SET/PET CUP arvolla 2017

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja 120ZZZ, 31.1.2017.

  1. triniemi

    triniemi Gearhead

    Tämän luokan hinta on kyllä pompsahtanutr, kuten myös Street-ryhmissä. Street ryhmät voivat parhaimmat hyötyä huippu prepatusta radasta toisin kuin SET/PET laitteet. Muistan kun 2006 hinattiin Corolla kauhunsekaisin tuntein Nitrokisaan harjoittelemaan ekaa kertaa. Portilla piti maksaa kokonaiset 100€. Eihän muissakaan SM-luokissakaan hinta ole laskenut, mutta ei se nyt moninkertaiseksi ole noussut.

    Tuo osallistumismaksu on kuitenkin kaksteräinen miekka. Järjestäjä tarvii rahaa, mut kannattais järjestäjänkin miettiä millä hintaa saadaan maksimaalinen tuotto, nykyinen tuskin on sitä. Puhumattakaan siitä miten mulle kävi ja ajaan piti päästä parhaiden präket kuskien kanssa vaikka olis maksanu hiukan enemmänkin.
     
    Muokattu: 4.2.2017
  2. BBC

    BBC Guest

    Suurimmat tulot hoidetaan kilpailujen ja tapahtumien yhteistyösopimuksilla.
    Voisiko arvoisat nykyiset päättäjät (ketä lie ovatkin) panna vierekkäin yhteistyötulot ennen "revolutionia" ja mitä ne on tänä päivänä.

    Toki kulut myös, tiedän että sieltä on karsittu paljon pois, mikä on hyvä asia niin kauan kuin se ei vaikuta toiminan laajuuteen, toiminnan laatuun ja tehokkuuteen.

    Luulen että sisään tulee vain murto-osa menneiden "ryöväri" aikojen tuloista, ei hyvä ei.
    Pienillä tuloilla ja pienillä kuluilla saa näpertelytason toimintaa/kisaamista. Niin se vain menee.
     
    Valvojamuokkaus: 5.2.2017
  3. josu

    josu Gearhead

    Sivusta seuranneena tulee maalaisjärjen käyttö mieleen,eli alennetaan osallistumismaksuja ja nostetaan osallistujien määrää(mikä nousee automaattiseti kun hintoja tiputetaan),tämä on ainoa tapa saada katetta firmalle ja jatkumoa koko hommalle.Nyt kun pahimmat rosvot on poissa niin voisi olla jotain mahdollisuuksiakin onnistua.
    Tää fyyran touhu on jotenkin perse edeltä puuhun kipeemistä,koitetaan nyhtää viimeisimmätkin rahat niiltä jotka on jäljellä ja niistäkin jotka on jäljellä varmasti miettii vaikka west cost cuppiin menemistä.
    Tää mun höpinä on ihan sama kun puhus lyhtypylväälle,yhtä paljon tästä on apua,mutta kuitenkin
     
  4. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Terve vain
    Rosvot ovat poissa mutta silti kaikki on päin v....a? ??????
    Hyvät jätkät ovat säästäneet mutta silti kilpailioilta ryöstetään lisää rahaa?????
    Fhra on saanut radan korjattua ilman omaa rahallista panostusta! !!!Silti kulut vain nousee!!!!
    KATUAUTOKILPAILUA ei enää ole vaan näytösajoja.
    Turvamääräyksiä tiukentaa (hyvä asia)jos sitä oikein toteutetaan ja se koskee kaikkia!!!Kuitenkin vähän järkeä käyttäen.Turvallisuus on asia joka ei aina tajuta!!!Auto ei tiedä onko kyseessä näytöslähtö/testilähtö/kilpalähtö.jos vedät tiltit yhtä paljon sattuu ja filmiä EI saa kelattua takaisinpäin .
    Pyydettäessä konsulttiapua ulkopuoliselta taholta Alastaron
    lähtöalueen parantamisesta vastaus oli että niin kauan kun fhra on sekaantunut siihen niin selvittäkää ihan itse!!!
    Eli kansainvälinen yhteistyö taitaa kukoistaa.
    Säästäminen on hyvästä mutta tavoitteena mun mielestä
    on parantaa ja laajentaa lajia. Minun mielestä se on epäonnistunut!!!!
    Jos halutaan pienentää piirit ja tehdä tästä sisäpiiri nostalgia juttu niin silloin tämä on oikea tie.
    Mutta jos halutaan tästä näkyvämpää
    ja kansainvälinen niin
    minun mielestä ollaan siirrytty nyt todella paljon taaksepäin.
    Myös olisi paljon opittavaa kilpajärjestelyissä/toiminnassa,tämä ei edes ole rahallinen pointti vaan asennekysymys.Europpa on näissä piireissä niin pieni että tämmönen hölmöily vie pohjan pois koko kilpailutoiminnasta Tämä on valitettavasti minun näkemykseni

