SG 2008

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja SG 448, 16.10.2007.

  1. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Kysellääs kuskeja jotka aikoo ajaa SG:tä tulevalla kaudella?onko muita
    SG 4
     
  2. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Mukana ollaan! Toivottavasti saadaan porukka kasaan tulevalle vuodelle.

    Nyt kun tulevan kauden säännöt alkavat pikku hiljaa selviämään, ainakin oman autoni kohdalla ainoaksi vaihtoehdoksi jäisi SC, mikäli emme saa SG-ryhmää kokoon. SC on vaan liian nopea mun autolle...

    Laittakaapas kaikki nykyiset ja tulevat SG-kuskit "vahvistus" tähän topicciin!!!
    Aletaan suunnittelemaan ajoissa tulevaa kautta :D

    - Late Niskavaara / SG470 -
     
  3. Mopar

    Mopar Gearhead

    SG 450 = SPET 1973 ensikauden.
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    Suunnitelmissa olisi osallistua uutena kuskina kauteen 2008. Monta mutkaa on kyllä vielä matkassa ja välttämättä ihan kaikkiin kisoihin ei pääse mukaan, mutta yritys on kova! :wink:

    Eihän tässä puutukaan enää kuin kunnon talli, kuljetuskalusto, rahat, asusteet ja muuta "pientä". :rotfl:
     
  5. SG466

    SG466 1st gear

    Muutama kisa olisi suunnitelmissa.
    -Tumppi-
     
  6. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Pitääpi laivalla tulla vähän keskustelemaan aiheesta,jollet ole vahingossa huomannut SPET:in sääntömuutoksista Stockin suuntaan,eli ei sinne kannata enää mennä nopeella autolla hitaalle kuuselle.
     
  7. Mopar

    Mopar Gearhead

    Tasasesti hidastuva kuski kompensoi tilannetta sopivasti :rotfl:
     
  8. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    sg

    SG 456 yrittää myös mukaan, enään ei puutu kuin aikaa omien laitteiden kuntoon ruuvaamiseen.
    Mutta yritetään jotta luokka säilyisi ja kun ei oikein muuta voi tuolla Anglialla ajaa.
    t,Antti
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    Uppista. Onko tilanteessa muutoksia SG:n suhteen? Muita kuskeja mukana? Nyt olis siis alustavasti neljä + ehkä Antti...
     
  10. SG440

    SG440 3rd gear

    Luulen, että on tuosta edellisestä vähentynyt....
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ei tuu kesää siis... Nyt sitä kalustoa radalle sieltä, eikä karkailla naapuriluokkiin! Mopar prkl! :poff:
    Meinaakos muuten SG440 ajaa SC:tä, vai Comppia?
     
  12. TMO

    TMO Gearhead

    Eipä sitä taida olla comppiinkaan liikaa tunkua.
     
  13. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kyllähän noiden Super -ryhmien kanssa tais käydä huonosti. No, kun lukee tai muistelee pari-kolme vuotta vanhoja postauksia niin enpä ihmettele. Noitahan morkkas niin katsojat kuin kaikki kovat heads up -ukotkin eli ainakin noiden tavoite alkaa olla täytetty.

    Comppi kanssa ihmetyttää. Luokka sai toimivan Forumin jossa sääntö yms. spekulaatioita olisi voinut käydä urakalla ja vain oman luokan sisällä. Hiljaista näkyy olevan kuin hautausmaalla.
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Tämä on totta, mutta samaa suunnistusta se on spetti ja comppikin. Eri paketissa vaan ja vielä hämärämpää touhua katsojien kannalta...

