Shifteri hukassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja GT66, 30.12.2005.

  1. GT66

    GT66 Gearhead

    Sinä joka ostit minulta Kokkolasta noin 10 vuotta sitten TopLoaderin alkuperäisen shifterin niin ottaisitko yhteyttä. Olit muistaakseni kotoisin Raahesta. Haluaisin ostaa shifterin takaisin, sillä olen entisöimässä autoa (Ford Fairlane GT -66) johon ao. keppi alunperin kuului. Jos sitä ei enää sinulla ole, niin tiedätkö missä se tätä nykyä huitelee? Olisi kiva tietää. Pistä vaikka e-mailia tulemaan privaattina.
     
  2. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Tämmöstähän kaupitellaan parhaillaan tällä palstalla. Hurst jostakin top loaderista.
     
  3. GT66

    GT66 Gearhead

    Vuonna 1966 Ford käytti käsittääkseni vielä omia shiftereitään ja siirtyi Hursteihin vasta ihan vuosikymmen lopulla. Tässä hakemassani Ford-shifterissä on erillinen vipu, jota nostamalla kepin saa vasta siirrettyä pakille.
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Aiotko tosiaan entisöidä faikkusi???
     
  5. GT66

    GT66 Gearhead

    Shifteri ei ole tulossa Coupeen vaan avo-Faikkuun jonka hankin pari vuotta sitten. Avon shifteri on ei-alkuperäinen, joten ajattelin kokeilla josko saisin siihen sen Coupessa aikoinaan olleen shifterin ihan jo nostalgiankin vuoksi. Ei ole vielä mitään siitä kuulunut, mutta toivossa on hyvä elää. Coupea ei entisöidä. Jonkinlainen StreetTouring-tyyppinen vimpain siitä olisi tarkoitus pykätä; 428 viritetään vähän lisää, laatikoksi 5-vaihteinen manuaali, alusta tehdään ajettavaksi, levyt ympäriinsä ja mahdollisesti 17-tuuman vanteet jne. Katsotaan mitä noista sitten lopulta toteutuu, haaveitahan pitää aina olla...
     
  6. KTM

    KTM Gearhead

    Voi olla aika vaikea nakki löytää juuri tuo sinun autosta ammoisina aikoina kadonnut shifteri. Näköjään niitä e-baystä löytyy, mutta hintaa tälläkin tavalla haavelle kertyy.
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mooppareissahan oli kovasti samannäköinen shifteri käytössä vuosina '66 ja '67, se on käsittääkseni aika kehnossa maineessa ja niihin on tykätty vaihtaa Hurstia tilalle. Hurstia käytettiin muissa vuosimalleissa. Oiskohan tuo mopsin "Inland" sama, ja löytäisköhän niitä helpommin?
     
  8. GT66

    GT66 Gearhead

    Just tollanen se mun "hämmennin" oli. Hinta on kyllä aika raju varsinkin kun "reserve is not met"... Itse muistaakseni myin omani eteenpäin 150 markalla... Oi niitä aikoja...
     
  9. GT66

    GT66 Gearhead

    En osaa sanoa, koska Moparin vastaavaa noilta vuosilta en ole nähnyt. Oma shifterinkin oli aika onneton toiminnaltaan, mutta kunnostuksen jälkeen (uudet jouset, puslitettiin yms.) pelitti kyllä hyvin enkä missannut vaihteita ikinä. Liikeradat oli kyllä aika pitkät ja rystyset oli toisinaan vaarassa napsahtaa kojelautaan kun oikein rivakasti tempoi.
     
  10. KTM

    KTM Gearhead

    [​IMG]
    Miten olisi tämä ratkaisu? Minulla oli ´65 Vettessä Hurstin shifteri johon hommasin Hurstin lattaraudan tilalle repro keppiosan. Pakkilukko liikkui vaikka se ei vaikuttanutkaan mihinkään toimintaan ja muutenkin keppi meni täydestä kuin väärä vitonen. MR-tarkastajatkaan eivät puuttuneet koko asiaan, eli eivät huomanneet mitään. Kerran sinulla on hyvä Hurstin mekanismi, niin miten olisi tuo feikki keppi? Kuvan keppi on tarkoitettu Mustangiin ja löytyy NPD:n luettelosta. Hintaa on 120 - 130 USD.
     
  11. GT66

    GT66 Gearhead

    Kiitti vihjeestä. Pitää tosissaan harkita tuota vaihtoehtoa, sillä keppi on todellakin täysin alkuperäisen näköinen ja hintakin ihan kohtuullisella tasolla.
     
  12. coroNet

    coroNet Gearhead

    Joo Inland shifteriä on käytetty myös mopsissa, eikä ole kyllä kovin hyvässä maineessa., mutta hyvin shimmattuna toimii kyllä kohtuuella. E-bay-kuvan perusteella Fordin kiinnitys 2:lla pultilla, mutta Parsassa matskua säästämättä kiinnitys on 3:lla pultilla :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!