Selvennyksiä tietäviltä muutoskatsastukseen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Djantikka, 23.10.2020.

  1. Djantikka

    Djantikka 1st gear

    Kiitos välillä myös asiallisista vastauksista!

    Mulla on tulossa eteen isot jäähdytetyt levyt ja taakse isot jäähdyttämättömät levyt. Ihan sellaisenaan tulee (ilman ahdinta) joten kw/kg suhde jää vielä ihan hyvinkin maltilliseksi. Juttelin pitkään toisen tutun insinöörin kanssa, jonka jälkeen vielä trafin asiakaspalvelussa "muutaman" ohjauksen jälkeen. Olivat sitä mieltä, että ei suoraan onnistu (tietenkään) katsastaa, niin poikkeuslupaan olisi kyllä varsin hyvät edellytykset, sillä ehdolla toki että jarrut ja muut olisi päivitetty.
    Kuitenkin nykypäivänä tuo m50b20 koneen tuottama 150hp on suht maltillinen päivitys, vaikkakin auton alkuperäiseen verrattuna on tuo 100% tehonlisäys.

    Tässä on vielä sellainen hauska juttu, että viime talvena tuli rakennettua tuo Mossen oma kone kokonaan uusiksi, siihen teki täydellisen moottoriremontin uusine sylintereine, mäntine ja kankineen kaikkineen alle 500e. Tuli vielä venäjältä hienot takomännät. Mutta hullu kun on niin kaivoin kenkälusikan ja aloin sovitella bemmin konetta keulille...

    Koska projektin tahdon toteuttaa, osaksi senkin takia, että olen jo tulipellin käytännössä tuhonnut, tulee tuosta sitten vaikka viikonloppujen huvi siirtokilvillä tai vaikka hyvinkään vauhtipuistossa parikertaa kesässä toteuttettu fiilistely, niin uskon poikkeusluvankin hakemisen olevan jonkin verran helpompaa sen jälkeen, kun projekti on jo toteutettu, kun voi liittää selvät kuvat tehdyistä muutoksista ja muista.
     
  2. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Omaa kotteroa värkätessä havahtui monta kertaa siihen että tämänkin olisi voinut tehdä fiksummin kuin mitä lupahakemukseen tuli laitettua. Siinä mielessä valmiin toteutuksen luvittaminen on helpompaa. Toki siinä on riski ettei se sitten kelpaakaan trafille mutta siihenhän olet varautunut.

    Slant, missä tattiksella saa teetettyä tehonmittauksen ?
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mulla oli 2 pyöräinen tekeytymässä. Prätkä-Pajassa mitattiin.
     

Kerro tästä muillekin!