Sierra Coswortin jarrut Capriin

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Capri26i, 1.5.2002.

  1. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    mulla on nyt vakiot 2.8i Caprin jarrut, mutta aion laittaa cossun 283mm etujarrut ja levyt taaksekin. etujarrujen kanssa ongelmaksi tulee se ettei jarrut mahdu 13" mangelssin sisään! ja et-5 mangelssit on muutenkin ongelma näiden jarrujen kanssa vaikka halkasija riittäisikin, satula osuu vanteen kiinnityspintaan. kysynkin nyt että millaset vanteet sopis Caprin alle? pitää olla ainakin 15" että jarrut suosiolla sopii. meinasin vähän että jos laittas eteen 205-leveet kumit ja taakse 265-leveet, kun on ollu pidon kanssa vaikeuksia ja nyt kun pålleja tulee lisää turbon myötä niin jostakin sitä pitoa pitäs saada. tosin soraominaisuudet menee sen siliän tien noilla kumeilla, oiskohan kultanen keskitie eli eteen n.195 ja taakse n.215 tässäkin tapauksessa paras..? nyt on siis edessä 175r13 ja takana 185r13. mitä luulette? antakaahan vinkkejä mitkä ois hyvät, hienot ja halvat vanteet kappuran alle, ja alumiiniset sellaiset tottakai.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    ai että kolmet vanteet pitäs saada? :grin:
    leikki leikkinä,tyylillisesti Capri huutaa BBS:n klassisia, eivät kyllä ole halpoja.Myös
    rengaskoko on alkujaan 185/70r13 johon +105
    mm leveyttä ja halkaisijaa +50mm alkuperäi-seen tämäkin muutoskatsastuksen kautta
     
  3. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    ei nyt sentään kolmeja vanteita :lol: vaikka tottahan se on, jos meinaa halvat,hyvät ja komeet niin kolmet joutuu ostaan.
    mut meinasin lähinnä että läskeillä on paha suddailla hiekalla ja kapeemmat ei oo hyvät asvaltilla joten pitäskö päätyä kompromissiin...? BBS:n vanteita oon katellu, ois kyllä ihan nätit jos meinaat niitä tiuhaan rivotettuja mitä rs3100:ssa oli tai esim.gti-yök-magazinessa olleen mantan vanteita. kalliit, kyllä mutta eiköhän ne sais irtoomaan jossain vaiheessa.
     
  4. v_valtteri

    v_valtteri 1st gear

    Itselläni on Caprissa edessä 185/70 ja takana 205/60 leveet 13tuumaset gummit. On kyllä osoittautunu tosihyviksi valinnoiksi sekä hiekalla että asfaltilla, tosin jo nuo 185:set on aika ikävät parkkipaikoilla käännellä, kun ei ole ohjaustehostinta.

    _________________
    Waltsu

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: v_valtteri 2002-05-05 22:02 ]</font>
     
  5. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    niin mutta ongelma onkin se kun Cossun jarrut ei mahu 13" vanteeseen. 15" alkaa jo mahtumaan, mieluummin sais olla 16".
     
  6. jouni

    jouni Gearhead

    Omassa Caprissani on 106 Pösöön tarkoitetut 16" TSW Evo R:t (et15, keskireikä vähän isompi kuin Fordissa), renkaina 205/45-16" Avonit. Istuvat hyvin ja Cossun jarrutkin mahtuu.
     
  7. jallu

    jallu 1st gear

    Cossun jarrut mahtuu aivan hienosti 15':n sisään. Oletkos muuten ajatellut jotain 15-16' kromivanteita? Vois olla aika näyttävät vanhassa autossa.
     
  8. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    piru vie, meinasin, ja möin cossun levyt pois. asensin cossun nelimäntäsatulat eteen yhdessä 2.8i tuul.levyjen kanssa ja taakse Citroen/BMW/Fiat kombinaation, eli Citroen BX 16 levyt, BMW E30 jarrusatulat ja Fiat Unon käppäs-satulat(mekaaniset). hyvin pelaa ja 13" pyörätki sopii vielä paikalleen.
     
  9. tanari

    tanari 1st gear

    no onks nyt jarrut ihan eriluokkaa ku vanhat?
     
  10. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    jo vain, tän jäykän alustan kanssa hampaat tippuu suusta ku lipasee petaalin pohjaan asvaltilla. eikä oo ees vielä kunnolla ilmattu!! kyl tykkään..
     

Kerro tästä muillekin!