Shell v-power???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja 944676, 10.7.2006.

  1. 944676

    944676 1st gear

    Elikkäs tuli tossa mieleeni että mikähän mahtais olla vaikutus Shellin v-power bensalla v8 moottorissa?? Onko kenelläkään jo kokemusta kyseisestä aineesta? Mahtaako tuoda luvattuja lisä hevosia ja kuinka paljon jos tuo? Onko joku jo ehtiny penkittää tehoja tällä bensalla ja normaalilla 98:lla? Onko eroa kuinka paljon? Ajattelin vaan ku lueskelin mainoksia shellillä ja lupasivat lisää tehoja. Aika kallista lientä ainakin on.
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Vaatii sytkän uudelleensäätöä - tai tietsikkaohjatun järjestelmän joka säätää sytkää ja jossan on nakutuksentunnistin. Pelkkä kaasarikoneen tankin täyttäminen ei tuo lisää "tehoa". Uudemmissa GM jenkeissä 1986> on lähes kaikissa nakutuksentunnistin ja sytkää säätävä tietokone.. Niissä joku heppa voi tullakin. Muissa vaatii sen säädön ko. oktaanille.
     
  3. RB-440

    RB-440 1st gear

    Oktaania nostamallahan bensamoottori vissiin kestää enemmän ennakkoa ja/tai korkeempaa puristussuhdetta. Jos pellin alla sattuu olemaan moottori, joka on rakenneltu poltteleen 95 bensaa, niin tuskin tuolla Shellin ihmevormulalla käytännössä paljonkaan saa aikaan muuta kun kalliimpia kilsoja, jos ei samalla säätele moottoria uudelleen.

    Toisaalta, tuskin normaalibensalla hyvin toimivaa tavallista moottoria kovin paljon säädettyäkään saa vaikka bensa olisi mitä? Enemmin tuolla bensalla voisi siis olla hyötyä aikusten oikeesti raaserihenkeen rakennetuissa peleissä, joissa norminbensan oktaani oikeesti rajoittaa säätämistä.

    Mutta jos asia mietityttää, niin mittaapa vaunusi suorituskykyä tällä tavallisella pumppubensalla, sitten ajat tankin tyhjäksi ja kokeilet samat mittaukset uudelleen tolla uudella bensalla ja eiköhän se tehoerokin silloin löydy, jos pelkällä bensalla sellaista tulee. Yhdellä tankillisella testaaminen ei vielä kenenkään taloutta kaada.
     
  4. tikkarainen

    tikkarainen 1st gear

    shell v- power

    Kyllä camino ainakin vinkas viivalta terävämmin, vielä laatikon kakkoselle vaihtaessa, -76 400cid ehkä 750holley.
     
  5. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    piti ihan huvikseen tankata tota (en tosin huomannut katsoa hintaa oliko paljo kalliimpaa ku normi 98) mitään vaikutusta en huomannut, mutta tosin kaasari ja sytkä on tällä hetkellä päin mettää säädetty...
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Näin äkkiseltään arvuuttelisin että ton mahdollinen hyöty tulis siinä jos kone on oktaanien minimitarpeeltaan muutenkin hyvin "siinä ja siinä" nykysen 98:n kanssa jotta riittääkö sille koneelle ne oktaanit vai ei. Eli jos oon oikein käsittänyt niin tolla sais sit ehken aavistuksen lisähelppiä 8)
     
  7. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    Shellin baarista kävin smarttipussin aamulla ostamassa, sattui silmääni ( :eek: ) kyltti. Teksti meni jotenkin näin:
    "tankaa autoosi ferrari bensaa"

    Mitä vi**ua..mä mitään verrari pensaa halua :poff:

    Edit: Mistä saa ostaa Detroit Diisseliä?
     
  8. garagektc

    garagektc Gearhead

    oma rassi ainakin tykkää!! oon aiemmin lantrannu 98:a noin 50% suhteella kisabensaan ja nyt on v-poweria about 2/3 ja ei ainakaan vielä ole kilissyt. karjuu vaan :D

    ilman sytkäsäätöjä tai nakutuksentunnistusta ei semmoisenaan hyövää mitään.
     
  9. ply

    ply 1st gear

    Appiukko on tossa seurannu tiiviisti bensan kulutusta capricessaan,tällä ferrari bensalla vie sataselle pari litraa vähemmän kun 95.lla ja vetoja on kuulemma enempi
     
  10. TS

    TS 1st gear

    Mun käyttö :wc::n neloskone sai v-poweria,siillä seurauksella että, hävis vähäinen jälkikäynti ja tasottu käynti muutenkin :) No ,ne olis saanu poistettua säätämällä muutenkin.Normaalisti hörppää 95:sta.
     
  11. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Re: shell v- power

    Säätämättä? Just joo.
     
