Shift kit (4L80E)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja kane, 29.12.2007.

  1. kane

    kane 1st gear

    Moro,

    Mitkä mahtaa olla plussat ja miinukset shiftkitille, onko miinuksia tai kannattaako edes ajatella? Ei noista ole kokemusta ollenkaan joten jos omakohtaisia kokemuksia jollain olisi kertoa?
    ATP solenoidit tilasin ja otin mukaan ATP shiftkitin em. lootalle.

    Joskus olen kuullut sanottavan (US tekijä/osamyyjä) ettei missään nimessä shiftkittiä kannata...miksi ei jos muuten laatikko kunnossa?
    Eikös se ajatus ole nostaa linjastopainetta => napakammat vaihdot?

    t.kane
     
  2. paskamaha

    paskamaha 1st gear

    Mäntiä tuppaa halkeemaan ihan normipaineillakin
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    TransCo:n kitissä on patentoitu sydeemi joka estää mäntien halkeilut joka taas johtuu forcemotorin jumittelusta!
     
  4. kane

    kane 1st gear

    Onko tuo forcemotor sama kuin paineensäätösolenoidi?
    Mudracer, mitä näkisit hyötynä/hyvänä ja kannattaisiko laittaa TransCo jos jotain laittais? ATP sisältöä en tiedä vielä. Mitä kitti yleensä pitää sisällään?
    Tää nyt on vaan tiedon kyselyä kun ei noiden kanssa ole tullut puuhailtua...
    t.kane
     
  5. paskamaha

    paskamaha 1st gear

    Halpiskiteissä yleensä minigrip pussillinen jousenpätkiä ja lopputulos suunnilleen sama kuin pistäis muijan rattiin,helvetillistä rykimistä.Kannattaa panostaa Trans go tai Sonnaxin sarjoihin jos sellanen on pakko laittaa.Ei ne tehtaan äijätkään mitään paskaa oo suunnitellu alunperin,niillä ajetaan kuitenkin 300 tuhatta ennen kuin revitään auki.Noita "tein itse ja säästin"paranneltuja huomattavasti useammin.
     
  6. kane

    kane 1st gear

    Ok, enpä turhaa värkkää toimivaa askia.
    t.kane
     
  7. gm dealer

    gm dealer Gearhead

  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei toi TransCo:n kitti ole sellainen perinteinen shift-kit jolla nostetaan vaan paineita ja porataan pari reikää!!
    Sillä oikeasti poistetaan lootasta pari tekovikaa ja estetään enneaikainen laukeaminen :odroll: . Varsinkin kylmällä säällä toi loota halkoo noita pakkojen mäntiä ja kitti on siis sijoitus toimintavarmuuteen ennemminkin.
     
  9. kane

    kane 1st gear

    Tämä vissiin sellainen? TRG-4L80E
    http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

    Onkohan noita Suomessa jollain hyllyssä, miten lie hinnoiteltu täällä...
    Millainen hommana laittaa? Tarviiko jotain spesiaalityökaluja tms.
    t.kane
     

Kerro tästä muillekin!