Shell v-power???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja 944676, 10.7.2006.

  1. rrauta

    rrauta 3rd gear

    olen muuten itse huomannut että se JET bensa on huonoa, tahtoo vakiovehkeetkin kilkuttaa. mutta on se yleensä halvintakin. :eek:

    eli saattaa joskus merkin vaihto muutenkin vaikuttaa.
     
  2. mke77

    mke77 Gearhead

    tuo noi.... en tiedä poikain vehkeistä mut jos auto on 60/70/80 lukuinen ei sytytys arvot pidä paikkaansa mitä ohjekirjat antaa! eihän ton ikäisten autojen säätöjä suunniteltaessa ollu nyky bensoista tietoakaan...

    eli nykybensalle voi laittaa 2-5 asteta enampi syt ennakkoo mitä ohjekirja antaa!!

    eli siinä suhteessa v-pover varmaan toimii paremmin vanhemmissa koska onhan se likempän !


    itellä ei ole kokemusta kuin 108. lentobensiinistä . vakio mopo (silloin joskus 15v aikaan) ainakin kulki ihankivasti kun sitä laitto tankkiin :rotfl:
     
  3. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Eilen tankkasin pitkästä aikaa JETillä. 95:sta Opel Omegan tankki täyteen ja siitä pari kilometriä työpaikalle. Parkkihallissa kun sammutti Opelin, niin avaimen kääntämisen jälkeen sytkytteli vielä pari sekuntia, eli mahtava jälkikäynti tuli kylkiäisenä. Muilla bensoilla ko. autolla ei ole ollut mitään merkkiäkään jälkikäynnistä.
     
  4. Dragonfly

    Dragonfly 1st gear

    Mitä ohjekirjaa olet katsellut ?
    Muistathan, että amerikkalaisten 93 vastaa tuota nykyistä Suomen 99+ oktaania. Perus 98 Suomessa on amerikkalaisten 91-92.
    Amerikkalaisten 89 jotakuinkin Suomen 95 oktaania.
     
  5. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Entäs, kun toi mun '61 Caddy on tehty 100-oktaaniselle, niin pitäiskö laittaa racebensaa, että saa tehtaan hevoset irti?
     
  6. RB-440

    RB-440 1st gear

    Mä en ole vielä huomannut mitään eroa Nesteen, ABC:n, Esson ja JET:in bensojen välillä. Joskus tosin on tuntunut, että joltain vanhalta asemalta on saanut 98 astiasta pohjavedet mukaan, kun on pitänyt sinolia kesällä käyttää, muttei se mitenkään mihinkään asemaketjuun tunnu liittyvän.

    Muutenhan toi bensanostohan on pelkkää optimointia, jostain saa jotain kiinteetä alennusta ja toisesta saa jotain ässä tai pirkkaboonusta ja jossain on joskus vaan halvempaa. Shellillä vaan tuntuu useimmiten hinnat olevan ihan omissa sfääreissään, joten ei ole tullut pitkään aikaan käytyä, vaikka sieltäkin sitä S-bonusta nykyään saa ja bensallahan kaikkia volyymialennuksia tunnetusti saa nopeiten ja eniten...
     
  7. Midnightbandit

    Midnightbandit 1st gear

    Mitä ohjekirjaa olet katsellut ?
    Muistathan, että amerikkalaisten 93 vastaa tuota nykyistä Suomen 99+ oktaania. Perus 98 Suomessa on amerikkalaisten 91-92.
    Amerikkalaisten 89 jotakuinkin Suomen 95 oktaania.


    OHHOH nythän vitsin murjasit jenkkien 89 vastaa siis suomen 95 oktaanista mistäpäs noin päättelet? Suomessa maailman laajuisesti on puhtaimpia bensiini laatuja maailmassa ja dieseli kuuluu myös.. Muistan lukeeneeni jostain oisko ollu TM noista bensiini ja diesel vertailuja eri maitten polttoaineisiin ja jenkit oli jossain ryssän bensan paikkeilla vertailussa... Oletko koskaan esim. haistanut jenkki/ryssä bensaa verrattuna suomen bensaan?
     
  8. napa

    napa 3rd gear

    jenkit käyttää mon ja ron oktaanien keskiarvoa, suomessa ilmoitetaan vain ron oktaanit :wink: ja jos ei oo kuullutkaan mon ja ron oktaaneista, ei kannata sekaantua jenkkien ja eurooppalaisten bensalaatujen eroihin...
     
  9. garagektc

    garagektc Gearhead

    niin laatuhan käsittää muutakin kuin tuon oktaaniarvon...
    mutta oktaaniasiassa mon/ron viittaus pitää kutakuinkin kutinsa.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vanha malmikasa käy selvästi tasaisemmin tyhjää kun laittaa tankkiin Maranellon korskeita orhia ;-) Mun 350 on siis vuoden -70 blueprintattu mosa joka taitaa olla suunniteltua vanhalle lyijylliselle 102-104:lle gasolle eli viimeistä vuosikertaa ennen saastevuosia.

    Joka tapauksessa muutos oli parempaan päin ja sen kanssa jatketaan. Mitenhän tuo V-Poweri kestää talven säilytyksen, siis onko yhtä huono säilymään kuin Futura vai vieläkin huonompi ?

