Seosmittari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja 3964, 27.3.2020.

  1. 3964

    3964 3rd gear

    Onko joku mittari kestävämpi kuin toiset.

    Innovative mittari mykistynyt tallinhyllyssä itsekseen,muutama vuosi sitten n.1tunnin ollut käytössä ja nyt ei mitään eloa.

    Laajakaista mittari siis hakusessa.
     
  2. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Tämmönen itteeki semisti kiinnostas. Ei tartteis maksaa satoja. Satunnaista käyttöä mulla.
     
  3. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Mua ei oo ikinä kiinnostanut. Sullakin on sen verran lyhyt matko tohon Åkelle, et ite ainakin kokenut helpoimmaks ja kustannustehokkaimmaks käyä rullilla säätämäs kaasarit kohillee. Tosin eikai se mitää harrastamista tämmönen oo ku ei ite tee
     
    Herje tykkää tästä.
  5. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Juu, mutku osasin tehä mäntylauvasta maustehyllyn, ni tekis mieli ymmärtää noista kaasareistaki jotain. Toki rullilla viimeset.
    Tarkotin, et mittarin ei tartteis maksaa satoja.
     
    Muokattu: 27.3.2020
  6. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Samaa olen kuullut muualtakin (innovate vioista) , itsellä oli kaksi AEM vanhempaa mallia ja näissä kans rupesi olemaan vikaa, (välillä toimi välillä ei )

    Mutta AEM uus malli, https://www.kkdmotorsport.com/epage...Path=/Shops/2017032906/Products/"AEM 30-0300"
    On kestänyt pitempään (näitä on kans kaksi, ja toimineet toistaiseksi hyvin) ja näyttääkin mielestäni "tarkemmin ja paremmin"
     
    440 SIX PACK tykkää tästä.
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jos haluaa äärimmäisen halvan pakokaasun jäännöshappianalysaattorin niin kapeakaistalambda ja volttimittari. Netistä löytyy taulukoita, miten sen anturin jännite menee muualla kuin lambda=1 kohdalla. Pelkän kapeakaistaisen avulla mä oon rakentanut kaksi ruiskua omatekemineni ohjauksineen a:sta ö:hön ja sain ne molemmat jopa toimimaan ja toinen on edelleen käytössä ja varmaan pysyykin kun on ihan hyvin toiminut ja kun katsuri merkkasi papereihin ruiskun merkin "Elka-Jetronic" niin kuin mä olin luomukseni nimennyt.

    Esim kun modifioi kaasutinta bensalta RE85:lle, pystyy kapeakaistaisella ja mittauksilla ennen ja jälkeen näkemään "milloin suuttimia on porattu ja tukittu langalla tarpeeksi". Ihan absoluuttisia lambda-arvoja ei sieltä saa, mutta emmä noista laajakaistoistakaan ole ihan varma, että ne näyttää kaiken aikaa oikein. Sevverta paljon vaeltaa Dartin Maxxecussa seokset.

    Hämmästytin itseäni päivänä muutamana ajamalla tenulla lambda 1.3 arvoilla ja ihan hyvin kulki. Ja aikanaan kun ajelin kapekaistaisella äärirajoja ja anturi antoi 80mV tilassa vielä ihan hyvin kyytiä ja 60mV nypytti, niin ihan samoilla alueillahan mä olin silloinkin.

    http://wbo2.com/2a0/afrnbb.gif
     
  8. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Itsellä ois nyt ylimääräisenä Innovate mtx-l toimii 60% ajasta ja näyttää oikein mutta välillä jumittaa. Ostin uudemman mallin tuosta siinä toivossa että toimis kokoajan...
     
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Pelkkä seosmittari on loppujen lopuksi aika tyhmä...tuollanen voisi olla aika pätevä jos virittelee ja leikkii vaikka ahtimien ja E85:n kanssa...saa kerättyä dataakin.

    https://www.aemelectronics.com/products/gauges/failsafe-gauges/ethanol-failsafe-gauge-with-sensor

    Jos haluaa todella paljon tietoa, niin Banks iDash Datamonster...noita voi myös ketjuttaa useampia peräkkäin.

    https://www.bankspower.com/series-2-idash-1-8-datamonster-and-supergauge.html

    Joko erillisillä antureilla tai suoraan OBD2 porttiin uudemmissa ja saa ne vikakooditkin hoidettua uudemmissa autoissa, toimii myös useimpien aftermarket moottorin ohjaimien kanssa.
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Ei ainaskaan PLX, ne on ihan hirveetä kuraa, ei kestä käyttöä.
     
  11. fenix

    fenix 3rd gear

    Jäänyt semmonen kuva, että Aem seosmittarien omistajat olleet tyytyväisiä.
    Itsellä ja kaverilla Innovate mtx-l vanhan mallisella ohjauksella ja lambdalla käytössä jo lähes 10v. ongelmitta.
    Toinen on altistunut välillä hyvinkin rikkaalle seokselle hetkittäin, mutta yhä pelittää.
    Innovate ja Plx kyllä tuntuu jakavan vahvasti mielipiteitä.
     
    xarper tykkää tästä.
  12. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Näitä juttuja kun lukee niin huomaa hyvin minkälaista kuraa nykyään valmistetaan ja koskee kaikkea elektroniikkaan liittyvää ominaisuuksia ja hienouksia tullu hurjasti lisään mutta mikään ei tunnu kestävän.
    Mulla on tossa käyttöjenkissä millä ajan ympäri vuoden niin -90 luvulla ostettu kapeakaista anturi pakosarjassa ja FMI 1.2 niin ne vaan toimii ja pirteesti näyttää seoksia.
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

    AEM vissiin ite hommatava kans, niistä kuullu et kestäis käyttöö kans.
     
  14. 3964

    3964 3rd gear

    Tuo fmi onkin tehty siihen aikaan kun laadulla oli jotain merkitystä.

    Nykyään ei tahdo saada rahallakaan laatu tavaraa.
     
    xarper tykkää tästä.
  15. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

    AEM laajakaista lambda.
    Kolme kesää ollu käytössä. Toiminu täysin ongelmitta.
    Mukana tuli kaksi taustalevyä mittariin. Afr ja lambda. Oon käyttäny afr mittarina, jotenkin mukavampi
     
    xarper tykkää tästä.
  16. GBS

    GBS 2nd gear

    Plx ollu itel ja paril kaveril. Nou problem.
    Mut onko Innovate ainoo 2 lambdasena saatava?
     
  17. Wade-

    Wade- Gearhead

    Mullakin on plx, aem sekä innovaten 2 lambdainen.
    Ainoastaan innovatessa olevinaan vähän jotain häikkää, mutta veikkaan että sekin on itseaiheutettua.
     
  18. Solvent

    Solvent 3rd gear

    PLX ollu itellä pari kautta, ei probleemia. Näyttää olevan edelleen toimiva kampe samas autos, jonka myin.
    Nyt olis tarve mittarille taas. Ehkä kuitenkin tohon AEM:n mittariin kallistum
     
  19. plagu

    plagu Gearhead

    kustannus tehokkaimmat kontrollerit täältä:
    https://www.14point7.com/
    sitten iipeistä lsu 4.9 anturi
    mittariksi nyt kelpaa sitten about mikä vaan yleismittarista lähtien jos tuo 50$ tuolla tuntuu tyyriiltä.
     
    Muokattu: 29.3.2020
  20. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Mul on plx, toimii ongelmitta.
     

Kerro tästä muillekin!