Shellin V Pover harrastepelissä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja HENKKA2, 2.7.2010.

  1. HENKKA2

    HENKKA2 1st gear

    Onkos porukat käyttäny tota shellin V Poverii harraste peleissä onkos siinä mitää eroa muihin nähden.
     
  2. JPeltsi

    JPeltsi 3rd gear

    Ruohonleikkurissa ja ruohonleikkuriin verrattavissa laitteissa (mazda 121) ero on ollut huomattava. Niin kulutuksen laskuna, kuin koneen piristymisenä.. vai liekö sitten enemmän henkistä :)

    Joo, hieman ot:ksi tämä meni
     
  3. sbf

    sbf Gearhead

    Verrattuna esmes nesteen 98e korkeelikisteinen pikkuloki tykkää jälkirätistä sammutuksen jälkeen mitä ei tolla v-powerilla tee.Ja ahdetus konees ainoo mitä käytän.Mun mielestä hintasa verosta laatukamaa.
     
  4. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    oon aina miettinyt sitä et kuka hemmetti on ajanu mazda 121:llä..

    haluaisin kyl itsekin kokeilla.. ihan vaan siks.

    ja joo.. tottahan se korkeampi oktaanilukema vaikuttaa jos olosuhteet ovat otolliset. hyvää bensaa.

    on uutisoitu et shell myisi toimintonsa suomessa.. en ole aihetta seurannut, mut toivon et tuotteet säilyisivät ennallaan..
     
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Miten toi V-Power poikkeaa normaalista 98E bensasta?

    Niin muuten. Helsingissä oli aikoinaan liikenteessä punainen Mazda 121 taksi.
    Että on niitä ahtaampiakin kukkopillejä.
    :wink:
     
  6. JPeltsi

    JPeltsi 3rd gear

    Juu, niitä oli uutena useampikin taksina Helsingissä. Onhan se munamalli mukava pikkukippo ja yksnelonen kone vie sitä erittäin hyvin. Aina olen sanonut että auton ulkonäkö ei näy sisälle.
     
  7. cuda69

    cuda69 Gearhead

    en ainakaan ite huomannu eroa kun tankkasin cudaan V pensaa,ei kulkenut kovempaa ja söi samallalailla.
     
  8. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kai toi noiden pumppubensojen ero on pelkästään korvien välissä mielenrauhan takia jos paat 99+ssaa. Mä kyllä käytän sitä aina kun sitä jostain kohdalle osuu, mutta Vihdistä sitä ei saa ja Karkkila jossa lähin Shell on, löytyy yleensä väärästä suunnasta mihin ollaan menosa.

    Mulla on Löijyssä 12:1 puristussuhde ja ihan samalla lailla se pelittää sekä 98e kuin 99+ bensalla. Tosin pieniä nakutuksen jälkiä löytyi männistä kun 440sen just avasin. Kenties uuden motin sisäänajo täyskaasulla Alastaron moottoriradalla oli sille liikaa. Siis ennenkuin se 440 saatiin oikeeesti säätöihin :rotfl:
     
  9. Caideman

    Caideman 1st gear

    Pikku vinkki; Mikäli paikkakunnallanne on Ritoil-asema, kannattaa hakea korkeampioktaaninen sieltä. Ritoilin 98-bensa nimittäin valutetaan samasta hanasta kuin V-Power ja maksaa 10cnt vähemmän.

    Lisätään vielä, että kaikki suomessa myytävä 98-okt bensa on aina yli 99-oktaanista...
     
  10. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Niin, mikäli vaunussa on "moderni" moottorinohjaus ja turbo, eron huomaa persiilläkin verrattuna 98 oktaaniseen; tietty "totutusajon" jälkeen.

    Ja turbottomassakin mikäli on nakutustunnistin eroa tulee merkistä riippuen jonnin verran.

    Kaasarivehkeissä hukkaan heitettyä rahaa... Ellei säätöjä optimoida

    :rotfl:
     
  11. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Nesteen tuotetiedotteessa ysikasin minimioktaaniraja RON on 98.0 ja tyypillinen arvo 98.8. Voi se välillä olla yli 99 mutta ei kai aina?
     
  12. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ilman sarvia ja hampaita: Määrittele moderni moottorinohjaus :)
     
  13. Ana67

    Ana67 Gearhead

    No, ensinnäkin ruisku ja siihen liittyvä sytytyksen ohjaus joka sisältää nakutustunnistimen, tms nakutusta tarkkailevan jutskan.Ja saattaahan tuo lambdaki jotai hienosäätöö tehä...

    Elikkäs lisää ennakkoa/ahtopainetta jos bensa antaa myöden ja sitä mukaa lisää tehoa, toki jo tiesitkin tuon :rotfl:
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Typhooni pelasi kunnolla vain V-Powerilla, muilla tuppasi välilä räkimään ja pätkimään täyskaasulähdöissä.
     
