Sierran laatikko taunukseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja mane, 19.12.2001.

  1. mane

    mane 1st gear

    Onkos ketään laittanut Sierran 5- lovista askia taunukseen..? Aattelin vaan itse laitella, ja kaikki kokemukset ja tiedot sun muut ovat tervetulleita!
     
  2. seppo

    seppo 1st gear

    Myös minulla olisi aikomus vaihtaa Capriin 5 lovinen laatikko. kyselin vähän tietoja tuossa syksyllä, eroa löytyy niin kardaanin urituksessa ja pituudessa, kuin kampiakselin urissa (2.0 OHC, 20 tai 23 uraa). Täytyy vain etsiä kampuran päähän sopiva loota, kytkinkoppa ja sen jälkeen virittää kardaani sopivaksi. jos saat jostain tarkkoja tietoja, niin kerro eteenpäin.
     
  3. Sittana

    Sittana 1st gear

    Kaksilitraisissa on aina 23 uraa!
     
  4. OpaS

    OpaS Gearhead

    Kytkinakselin/kardaanin rihlat
    1.6: 20/20 (C-vaihteisto)
    2.0: 23/25 (B-vaihteisto)

    N-vaihteisto sopii ilmeisesti heittämällä B:n tilalle, eli 2.0 Taunuksen alkuperäinen kardaani sopii, 1.6:n ei. Eikä sovi Taunukseen Sierran kardaani heittämällä, kannatinlaakeri on eri kohdassa.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    kertokaapas sitten että onkos v-kuutos taunukseen käyvää 5-v lootaa olemassakaan?
     
  6. seppo

    seppo 1st gear

    jostain luettua: sierran 5-v laatikkoa on olemassa kahdella eripituisella pääakselilla, sekä ainakin kahdella eri kytkinkopalla. (en tiedä mitkä yhdistelmät kuuluvat mihinkin koneeseen.)
     
  7. Taunus2.6

    Taunus2.6 1st gear

    kyllä löytyy V6-koneiseen, tosin ei alkuperäsesti oo taunuksessa ollu mutta ainakin Caprissa ja XR4i Sierrassa on sopiva. menee taunukseenkin, kun sellanen jo kutvosen perässä rohisee :grin:
     
  8. Kimi

    Kimi 1st gear

    Lisää kysymyksiä samasta aiheesta.
    Sierra, vm -86, 2,0 OHC. Miten 5-vaihteinen laatikko 4-vaihteisen tilalle? Meneekö "bolt on"?
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    5v sierran laatikko käy taunusen 2.0l koneeseen suoraan
    kardaanista en tieda
    itellä sierra 2.0is vm 89 laatikko 1.6l kentin perässä kytkin levy vaihtamalla
     
  10. rt68

    rt68 1st gear

    Senverran muistan omista Taunusajoista että 2 litrasen perään sai laitettua 1,6 litrasen lootan vaihtamalla kytkinlevyn, olisiko ollut jonkun caprin levy eli pienirihlainen sisäreikä ja suurihalkaisijainen ulkomitta.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    skodan laatikko käy suoraan v6;een meinaan vaan että skodassa on fordin v6 kone ja kävi suoraan laatikkoon.
     
  12. Tero_S

    Tero_S Gearhead

    Laitettu on taunukseen. 2-litraiseen menee helposti, oma kardaani käy sinällään, vaihdelaatikon kiinnityspalkin joutuu muuttamaan tai etsimään automaatin palkin. Vaidekepin kiinnityslevy voi ottaa kepinreikään kiinni.

    Kutoseenkin sopii, laatikkojen erot ovat jo mainitut kytkinkoppa ja pidempi kytkinakseli. Muuten laatikot samanlaisia, tosin välityssuhteissa voi olla pieniä eroja. Taisi olla type N => OHC ja type 9 =>V6 cologne

    Tuo type N (9) 5-vaiteinen laatikko on tehty ison nelivaihteisen pohjalta.
     

Kerro tästä muillekin!