  12. kole

    kole 3rd gear

    shell

    On pakko sanoa perstuntumalta että jotakin siinä etua on. Olen sitä kokeillut 740-turbovolvoon eikä paljon vakuuttanut mutta -87 turbokutoseen buikissa tuli erilainen veto vaikka sitä hankala on todistaa.
    Eikä tuo hintakaan paljon rassaa :mad: Epäilisin samaa että jos auto on jo rajoilla 98:n kanssa siihen apu löytyy tai sitten tuommoinen turpovekotin siitä jotain potkua saa. Tuskin sillä edulla kuitenkaan kuuhun pääsee. Jaa mutta sille luvataan 99+ oktaania elikkä aina löytyy vähintään se 99. Luin joskus testin missä 98 bensoja vertailtiin niin harvassa edes oli 98 vaan tais pyöriä 97:n kieppeillä paljolti mitatut fuelit.
    Oottelen tuossa postista uutta lastua tietokoneeseen jotta pääsen laittaan kunnon puhaltimen ja vähän jotain muutakin niin ei tarvii pelkän pensan varassa hikoilla :poff:
    Oli aivan pakko kehua :wc:
     
  13. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Onkos koostumuksesta tietoa, onko alkomahoolia?

    Kuinkas "vakiokoneet" kestää alkomahoolia seisotuksessa, kun kuulemma Nesteellä sitä on, ettei männät sula?
     
  14. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Ei kaine "männät sula", mutta tiivisteet voivat sanoa bensalinjassa adjöö. Taitaa olla auto/ tiivistekohtaista se kestävyys. Olettaa saattaa, että vanhempi tiivarimatsku on suunniteltu kestämään vain hiilivetypohjaista polttoainetta, että vanhoilla tiivareilla varustetussa voi tulla ongelmia tai sitten ei. Kysykää Shelliltä. Eiköhän niillä ole parhaat tiedot oman tuotteensa ominaisuuksista ja vaikutuksista?
     
  15. RB-440

    RB-440 1st gear

    Oli tossa paikallisella Shellillä erikoistarjous, niillä 99+ oli 95E hinnassa ja toi ysiviitonenkin oli aika "edullista" Siitäpä sitten Capricen liki tyhjään tankkiin reima loraus tuota uutta ihmeainetta ja ei voi kuin ihmetellä.

    Tuntuu nimittäin, että veto parani, kovassa kiihdytyksessä ei enää detonoi, se ikävä pieni detonaatio ylivaihteella ylämäessä osakaasulla katosi ja lähteepä tuo paremmin käyntiinkin, eikä venttiilit raksuta näistä syyskylmistä liikkeellelähtiessä... Näppituntumalla siis tuntuu siltä, että tuo bensahan tosiaan lunastaa niitä suuria lupauksiaan, vaikka en niihin uskonut sitten ollenkaan. Dynoon tuota vaunua nyt ei kannata viedä, mutta on se sen verran monta vuotta ollut tuossakin kokoonpanossa, että eron on ainakin tuntevinaan muuallakin kuin bensalaskussa.

    Olikohan mulla siis koneremontti bensatankissa vai syysflunssan takia sen verran pää pilvissä, ettei pienet rapinat enää kuulu?
     
  16. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Luulen että oktaani on ainut mikä tuntuu pers tuntumalta eli ei nakuttele tms.
    Laitoin "Ferrarin sielua" esim. tuohon meikäläisen prätkään (Gsx-r 1000, litrateho n. 170 hv) ja en huomannu mitään eroa . Pitäs varmaan käyttää dynossa, että tietäs onko vaikutusta. :eek:
    Polttoaine kyllä varmasti vaikuttaa polttomoottorin tehoon mutta tässä tapauksessa en usko että kyseessä ois niin radikaali litku että ero ois iso!!
     
  17. rrauta

    rrauta 3rd gear

    kyllä se varmasti joissakin autoissa lisää tehoa ja vähentää kulutusta, mutta tuskin tehoeroa perseellä huomaa vakio vehkeissä.

    koittakaapa lisätä bensan joukkoon muutama prosentti nitroa niin ei tarvi jossitella että vaikuttaako. :rotfl: :rotfl: :rotfl: :poff:
     
  18. RB-440

    RB-440 1st gear

    Ei tossa olisi tätä jossittelemisen iloa... :rotfl: Myönnetään, ettei toi moottori taida olla ihan vakiokuosissa, sen takiahan se vissiin on tällä Jetin 98 vähän kilistänytkin, mutten mä nyt sinne ihan tällä puheella mene nitroa tankkaamaan :)

    Sitäpä ihmettelen vaan, kun liian hyvää lupaava mainos tuntuu kerrankin pitävän paikkansa. Pitää vissiin kokeilla tätä Marinellon pollen häntäjouhta noissa harrastepeleissäkin. Niiden ajomäärillä ei bensan litrahinta paljon kustannuksiin vaikuta noitten vakuutusten ja verojen rinnalla.
     
  19. garagektc

    garagektc Gearhead

    niin, ainahan väittelyä syntyy jos jotain kehuu. omassa autossa se V-power vaikutti positiivisesti, jos ei jonkun toisen autossa vaikuta niin sehän on hyvä, ei muuta kun 95E pistooli luukulle ja halvinta mitä löytyy.

    kun joku vielä sanoo että meni huonommaks niin sitten alkaa olla tämä topicci "perinteiden" mukainen :rotfl:
     
  20. gmc63

    gmc63 1st gear

    Ite tankannu käyttikseen 93camaro tota 99+bensaa ja eip oo tullu huomattua paljonkaan eroa ehkä käy vähän tasaisemmin ku 98:lla :odroll: mut siinä oli suuri ero ku vaihdoin 95-->98:iin niin silloin putos bensankulutus ja käynti parani :D
     

Kerro tästä muillekin!