Sierra/Scorpio

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja ana57, 21.4.2002.

  1. ana57

    ana57 1st gear

    Tarvitsen Sierran tai scorpion taka-akseliston (rata-autoprojektiin), ja suht kestävän vaihdelaatikon, mistä mallista kannattaa alkaa etsimään, joissain sierroissa on jonkunlainen luiston rajoitin vetopyörästössä, onko siitä mihinkään (vs lukkoperä). Välitykset sais olla mahd. tiheät
    onko farmareissa tieheämpi kuin sedanissa. Onko scorpiossa sama akselisto kuin sierrassa (ainakin kovasti saman näköinen).
    Joku ties kertoo että 2.0 iS kone on paras rakentelu pohja (8 venttiilisistä), onko samaa konetta ollut scorpion nokalla. Mistä tunnistaa aidon iS:n


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: ana57 2002-04-21 23:01 ]</font>
     
  2. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    2.9i 8-venttiilisenä? Kirjotusvirhekö?
     
  3. -TH-

    -TH- Gearhead

    eikö omegan axeli kävisi?
     
  4. ana57

    ana57 1st gear

    Hups ! piti olla 2.0, ei 2.9
     
  5. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    Scorpion taka-akseli menee vissii iha suoraan sierraan. Mikset laita 2.9 EFi konetta?
     
  6. ana57

    ana57 1st gear

    Säännöissä auton minimi paino määräytyy mm moottorin tilavuuden mukaan, jolloin 2.0 min paino on 935 Kg, 2.8 vastaavasti 1245 kg.
     
  7. Pietu

    Pietu Gearhead

    Eiköhän ne ole samanlaisia koneita kaikki ruiskukoneet, oli sitten pelkkä i tai is! Paitsi uudemmissa on 205-lohko eli sama kuin cossussa. Is:ssä on mun muistin mukaan lukkoperä.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Pietu 2002-04-25 11:41 ]</font>
     
  8. ana57

    ana57 1st gear

    Onko Is:n lukosta mihinkään vai onko se enempi markkinointi juttu (vs Hiacen luiston rajoitin). Mitä eroa 205 lohkossa (onko se 205 vai 20S) on perinteiseen.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    "205":ssä (on se 5, ei S) on vahvemmat sylinterinseinämät, voi kuulemma porata 94 mm asti, kun vanhalle "20":lle suositellaan max. 0,75 mm ylikokoa (-> 91,57 mm)
    Lohkoahan vahvistettiin ilmeisesti silloin, kun Sierrasta alettiin tehdä RS Cosworthia. Samalla muuten 1.6:eenkin tuli "165"...
    Onko sitten myöhemmin Coswortheissa käytetty jotain vielä tukevampaa lohkoa?


    Scorpiossa on kaikki suurempaa kuin Sierrassa, taka-akselistokin. (Ehkä sama kuin Cossu-Sierrassa?)
    Tuosta ruiskukoneen kannesta on kerrottu, että se on paras aihio loivempien kanavien takia, onko siinä muuta eroa kuin suuttimille lovet imukanavien yläosassa?
     
  10. OpaS

    OpaS Gearhead

    Minähän tuo edellinen...
     
  11. peto

    peto Gearhead

    Minkähän luokan peli on tuosta tulossa?
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

  13. Pietu

    Pietu Gearhead

    neliveto cossussa on sitten 200-lohko, jonka pitäis olla vielä parempi. eroa en nyt muista 205-lohkoon. is kannessa on erilliset venttiilin ohjurit eli sillä pystyy huoletta ajamaan lyijyttömällä bensalla. tais olla venttiilitkin siinä vähän isommat. scorpiossa oli muistaaksen 7,5" perä elikkäs sama kuin cosassa. samalla pitää vaihtaa koko "apurunko" taakse.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voiollaettäeivoiollavaanennytmuistaettämissäettäkeskeskenään :mad:
    VOI RISTUS! Terv.HENRY F.
     
  15. tanari

    tanari 1st gear

    scorpion taka-akseli on sama kuin sierran "isoakseli"(7.5") kelkka taisi olla eri, ihan tarkakan nyt en sitä muista :eek: ja sierran IS konehan on ihan perus OHC moottori mikä on vaan varustettu 205lohkolla ja kannella missä on suuttimille paikat(viisteet imukanavissa) mulla olis tollasen is:n kansi ja imusarja + läppärunko, suuttimet ja suutin tukki.. jos kiinnostaa

    mutta kaasari ohc ja ruisku ohc, sama kone jos lohkossa on merkintä 205 eli perjaatteessa jokaisessa sierrassa pitäis olla 205 lohko 20lohkot on taunus aikaa :lol:
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    sierran ja scorpion 2.0 is doch kone on sama vehjes. kansi on sitten yx perkele yrittää löytää suomesta ja siinä on ominaisuus, ei vika että se menee halki.
     
  17. Arska

    Arska 1st gear

    Neloskoneisissa Scorpioissa on 7" perä laippavetareilla, isommissa 7.5". Tuota pienempää on käytetty myös 4wd Sierroissa TAI jos on ollut levyjarrullinen taka-akselisto -> ABS. Köyhemmissä Sierran malleissa on "työnnettävät" vetarit. Nelikoissa ja Cossuissa on aina viskolukko, muissa lisävarusteena. Kaikissa iS malleissa ei siis ole lukkoa. Scorpion akselisto menee suoraan Sierran koriin. Takakelkoissa on eroa ison ja pienen perän välillä.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei pidä paikkaansa. Ruisku riesoja on ilman 205 lohkoa.
     
  19. bootsi

    bootsi Gearhead

    205 on uudempi "sierran " kone, lohko ja sisä kalut kuitenkin täysin erit cossussa.
    iS Sierrassa ns. F-kiertokanget jotka kestävemmät kuin vanhat "Taunus" veivit. Ruiskun kannessa lisäksi isommat kanavat ja ruiskun kolot.
    iS:ssä ei lukkoa vakiona.
    Sierroissa kahta eri perä versiota "laippa vetarit" ja "työnnettävät vetarit", lisäksi vielä cossun perä joka eroaa edellisistä.
    Itse murikka käy Scorpiosta Cossuun,(laippa kiinnitys) mutta kaikissa Scorpioissa ei ole lukkoa kun taas kaikissa Cossuissa on.
    Ja lukkoja on kahta eri tyyppiä (kitka/visko)
     
  20. tanari

    tanari 1st gear

    oikeen lämmittää sydäntä nämä nimettömät paskajauhajat, rekisteröitykää..

    ruisku sierrat on kyllä kaikki 205lohkolla ellei ole jälkee päin muutettuja, mun oma käyttösierra on 86 kaasari sierra ja sekin on 205 lohkolla.
     

Kerro tästä muillekin!