    Nixxon
     
    JuhaKuu, Rellu8, pile ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear


    Joo,tämähän alkaa muistuttaa valtion toimintaa, ne joita on vielä maksamassa verotetaan hengiltä,vaikka tällä menolla ne maksajat loppuvat kokonaan.
    Kun määrättyjä veroja laskettaisiin,tulisi rahaa sinne kassaan paljon enemmän.
    Samoin FHRA hinnoittelua kannattaisi uudelleen laskelmoida,enemmän kisaajia,enemmän tuloja ..samalla enemmän katsojia ja taas enemmän tuloja.
    Lehmää kannattaa lypsää eikä tappaa,vanha Savolainen sananlasku tai ainakin jostain päin Suomea.Laji oli muutamia vuosia sitten kovassa nousussa,nyt sitä ei saa päästää takaisin sinne Räyskälän aikoihin,jolloin se oli aika puuhastelua.
    Tietysti helppo täällä sivuilla huudella,vaatii työtä ja talkoita sekä intohimoisia tekijöitä.
    Kiitos kuitenkin,että Suomessa ajetaan Drag Racingia.
     
    et1133 tykkää tästä.
  6. Ck

    Ck Gearhead

    RS ryhmässä sama homma hintojen osalta. Pientä keskustelua on käyty ryhmässä ajaneiden kesken ja näyttäs kyllä ainakin tilaa tulevan varikolle. SM arvon takia sitä hintaa on nostettu? mutta ryhmän sisältä ei ole kyllä nähty tarvetta sm arvolle. 2008 jälkeen oon ajanu lähes kaikki kisat lukuunottamatta viime kesän nitroja ja niitä nitrokisoja missä ei streetit ajanut. Nyt näyttäs tulevan aika monta vapaata viikonloppua kesälle enemmän.
     
    supo tykkää tästä.
  7. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    Rs tosiaan samassa tilanteessa,mutta en kirjoittanut siitä mitään koska toivoin jonkun tekevän sen luokan asiasta oman topicin ja siten saisi enemmän näkyvyyttä asiaan.
    Täällä kommentit hukkuu SET/PET ryhmän turinoihin.
    Enempi melua vois saada isompaa aaltoa aikaseksi.
     
  8. josu

    josu Gearhead

    Tuntuu niin kummalta tää touhu halutaan kynsin ja hampain jarruttaa harrastamista sen sijaan että kannustettaisiin ja pyrittäisi lisääntyvämpään kilpailija joukkoon jossa olisi myös tulevaisuutta mukana.
    Täällä höpöttäminen ja saati siitä saatu vaikutus on taas sama kun puhus lipputangolle.muutosten pitää lähteä korkeammalta taholta,muutaman kilpailijan höpöttämisellä ei oo mitään vaikutusta,tässä hommassa pitäisi olla "luottamusmies" jolla olisi valtuuksia/vaikutusvaltaa ajaa tälläisiä muutoksia eteenpäin. Ottaen mallia vaikka yritysmaailmasta,käytännössä taitaapi olla mahdoton toteuttaa
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tällanen luottamusmiesjärjestelmä oli käytössä, ja ehkä on jossain vieläkin. Mut sen tulokset on täysin riippuvaisia itse luottamushenkilön toiminnasta, FHRA:n suunnasta ei ollut mitään yhteydenpitoa ainakaan minuun tehtävässä toimiessani.

    Ei tullu oltuu fyyran kokouksessa ku oli tallilla puuhaa, enkä kyl oo tainnu muistaa jäensmaksuukaan maksaa ni vähän pihalla siitä mis mennään ja miksi. Mut eihän tuo hyvältä tunnu, oikeen miltään osin. Vähän luulen et omakin kalusto seisoo kesän tallissa ja osallistuu muiden järjestäjien kipailuihin jos on kunnossa.
     