  15. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tietenkin tiesin. Mä oon ajanut ruiskulla jo lähes Viisitoista vuotta kadulla ja kisoissa. Mutta ruiskuisakin on eroja. Mega ei oo moderni ruisku vaan sähköinen polttoaineen ja kipinän annostelija. Motec ja Autronics sensijaan ovat jo vähän sinneppäin.

    En tosin oo ajanu Motecilla kuin VP SV05 bensalla joten en osaa sanoa 99+san käyttäytymisestä. Mutta niinkuin sanoit.: Kaasaripelissä tuskin eroa huomaa.
     
  16. sepi-ukko

    sepi-ukko Gearhead

    älkää tappako viestintuojaa, mutta itsellä kokemukset v-powerista on sellaiset et kaasarin tiivisteet ja hana työnsi aineet läpi. . . Toisin sanoen vanhat tiivisteet ei kestä kyseistä nestettä.
    Tunnustan laite on enempi pussihousu mp kuin kireempi katuvehje. Ja nesteen baareissa sanotaan, että kysyeistä ainetta ei kannata käyttää muovitankkisiss vehkeis. . .(kuulopuhetta pelkästään)
     
  17. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Käytännössä kaikki bensa valutetaan samasta hanasta...lisäaineistus on vain eri.
    Jalostamon pumppu laiturissa tunnistaa lastauskortista minkä firman auto on lastaamassa ja sen mukaan tulee lisäaineistus lastausvarresta...se voidaan lisätä myös jalostamon ulkopuolella raakabensan joukkoon (Seo).
    Mutta tuosta Shell:n 99+ V-Powerista en ole varma...saattaa olla että tulee oikeasti Shellin omasta hanasta...on meinaa jo yli 12 vuotta siitä kun noita litkuja ajelin.

    Onko tosiaan noin että Shell toimittaa RitOil:lle ? :eek: Erikoista...

    Niin omasta kokemuksesta tuo V-Power tosiaan toimii...ainakin ahdetussa siitä on hyötyä.
    Tosin ero 98E ja 99+ välillä tuskin on suuren suuri, mutta 95E:n verrattuna se näkyy nakutusten määrässä kun katsoo data-logia nakutuksista...
    ST1 95E tuntuu olevan herkin nakuttamaan jostain syystä vaikka siinä on kaiketi eniten etanolia jonka taas pitäisi tavallaan nostaa oktaanilukua...tiedä mitä siitä jäisi jäljelle jos etanolin poistaisi...oilisko siinä oktaaniluku nostettu juuri etanolilla tuohon 95:n ???

    Ei muuta kun kokeilemaan... :rotfl:
     
  18. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Vanhassa vaparikoneessa jossa puristukset oli turhan korkeet muuhun setuppiin nähden tuli havaittua että bensoissa on eroja. V-Powerilla ei jälkikäyntiä esiintynyt mutta kun ajo 98E:llä niin sitä esiinty satunnaisesti, muutoin siis samoilla säädöillä. Tietty asiaan vaikuttaa moni asia mutta V-Poweria käyttämällä jälkikännistä pääsi eroon ja siksi siis sitä aloin käyttää.
    Ettei asia olis liian yksinkertainen niin tohon nakutuksen kestoon/oktaaniin vaikuttaa myös se bensan ikä, selittäiskö se vaihtelevat kokemukset mitä ihmisillä on?
    Se ero kuitenkin mikä on V-Powerilla 95:lla on selkee, aikoinaan tuli sillä vaparikoneella kokeiltua ja korvin kuullen rapinaa esiinty siinä 3500-4000rpm reilummin kiihdytettäessä :odroll:
     
  19. jukka63

    jukka63 1st gear

    Joo,toi bensan ikä vissiin vaikuttaa v-powerin laatuun.Aika usein Shellillä on tarjous,nyt v-poweria normi bensan hinnalla.Ilmeisesti happanee säiliöihin kun ketään ei sitä osta.Tunnettu moottoridynottaja sanoi,parasta bensaa mitä pumpusta saa.Selkeesti yli 100 oktaanista.Ite ajan pumppupelillä v-powerilla sen vuoksi.
     
  20. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Konerempan (kaikki uusittu, lievillä viriosilla. Kaasari Holley 750 4-piste ruisku.) jälkeen moottorin kokoaja kehoitti käyttämään Shellin V-Poweria. -Kyllä lähtee, onko bensan vai osien syy... 8)

    Ps. Orkkis osia oli vaikeempi löytää, viriosia pilvinpimein! :eek:
    425-rocket, valmistettu 1965-66. Harvinainen... :-?

    Tais mennä ohi aiheen.. :oops:
     

Kerro tästä muillekin!