut niin eikä se rötääminen siellä sitten selvinnyt? Sytytyskatko tai liikaa/liian vähän bensaa.

    Jos se holley käyttää groupifire -setuppia niin vaatii sekventaaliseen siirtymisessä anturointimuutoksen ja tietenkin ohjainpurkin. Hyvän ja toimivan ohjaimen V8:lle ja sek. ruiskutukselle saa alle 2000e ja anturointeihin satkun verran riippuen siitä mitä valmiina. Sekventaali vaatii pyörintänopeustiedon kampuralta ja työtahdin nokalta/jakajalta.

    Edit: Mahtaako olla 350 ja ahtimella?
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos imusatsi on joku 1-tasokaasarisatsin näköinen niin epäilen että saako mitään hyötyä mihinkään, kannattaa tutkia rötäämisen syytä ja jollei sulla ole laajakaistalambdaa niin hommaa sellainen ettet riko konetta laihalla seoksella.
     
  6. janiluo

    janiluo Gearhead

  7. ip

    ip 3rd gear

    On ykstaso imusarjan näkonen ja nelireikänen läppärunko, laajakaista on eikä menen laihalle yläpäässä sanoisin että menee mielummin rikkaalle hestekki ohjaa systeemiä arf 220 kannet vai oliko ne 210 mutta jännä homma kun vaihtaa kaasarin tilalle niin pelaa moitetta ton alueen mikä röpöttää nyt. auto Vette manuaalilla on vaa juuri vittumaisella alueela toi vika niin ajattelin että sekventaalia juuri noiten tikkeri systeemien taki jos olis tarkempi voihan se olla ettei osannut taikka eipä siihen säätöihin Nummelan dynossa juurikaan kajottu täytyis varmaan viedä Hariselle Valkeekoskelle ekö siellä ole perehdytty tohon hestekkiin?
     
  8. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    oliko sama sytkä ruutalla ja kaasarilla?

    Kyllä kai dynossa on osattu katsoa seokset kohdalleen, joten epäilen häiriötä sytkän triggeröinnissä.
     
  9. Razorass

    Razorass 1st gear

    Vaihda ohjainpurkki. :poff:
     
  10. spinneri

    spinneri Gearhead

    Special Tuning Harinen Oy (www.hestec.fi) on luonut Hestecin. Heiltä löytyy ehdottomasti paras tietotaito kyseinen ECUn osalta. Ota yhteyttä heihin, jos epäilet ongelman olevan moottorinohjauksessa.


    Hestecin kanssa touhunnut

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  11. ip

    ip 3rd gear

    Elikkä tässä mootorin tiedot kone 372 männät Je Flät top puristus laskenallinen 11.5 Veivit Eagle 6 Kannet ARF 210 cnc portatut virtaa yli 315cfm Venat 2.08 ja1.6 Keinut 1.5 Suutimet 441cc Läppä virtaa1000cfm Laajakaista on Nokka mekaaninen rolleri 280-288 asteet 630 nosto Ohjain haltek E6GMX Dyno vedossa pensanpaineet 43 psi ennakoita kokeiltu 30-42 välillä
     
  12. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Ruiska-asioihin en osaa ottaa kantaa mutta huipputeho ei mun mielestä ole sitä mitä pitäis olla noilla palikoilla, kannetkin kun on todella hyvät. Tuliko kaasarilla enempi tehoo eli onko pääteltävissä että vika liittyy ruiskuun vai kuinka on? Onko nokan ajoitukset, venttiilijousien riittävyys ym. asiat varmasti kunnosssa?
    Millä kierroksilla(ruitta/kaasari) huipputeho tuli ja onko vääntö/tehokäppyrä oikeen mallinen?
     
  13. ip

    ip 3rd gear

    Tota ei päästy sen paremmin säätään kun dynoon tuli jotain vikaa mutta toi kone on tehnyt kautta aikaen sitä etää alakieroksilla on tiettyä nypytystä toi kaasari kokeilu on nytt tehty ei dynossa oon vähän sitä mieltä että täytyy mennä tonne Harisen dynoon niin kattovat ton hestekin sielun epäilen että se vika on siellä säädöissä. kyllä tosta pitäis tulla paljon enemmän paukkuja ulos. onko jollan virtuaali ohjelmaa jolla sais osviittaa paljon sieltä tulee löylyä kiitoksia jo etukäteen IP Niin ja muistin ton ohjainyksikön väärin se on haltec eikä hesteki
     
  14. Razorass

    Razorass 1st gear

    Jos seokset on ok eikä ole sytytskatkoja (nämä näkyy kyllä laajakaistassa..) ja kaikki anturitiedot (pitäisi kyllä näkyä säätösoftassa jos probleema) ok, niin ihan säätämällä sen saa kyllä pelaamaan.

    Joskus Mappi-ohjatuissa ruiskuissa tulee ongelmia jos nokka on turhan äksy, kuormitusarvo "hyppii" kartalla varsinkin pienillä kierroksilla osakaasulla ja tuntuu "nykimisenä". been there done that ja melko rasittavaa.

    Pätevä säätäjä saa kyllä korjattua tuon melko pitkälle, _mikäli_ purkissa riittää ominaisuudet. Millä tahansa boksillahan saa koneen säädettyä lappulattiassa mutta ne osakaasun alueet onkin ihan toinen juttu.

    Helpoin noita nypytyksiä on hyvä lähteä hakemaan sillain kun ottaa kaverin kyytiin läppäri sylissä ja ajamaan. Kartalta vaan tsiikaa mitä nypytyksen kohdalla tapahtuu ja korjaa sen mukaan. Vaatii tietty asioiden ymmärrystä siltä kyytiläiseltäkin.
     
  15. ip

    ip 3rd gear

    20 päivä auto lähtee Hariselle niin kerotaa sitten mikä on säädettynä tulos!
     
  16. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    hestec vai haltech boksi????
     
  17. ip

    ip 3rd gear

    Haltec on poksi!
     
  18. ERT2

    ERT2 1st gear

    Härskin kokoiselta kuulostaa äkkiseltään tuo 1000cfm läppärunko...
     
  19. ip

    ip 3rd gear

    Ai tuntuu isolta vai? musta noi on jo perus kamaa holley 4bbl läpiksillä niiden halkaisia on 44,2x4 ja se on holley:n ilmottama toi 1000cfm
     
  20. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Joo, jos olis pikkaisen rajumpi motti, niin sanoisin että melkein vähän liian pieni. Eipä tolla ruiskukoneessa oo muuta väliä kuin kontrolloida sitä kaasua.
     

Kerro tästä muillekin!