    Mudracer ja supo tykkäävät tästä.
  10. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    jokunen vuosi takaperin oli tällänen luottamusmiesjärjestelmä tai oikeammin ryhmäedustajien toiminta. kokouksia missä käytiin sääntöjä ja ryhmien toiveita ja jne. läpi ja meiliviestejä. se kuoli uuden paremman FHRA-johdon astuessa toimintaa. silloin yhdessä kokouksessa käytiin tätä CUO vs SM-ryhmä asiaa ja SET/PET ryhmän toive oli CUP-ryhmänä ja 5 kisaa(ei EM mukana) ja kaikki kisat lasketaan mukaan loppupistessä ja edullinen kausimaksu.Näin menikin muutama vuosi.
    Tiedän että suorempi paikka näille asioille on FHRA keskustelualue ja sinne kirjoitinkin asiasta,mutta 2.2.-17 en päässyt enään kirjautumaan forumille,ehkä asiaan vaikutti etten ollut maksanut jäsenmaksua ja en maksakkaan näillä näkymin.

    ps. auto ei tule pysymään tallissa vaan ajan kisoja mitä kerkiän tai 19v tytär harjoittelee 5 euron testilähtöjä tai ajaa kisoja samalla autolla tai toisella ajokilla.
     
  11. wiltzu81

    wiltzu81 1st gear

    "Hauskinta" tässä on että myös 2016 SET/PET ja RS ajoivat SM arvosta vaikka kilpailukutsussa ei siitä ollut mainintaa. Myös FHRA foorumilla sanoivat että 2016 ajettiin jo SM sarjaa kun sitä kysyin. Eli 100e/kisa hinnan nosto ei tule SM-arvosta. Ryhmissä ei siis mikään muuttunut muuta kuin hinta.

    Omasta mielestä myös SET/PET voisi ajaa CUPpia niinkuin aiemminkin on ollut, jos sillä siis saa osallistumismaksun järkevälle tasolle. Muuten on mulle sama ajetaanko SM-sarjaa vai CUPpia.
     
  12. supo

    supo Gearhead

    FHRA luopunut SM-arvosta ja siitä johtuen homma halventui entisiin maksuihin.Selitys ei kyllä ole oikein uskottava mutta pääasia että pääsee taas kohtuu hinnalla neppaamaan!
     
  13. triniemi

    triniemi Gearhead

    Hyvin toimittu joka tapaukses FHRAlta ja melko ripeästi. Nythän on maksut aikalailla entisellä tasolla.

    Cup ryhmät kisa kerrallaan maksettunakeskimäärin 206€ / kisa, koko kausi 175€ / kisa
    SM ryhmät kisa kerrallaan maksettuna keskimäärin 306€ / kisa, koko kausi 260€ / kisa
     
  14. Ck

    Ck Gearhead

    +10e per kisa dragracing eu maksua kaikille.
     
  15. wiltzu81

    wiltzu81 1st gear

    Nonni. Hieno homma ainakin SET/PET osalta!
     
  16. Catiska

    Catiska Gearhead

    Juu, RS jäi rahamiesten luokaksi... Tutkiskelin sääntöjä luokan vaihto SET-luokkaan mielessä. Oleellisin tekninen ero RS luokasta tultaessa on tuo tiedonkeruun kielto. Riittääköhän jos kisojen ajaksi poistaa tallentimen? Ei jaksaisi koko järjestelmää poistaa mutta ilman tallenninta tuo on yhtä hyödyllinen kuin sammunut seinäkello...

    Muita oleellisia eroja ei liene, siis teknisessä mielessä. Toki luokan luonne on erilainen, sen tiedän kyllä.
     
  17. salakazi

    salakazi 2nd gear

    Maksaa jäsenmaksun niin pääse ihan itse katsomaan eikä tarvi täällä vinkua kuinka sitä rahaa silloin "hyvään aikaan kun vielä oli sponsseja" tuli sisään ja jäi viivan alle.

