seosmittareista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Marvä, 20.10.2017.

  1. Marvä

    Marvä 1st gear

    Moi. Auton kaasutin ja polttoainepumppu ongelmien säikyttäneenä, olen katsonut erilaisia apuvälineitä ja tuollainen vekote tuli vastaan. Sillä saisi kummatkin puolet autosta tarkkailun alle. Onko kenelläkään kokemusta mittarista tai yleisesti valmistajan mittareista. No tähän asti tulpan väristä on päätelty, mutta jos siirtyisi nykyaikaan.


    https://www.race.fi/fi/product/45534a/innovate-dlg-1
     
  2. AnttiK

    AnttiK 2nd gear

    Kandee kilauttaa FMI:lle, ovat touhunneet jo aika pitkään noiden kanssa. Puolueetonta tieto ei varmaankaan ole, koska maahantuovat noita Innovaten mittareita. Itse olen käyttänyt noita FMI:n omia kapeakaistamittareita, koska ovat halpoja ja näyttävät riittävän tarkasti seossuhteet.

    http://www.fmioy.fi/
     
  3. El 60

    El 60 Gearhead

    Mulla ollu 4 suvea käytössä PLX laajakaista ja syksyllä kun viilenee niin havainnu mittarin hidastumista kylmänä. Tänä syksynä oireet paheni ja hommasin uuden Boschin LSU 4.2 anturin ja huomasin että PLX kin siirtynyt uudemmissa mittareissa 4.9 anturin käyttöön (ilmeisesti ei enää Bosch). Mittari tekee jonkinlaisen 20-30 sekkaa kestävän anturin lämmitys proseduurin kun saa virtaa .. selkeesti auttaa jos jaksaa odottaa.
    4.2 vs 4.9 juttua http://www.ecotrons.com/technology/bosch_lsu_49_is_superior_to_lsu_42_sensors/
     
  4. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mä olen taas ihmetellyt kuinka pitkään toi kapeakaista anturi oikeen kestää, kun ostin tohon käyttöautoon jonkus -90 luvulla uuden anturin kun se oli vielä silloin tietokoneen ohjaamana ja nykyään perinteisellä kaasarilla ja nyt anturi kiinni FMI 1.2 niin ledin vilistää edelleen tosi pirteesti.
     
  5. Herje

    Herje Double Gearhead

    Itellä Innovaten laajakaista.
    Oon ollu tyytyväinen.
    Helppo asentaa ja saa pelit säätöihin.
    En edes harkitsis kapea kaistaa tuon laajakaistan jälkeen.
     
  6. Marvä

    Marvä 1st gear

    No kallis tuo mittari tietenkin on, joka seuraa kumpaakin putkea. Mutta onpa auton kummallakin puolella omaa elämääkin,)
     
  7. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mittari on kyllä ehdoton hankinta ihan jokaiseen harrasteautoon ja hinta haitaria riittää jokaisen budjettiin, siks mä köyhänä vaan meen näillä kapeakaistasilla.
     
  8. Toope

    Toope 2nd gear

    Tossa sama hieman huokeammalla.
    https://www.ebay.com/itm/Innovate-3...ash=item419867cae8:g:R28AAOSwHnFViDWH&vxp=mtr
     
  9. jarona

    jarona Gearhead

    Olin itsekkin aiemmin sitä mieltä että odotetaan että anturi lämpee.
    Mutta löysin sitten netin syövereistä tiedon että elä odota,
    anturi ei tykkää lämpöshokista kun auto käynnistetään.
    Yksi anturi jo menetetty, ehkä juuri tämän takia?
     
  10. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Akan vanin laitoni joskus 10v sitten ton FMI mittarin ja molemmille puolille oma lamda jota voi vaihtaa ihan vaan kytkimellä. Eli suomeksi sanottuna yksi mittari yksi vaihtokytkin ja kaksi lamdaa o_O . Omaan vaniin virittelin jonkun bitlteman tai moponetin mittarin ja samalla periaatteella kaksi lambadaa vaihtokytkimen taakse. TOIMII :):)
     
  11. El 60

    El 60 Gearhead

    Voi olla noinkin.. eka anturi kesti turbo käytössä 4 kesää lämpöjen huidellassa 850c aika usein. Koneen läpi menny bensan lisäksi vettä/metanolia ja välillä reilummin öljyäkin ku tullu damagee.

    ...It is NOT a good idea to do a sensor warm-up prior to starting the vehicle. Depending on the climate and the sensor position in the exhaust, condensation can form in the exhaust pipes. This condensation could then be blown by the exhaust stream against the hot sensor when the car is started. The resulting heat shock can permanently damage the sensor.
     
    Muokattu: 21.10.2017
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kapeakaistalambadan tuloksia voi mittailla tavisyleismittarilla. Autossa oon johdottanut ruiskunohjaimen rinnalle banaaniliittimet ja jos on aihetta kurkistaa, niin laitan yleismittarin liittimiin. Seilaa sen verran ettei sitä jaksa aina kattella.
     
  13. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Innovaten laajakaista-anturin ohjainpurkin ohjeissa lukee että laita kone käyntiin heti, äläkä odota anturin lämpenemistä, syystä ettei kuuma anturi rikkoutuisi putkessa olevasta kondenssivedestä (roiskuvan veden kuumalle anturille aiheuttamasta lämpöshokista). Tätä olen itse noudattanut, ja anturi on pysynyt ehjänä, vaikka se on asennettu muuten ohjeiden vastaisesti (putken alimpaan kohtaan, minne se kondenssivesi kerääntyy, ja liian lähelle pakoaukkoa).
     
  14. jorkat

    jorkat Gearhead

    plx:n mittareita boschin antureilla olen käyttäny ja toki vitusti noita fmi:n kapeakaistoja.
    plx:n reagointinopeuteen oon ollu tyytyväinen, mutta antureiden kestoon en. paksu seos on rikkonut antureita nopsaan.
    uudemmista malleista en tiedä. mulla on ollu käytössä vain niitä, jotka näyttävät vain afr-arvoja eivätkä lambda-arvoja.
     
  15. Marvä

    Marvä 1st gear

  16. Toope

    Toope 2nd gear

    Kysymällähän sen taric koodin saa suoraan tullista,ainakin itte oon saanu aina. Tuossa kyseisessä ebay mittarissahan on toi global shipping,ja ainakin mulle tullu kivuttomasti suoraan kotiin,jopa hieman edullisemmin kun itte verot/tullit maksamalla.
     
  17. Marvä

    Marvä 1st gear

    Okei joo. Niin olikin globalisaatio shipping,)
     
  18. palotila

    palotila Gearhead

    Lainataas topiccia sen verran että mikähän mun innovateen tuli kun vain heater on päällä koko ajan ja mitään muuta ei näyttöön tule? Nyppäsin virransyötön irti.
     
  19. jorkat

    jorkat Gearhead

    se kuoli
     

Kerro tästä muillekin!