Sierramurheita

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Blaaseri, 16.2.2017.

  1. Blaaseri

    Blaaseri 1st gear

    Seuraavanlaista ropleemaa -90 2,0 DOHC kaasarikoneisessa Sierrassa:

    Ryyppyläppä kiinni kylmällä koneella lähtee käyntiin ku palmun alta, ja käy korkeeta tyhjäkäyntiä, mitä nyt vähän paukuttelee putkeen satunnaisesti. MUTTA, kun automaattiryyppy lämmetessään aukee, ja tyhjäkäynnin pitäis laskee normaalille tasolle, eipäs käy enää, eli sammahtaa eikä enää käyntiin mitenkään.
    Pysyy käynnissä vain ryyppy päällä tai kaasulla, tyhjäkäynnillä ei hetkeäkään.

    Tähän mennessä tehty:
    -uudet tulpat, puola ja johdot
    -vaihdettu sytytyksen ohjausboksi (toimivasta purkuautosta)
    -kaasari purettu, putsattu ja kasattu uusilla kalvoilla ja tiivisteillä
    - imusarjan tiiviste uusittu, alipaineletkuja uusittu, tutkittu imuvuodot starttipilotilla

    Sytytysennakkoa ko. vehkeessä ei voi ite säätää, tuo vaihdettu ohjausboksi säätää sitä. Kaasarina on Weber TLDM, eli ei se sähköohjattu versio.
    Juuri vaihdettu kannentiiviste, voisko olla että venttiilien ajoitus on pielessä tai puristukset kateissa?
     
  2. urho3

    urho3 Gearhead

    Onko siinä se mang venttiili.
     
  3. Blaaseri

    Blaaseri 1st gear

    Niin mikä?
     
  4. urho3

    urho3 Gearhead

    Sähköinen jälkikäynnin mangneetti venttiili
     
  5. Blaaseri

    Blaaseri 1st gear

    Aa, se solenoidi siin kaasarissa. Kyllä tossa se on, se kyllä naksahtelee kun ottaa piuhan irti ja laittaa takasin, eli oletan että toimii?
     
  6. urho3

    urho3 Gearhead

    Vaikuttaako käyntiin ryyppy päällä? Jos sieltä on kanava tukossa niin ei pyöri tyhjäkäyntiä.
     
  7. urho3

    urho3 Gearhead

    Ja sen solenoidin ohjaus mistä tulee. Kokeile akusta suoraan pelaako sit.
     
  8. Blaaseri

    Blaaseri 1st gear

    Pitää kokeilla huomenissa.
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onk GMC Sierraa noin pienellä koneella?
     
  10. Blaaseri

    Blaaseri 1st gear

    Ei tietääkseni, kyseessä on Euroopan Fordin lähettämä vitsaus.
     
  11. Blaaseri

    Blaaseri 1st gear

    Päivitystä tähän; ongelmaa ei ole vielä ratkaistu. Ylempänä mainittu jälkikäynnin estosolenoidi toimii oletettavasti niin kuin kuuluukin, ei vaikutusta vaikka vetäisi suoraa virran akulta sille. Myös sille solenoidin piuhalle tulee tasainen 12v koko ajan.
    Mittasin puristuspaineen 1-sylinteristä, n.9,5bar näytti mut mittarin neula heiluu ku hullun mulkku. Katoin siinä yhteydessä myös tulpat, ihan pikimustat kaikki.

    Alan kallistua sytytyksen suuntaan, virranjakaja tässä vehkeessä on imupuolen nokka-akselin päässä, voisiko olla että on kansiremontin yhteydessä mennyt imunokka sen verran vika-asentoon että sytytys on perseellään? Oireilisko se näin?
     
  12. urho3

    urho3 Gearhead

    Sammuuko jos irroittaa sen johdon pyöriessä.
     

Kerro tästä muillekin!