    Sähköstä sen verran, kun se on niiiin kallista!!!, halvin kisasähkö euroopassa.... (Fyyralta pelkästään Nitrokisoista laskutettiin 20 000€ sähköihin liityviä kuluja, kilpailijoiden sähkömaksu kertymä oli n. 8000€ onhan se ryöstö kun Fyyra ei sponssaa 2017 kuin noin 8000 erkillä 12 000€ sijasta)

    Käykääs nyt oikein itse katsomassa mitä on tapahtunut osallistumismaksuille 2014 jälkeen; Ne hommasta niin kiinnostuneet joilla ei ole entisen 50,00€ / kilpailijat 100,00€ jäsenmaksun sijaan varaa maksaa nykyistä 10€/25€ riisto jäsenmaksua suosittelen kaivamaan OD topikeista kuinka halpaa ajaminen oli <--2015. SM-arvosta ajaneilla on varmaan kuminkin tuoreessa muistissa sarjaennakko ilmoittautumis pakot ym. televisiointi maksut ja Fyyran pakkojäsenyydet.
    Tarkkanäköisimmät ovat varmasti huomanneet muutokset myös jälki-ilmoittumis käytännöissä.

    Viimeisenä muttei vähäisimpänä muistutuksena;
    Niin vaikeaa kuin se onkaan ymmärtää niin johtis yrittää kaikkensa pitää lajin hengissä ja hyvinvoimaisena ainoana vaikuttimenaan rakkaus lajiin. Kokouksista ei ole maksettu palkkioita ainakaan minun aikana.
    2015 oli ensimmäistä kertaa FHRA Marketing Oy:lle historiansa aikana plus merkkinen
    kuten myös 2016

    Terveisin
    Jaska Salakari
    0400-468307
    Johtokunnan jäsen 11/2014--->
    Kilpailijana vuodesta 1993--->
     
  18. josu

    josu Gearhead

    Tulee sivusta seuranneenna mieleen jälleen kerran tuo maalaisjärjen käyttö pitkässä juoksussa,jos nitroista joutuu maksamaan 20te pelkästään sähköstä niin eikös kannattas tuolla rahalla ostaa oma diesel generaattori 500kw tai vastaava joka riittää ko tarpeisiin ,toki on siitäkin on kuluja ja vaatii ihmisen tekemää työtä/huoltoa mutta kuten aluksi mainitsin niin pitkässä juoksussa tuo olisi kopekoita säästävä vaihtoehto,tai vuokrata ko laite 4-5 päivää+löpöt=ei maksa 20te
     
    Muokattu: 7.2.2017
  19. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Kuules Jaska ei osallistumismaksut ole koskaan aiemmin olleet koko SM-sarjan ajaville yhden kauden kisa kerrallaan maksavan yli 2000 euron niinkun nyt vai menikö pesuveden mukana laskutikkukin?(summassa on mukana Ruotsalainen lisämaksu+sähkö)
    Televiointimaksua ei kuulu ollakkaan jos ei ole televisiointiakaan.
    Jäsenmaksua vastaan oli tarjolla rahanarvoisia jäsenetuja aiemmin.
     
    salakazi ja supo tykkäävät tästä.
  20. BBC

    BBC Guest

    Jaska, Mulla on kyllä rahaa maksaa lippu, jos haluan, turha siitä on turpaa aukoa.
    Ei vain ole sen arvoista kisaamista vyyralla, että ostaisin lipun, mutta johonkin WCSC kisaan voin kannatuksen vuoksi lipun käydä ostamassakin.

    Tosiasiat vain on niin, että MARKKINOINTIYHTEISTYÖSOPIMUKSET ratkaisee koko paletin.
    Siihen se homma perustuu mitä teidän kovettu myyntiosasto saa hommattua maailmalta rahaa.
    Vauhdikas laji, hyvä näkyvyys (jos on muistettu tehdä tv ja muut diilit) , helppo homma tehdä hyvät diilit firmojen kanssa. Eikö sielä oo joku Superman hommissa, jonka nimi joku Leo

    Jokainenhan meistä osaa ulkoa tuloslaskelman ja taseen, vai mitä jaska.
    Niin ja jokainenhan meistä maksaa verot virallisesti.

    Onko niin perse auki ettei ole vara Teron radalla ajaa kisaa. Pitäs välillä muistaa että eletään vuotta 2017 jolloin vaaditaan kisapaikoiltakin ajan mukaisia palveluita ja muita olosuhteita.
    Pitänee soittaa Terolle ja kysyä syytä miksi siellä ei ajeta. Kuulin Esson baarissa (nämä on vain kuulopuheita) että vyyran puolelta on jotain valitettu että DRF on syypää siihen että Alastarolla ei ajeta SM kisoja,.....).

    AH
    Entinen Alemman tason höpöluokkien kuski.
     

Kerro tästä muillekin!