    Bensoissa on eroja, niinkuin vesissä ja viineissäkin :) Esimerkki tulee (taas kerran) poitsun racecarista (2T 85cc Raket) johon olemme yleensä tankanneet 98Futuraa viimeiset 2 vuotta parilta eri asemalta. Öljy on ollut sama ja kanisterit pesen gasolla säännöllisesti. Noin reilu kuukausi sitten käytiin Eurassa jollakin 24-asemalle kesken kisa viikonlopun ja siitä alkoivat ongelmat tankin pasgaantumisen kautta. Normaalisti riitti kun kaasarin sihdin putsasi 4-5vk välein, nyt ollaan viimeinen kuukausi tehty se joka ajopaivän jälkeen eli kaasari auki ja pesuun. Tämä juttu on ns. matoja tankissa eli jotain sekalaista nöyhtää jota sitten riittää. Nyt on asennettu sintteri-tyypin suodatin tankkiin sisään mutta vielä on pestävä kerran tankki ja kanisterit pariin kertaan. Opetus oli että tankataan siltä asemalta millä myydään eniten bensaa (tavara kiertää nopeiten) ja vaihdettiin samalla 95:seen.
     
  11. jukka63

    jukka63 1st gear

    Tunnetun dynon omistajan mukaan, parasta bensaa mitä rahalla saa,suomen maasta.Tietysti vaikutus on havaittavissa ainoastaan ahdetuissa ja kovaruttuissa koneissa.Vähentää/poistaa nakutusilmiötä.Lähes 100 oktaanista.Turhaan sitä laittaa johonkin käyttöhärveliin ja toivoo tehonlisäystä.
     
  12. buick8791

    buick8791 1st gear

    Joo ja mukaanlukien yleensäkin ruiskuvehkeet elektronisella ohjauksella(nakutuksentunnistin pelissä mukana), jos ei 98:kaan riitä. Siis hyvää vaikka "käyttöhärveliinkin", tietyin edellytyksin.
     
  13. Littlerocker

    Littlerocker 1st gear

    Kyllä ainakin käyttökulkuneuvon käynti parani huomattavasti ja nykiminen hävis. Ihan vaan perstuntumalta...
     
  14. jankinnu

    jankinnu 3rd gear

    tänään oli Lappeenrannassa Helsingintien reunalla Shellillä V-power 1.279€/L. Onkohan joku kampanja menossa kun oli noin halpaa, vai ovatko vahingossa tankanneet sinne 95:sta?
     
  15. Dragonfly

    Dragonfly 1st gear

    Espoossa, Haukilahden Shellillä oli viime perjantaina V-Power samaan hintaan kuin 95. Joku kampanja se oli.
     
  16. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Aikas gutaa bensaa, Andy Frostin Vauxhall Victor etenee sillä:

    7.80 @183mph.......
    3250#,MTdrag radials,93 octane shell V power fuel,holset turbos,Electromotive TEC3r tuned by Steve Scepanski at Mechanical power systems in Canada www.mpsys.ca ,Neal chance converter,hutch trans gears and input shaft........
    more boost to come and the MSD boost controller is real soft yet....
    :eek:
     
  17. HEMI

    HEMI 1st gear

    Hienoa että andy sai turbohirviönsä iskuun 8) taitaa olla nyt maailman nopein pumppubensa auto varsinkin katukumeilla :D

    Ja veikkaan että potentiaalia on vielä pitemmälle :wink:
     
  18. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    nythän shellillä on joku kampanja et se v-poweri on tiistaisin saman hintaista kuin 95 syyskuun ajan
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo,tankkasin just v-poweria-rupes melkein keulimaan(auto) 1,27 oli...
     
  20. RB-440

    RB-440 1st gear

    Hassua, meillä keulii kuski paljon helpommin kuin auto... varmaankaan ei pito riitä noissa 215 valkosivuissa! Pitäisi varmaan alkaa soitteleen leveempiä kumeja.

    Ilmiselvää on, että Shell luotti liikaa siihen, että autoilijat kirmaa F1 huumassa tankkaamaan ferraribensaa, vaikka litku on ainakin 10 senttiä kalliimpaa kuin muiden myymä 98, ja tosi harvan auton kojelaudassa lukee, että käytä vaan 99 oktaania tai kalliimpaa.

    Kun laatu ei ollut pätevä myyntivaltti, Shell koittaa luonnollisesti lisätä markkinaosuutta hinnalla. Kun bensa on "halpaa," sitä tulee helpommin tankattua ja ne, joille auto on vähän enemmän kuin ajoneuvo, saattaa huomata, että bensasta on niiden autossa jotain hyötyä ja jäävät sitten koukkuun ja ovat siinä vielä pahuksen tyytyväisiä.

    Myönnän, että en itse en uskonut koko Ferraribensatouhuun ollenkaan, vähän liikaa nähty noita mainoksia, jotka lupaa kymmenen hyvää ja ties kuinka monta kaunista, mutta suomalainen uskoo kun kokee ja näkee ja nytpä olen käännynnäinen tämän bentsiinin suhteen.

    Räknäsin, että jos tota bentsiiniä tosiaan kuluu hiukan vähemmän ja siitä saa HokElannon bonusta, sitä voi huoleti käyttää, kun ei se enää paljon kalliimmaksi tule kuin nämä muiden kilinäbensat. Sen verran suosiollisemmin tuo käyttis tuntuu toimivan, että tulee hyvä omatunto.

    Jostain syystä Nesteen ekoviinibensa on vielä kokeilematta ja taitaa jäädäkin, jos sitä ei joskus tarjota vieläkin halvemmalla.
     

Kerro tästä muillekin!