    Josko ehdottais fyyralle, että nostaa kaikkien luokkien osallistumismaksut samaksi (myös streetit), niin mahtaisiko nää perinteisemmät suunnistusluokat alkaa elpymään? :rotfl:
     
  15. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Saattais ne elpyäkin vähän, mutta kokokonaiskisaajamäärät todennäköisesti laskis, osa siirtyis muihin ympyröihin ajelemaan. Streettiäkin lähettiin yrittää nostaa vähän toisenlaisilla metodeilla, puhumalla sen puolesta ja vähentämällä sitä kautta peikkoja, jota ihmiset näki siinä, sen lisäksi neuvomalla ja auttamalla ihan fyysisesti, yrittämällä näyttää esimerkkiä olemalla mukana ja jopa ajattamalla eri ihmisiä. Tuntuu siltä, ettei suomalaiset oikeen yleisesti oo sisästäneet noita supereita omaks jutukseen, vaan suurin osa haluais periaatteessa vetää heads uppia. Ne jolla ei siihen rahkeet riitä huipulle ja jotka kuitenkin hamuaisivat menestystä, vetää sitten brakettia, kun siinä saa "edes vetää täysii". Et ei kun markkinoimaan noita supereita, selittämään sen tuhannen kertaa mikä niissä on ideana, tarjoamaan vaikka kalustoa käyttöön, että pääsee kokeilemaan, ja luomaan luokille "me" henkeä, johon ryhmään on ikäänkuin kunnia kuulua vaikkei joka kisaa voittaiskaan.
    Onhan toi tilanne oikeesti aika kiusallinen kun kovasti yritetään vetää NHRA säännöillä ja tyyliin aj olla kansainvälisiä, mut suurin osa kuitenkin ajelee mieluummin kansallisissa huuhaaluokissa.
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Osallistumismaksulla ei oo mitään tekemistä sen kanssa haluaako ottaa autoista oikeesti mittaa vai ei, tyyli ja tiimien fiilikset sen vaan ratkaisee :wink:
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead


    No höh. Huono puujalkavitsi ja näin paljon melua :D Eipä sikäli sun ja Mopemanin sanoissa on varmasti asiaa paljonkin. Tota kaluston tarjoamista käyttöön, tai edes sitä että sitä vois demota asiaan vihkyitymättömille olis varmaan ihan aika must.

    Toteutus onkin sitten astetta haastavampi järjestää ja kun ihmiset on suurimmalta osin perus patalaiskoja niin kuin minä, niin homma jää helposti puhumisen asteelle... varsinkin sen "kokeilemisen" osalta, kun ei noita vehkeitä nyt ihan joka parkkiksella räntäsateessa suditella.

    Mut kahtellaan miten tilanne kehittyy.
     
  18. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tiedä nyt mun jutuista :poff: Mut toi Mopemanin viesti sisäls kyllä ison totuuden millä tavoin esim. REE on noussu parin viime vuoden aikana.
    Eli siinä on muutama luokan pitkäaikainen aktiivi tehnyt ihan konkreettisesti töitä luokan nostamiseks niin yleisesti lobbaamalla kuin tekemällä homman aloittamisen uusille kuskeille helpommaks mm. omalla auttamisellaan ja neuvomisellaan.

    En tiedä millanen henki noissa Super ryhmissä on mut esim. Streetissähän kaikki on vähän niinkuin yhtä perhettä ja se on se juttu millä homma toimii vaikka välillä tuliskin vähän lunta tupaan sieltä sun täältä :wink:
     
  19. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mua kiinnostaa aivan hirveästi että miten autosta otetaan tosissaan mittaa?
     
  20. TMO

    TMO Gearhead

    Jos meinaat toimivalla foorumilla sitä ruottalaisten foorumia, niin olen toimivuudesta vähän eri mieltä.
    Jos ajan kilpaa Suomessa niin oletan sen fooruminkin toimivan Suomen kielellä.
    Jos taas pitää toimia jonkun vieraskielisen foorumin alla, niin eikö oikeampi paikka olisi sitten NHRA, ja sikäläiset säännöt.

    Viimekeväisestä sääntösekoilusta jäi itselleni, ja muutamalle muullekin sellainen kuva että ruotsalaiset sanelee millä säännöillä ajetaan.
    Tosin olihan meillä kuulemma compin kuljettajien yhdyshenkilö, (joka/josta ei kuitenkaa muistettu kertoa kuin hyvin pienelle osalle kuljettajista), ja joka kuulemani mukaan FHRA:n sääntöyhteyshenkilön kasaa neuvotteli yhteispohjoismaisista säännöistä, ja lopputulos ei ainakaan omasta mielestäni ole hyvä.
    Uskon että kovin moni muukaan ennen compissa ajanut pitää sääntömuutoksia hyvinä.
     

Kerro tästä muillekin!