Sierran kansi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ana57, 29.5.2002.

  1. ana57

    ana57 1st gear

    Akaisemmista vastauksista päätellen 2.0 i:n kansi on paras aihio virihommille, puristussuhde pitäis saada 11 tienoille, onko lohkossa ja kannessa tarpeeksi höyläysvaraa vai onko 1.6:n kansi ainoa tapa nostaa puristuksia. Mites männät ja kiertokanget, kestääkö omat, kuulin että tarvitaan saabin kiertokanget (pidemmät kuin fordissa) VW:n männillä.
     
  2. delta

    delta 1st gear

    mitä se ana siellä puhelee
     
  3. tanari

    tanari 1st gear

    niin ajattelin vaa kun mulla on tollanen kansi enkä tiiä YHTÄÄN että onks sitä laskettu ja miten paljon. =( niin täytyis mitata sen palotilan koko. mutta paljon on vakio ja mistä tiiän paljon sen koko pitää olla jos haluun vaik 11puristukset?
     
  4. prostreet

    prostreet 1st gear

    höylätä voi turvallisesti jonnekkin 10,5:1 seutuville

    jos 1,6 kansiaihiosta tehdyn kannen laittaa 2,0 päälle menevät kantit väkisin seutuville 11,5-12,0:1 kun käytetään tasapäämäntiä


    2,0 rF rallimoottorit tehdäänkin ylensä taunus 1,6 aihioon
    venttiilien tarvitsee olla n 2mm pidemmät
    imuventtiilin koko max 46mm, muuten kansi halkeaa lämmetessään
    (2,0 ohc kansi kestää asentaa 48mm imun)

    paras tietämäni 1,6 aihioon perustuva 2,1 rF-escort (vakioiskulla ja 94mm männillä = sääntöjen mukainen) tuottaa tehoa 243hv!
    (kannen tehnyt sakke rmk)
    joten sitä 48mm imuventtiiliä ei välttämättä tarvita :smile:
     
  5. 68corvette

    68corvette Gearhead

    Eihän kyseessä ole saken billet kannet?
     
  6. tanari

    tanari 1st gear

    Mistä saa sellasen ostaa? onks jollain sellanen kansi käytettynä? hintaluokka?
     
  7. 68corvette

    68corvette Gearhead

    Jos olet jo KAIKEN muun tehnyt koneeseesi niin noita voi ajatella.
    en muista tarkkaa hintaa mutta muistelisin että pyöri jossain ~20 000; vanhaa rahaa.
    tästä on aikaa kun juttelin saken kanssa niistä, mutta ne taisivat virrata ~270hp kun vakio kannet saa virtaamaan 250hp luokkaa MAX.
    onhan siinäkin jo 2L koneelle litraa kohden..

    Mattilan Sakari tekee myös vakio kansien porttaukset, venttiilityöt ja myöskin virtaa kannet.
     

Kerro tästä muillekin!