seossuhdemittari/lambda

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja tonmik, 5.4.2014.

  1. tonmik

    tonmik 1st gear

    Kysytään nyt täälläkin vaikka aihe koskee kyllä enemmän 2t puolta van kun sieltäpäin ei tunnu apua löytyvän...niin onko minkälaisia kokemuksia "halvoista" DIGITAALISISTA seossuhdemittareista esim.http://www.amazon.com/Digital-Color-Ana ... uctDetails ja en oikeen saanut selvyyttä,että minkälaisen lambda-anturin kyseinen mittari vaatii,toi käyttöjännite (0-1) viittaa siihe et toimii iha perus eli ei siis laajakaista lambdalla va mitähä nuo johtojen värit/määrä mahtaa meinata? Sitte se 2t osuus elikkäs onko kokemusta miten pahasti 2t moottorin käytös häiriintyy kun lambdan kärki tukkii aika pahasri alkukäyrää tällöinhän myös moottori käy kuumempana joten näyttääkö seosmittari totuutta ja mitenkäs tukkiiko bensassa oleva öljy lambda-anturia missä mittakaavassa? :eek:
     
  2. J.J.

    J.J. Gearhead

    Laita lämmitettävä anturi niin kestää paremmin puhtaana.
    Ja nuo kapeakaistat on kyllä vähän hitaita kakstahtiin, pelaavat kyllä mutta suosittelen että laitat suoraan laajakaistan kun eivät kuitenkaan enää ihmeitä maksa.
    Anturin paikka ei ole niin justiinsa, kunhan ei ihan paisarin leveimpään kohtaan laita, samaa pakokaasua siellä putkessa menee joka kohdassa. Jenkeistä saat innovaten mtx:n kuluineen 130€.
     
  3. peltsi

    peltsi Gearhead

    Pitäis ensin tietää mitä haluaa säätää ja minkälaisia seossuhteita oot hakemassa.. Tosin kapeekaistasella ei pahemmin säädellä yhtään mitään.
     
  4. tonmik

    tonmik 1st gear

    Ilokaasujen kanssa ois tarkoitus rueta leikkimään eli tarkoitus olisi saada perus seossuhteeksi täydellä kaasulla 11,5 siis ennenkuin ruetaan kaasuja suunnittelemaan,mutta kerran seosmittari laitetaan ni samahan siitä on ottaa kaikki ilo irti va se,että projektin kustannukset tulisi pitää alhaisena ku nyt ei olla rakentamassa mitään älytöntä race/tune moottoria vaan lähinnä koevedosta ni ei tarttis olla parasta kunha asiansa ajaa sekin on kyllä totta et vitosella ei saa kympin karkkipussia eli järkevää kompromissia haetaan... :poff:
     
  5. peltsi

    peltsi Gearhead

    no tuossa käytössä kapeekaistasesta ei oo mitään hyötyä eli osta laajakaistanen ja mielellään loggaava niin näet miten seokset heilahtaa kun lisäät kaasut koneeseen.
     
  6. tabs

    tabs Gearhead

    Olisko linkkiä mistä saa tohon hintaan?
     
  7. sbm396

    sbm396 3rd gear

    mä oon ymmärtäny että 2t käytössä anturi olis aika lyhytikäinen
     
  8. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

  9. tabs

    tabs Gearhead

    ^Aivan, löysin itsekkin Ebaystä n.130€ lähetyskuluineen. Mutta tähän mennessä niistä on pitänyt maksaa verotkin...
     
  10. peltsi

    peltsi Gearhead

    viimeks tuli ilman tullia mutta veroineenki kannattaa tilata ebay tai amazon.
     
  11. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Eikös ne kakstahdissa sillain tee että huolellinen lämmitys lambda irti pakoputkesta ja vasta dynovetoon paikalleen. Kun täys kuormitus päällä niin anturi kestää kaiketi ihan kohtuullisesti....
     
  12. J.J.

    J.J. Gearhead

    En tiedä ite mistä puljusta se 130€ kapistus tuli kun muuanmies sitä kehui kuin halvalla oli saanut, omassa käytössä on Suomesta kovallarahalla ostettu. :D

    Kyllä kakskin talvea on kestänny lämmitettävä anturi ajaa, tuhansia kilometrejä, ettei ne nyt ihan hetkessä mene.
    Ja on tuolla kovemmilla vetomiehillä turbotettua 2-teetä sekä kaasutettua.
    Eikä ole mitään erikseen lämmitelty.
     
  13. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Näköjään sit kestää hyvinkin, vaikka pikkusen oliskin öljyä pakokaasun seassa. Ehkä tää herra ketä haastattelin oli vaan tavallista tarkempi lambdastaan...?
     
  14. lärpäke

    lärpäke 3rd gear

  15. El 60

    El 60 3rd gear

    Näyttää samalta Lambdalta ja liittimeltä kun PLX käyttää
     
  16. SporttiJanne

    SporttiJanne 3rd gear

    Tuolta löytyy sekä 14Point7, että Innovate Motorsportin mittarit ja ohjaimet:
    http://sporttiauto.com/kauppa/index.php ... C&limit=50

    Molemmat käyttävät samaa Boschin LSU 4.2 laajakaistalambda-anturia. Pidemmän päälle 2-tahtiöljy tukkii anturin elementin, mutta Innovate ilmoittaa, kun on anturinvaihdon aika. Muissa mittarityypeissä alkaa vain tulla vääristymää mitta-arvoon ajan kanssa, kun niitä ei erikseen kalibroida käytön aikana.
     

Kerro tästä muillekin!