sierran ohc

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 26.10.2001.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olen kuullut että jos laittaa 2.0 ohc koneeseen 1.6 kannen niin siitä olisi jotain hyötyä tehoa hakiessa.. pitääkös paikkaansa?
    sopiiko kansi suoraan kiinni, ja käytettäisiinkö moottorissa kakslitrasen tiivistettä? Kaikki vinkit ovat tervetulleita!!!
     
  2. OpaS

    OpaS Gearhead

    1.6 kannella 2.0:ssa saadaan puristussuhteeksi vajaat 11:1 (vakiona 9,2:1), joten kantta ei tarvi laskea ainakaan kovin radikaalisti...
    Imuventtiilit ovat saman kokoisia (42mm), pakoventtiili on 1.6:ssa pienempi (36mm/38mm)

    Kansi sopii "heittämällä", vesitilojen aukot ja öljykanavat ovat samoissa kohdissa. 1.6:ssa sylinterin halkaisija on yli 3mm pienempi kuin 2.0:ssa, joten tiivisteen pitää olla 2.0:n...
    Kannen pitää muuten olla "normaalista" 1.6:sta (eikä 1.6 E-Maxista, jossa on vielä pienempi sylinterin halkaisija ja pidempi isku)
    Nokka-akselin hammashihnapyörän pitää olla 2.0:sta, muuten ei osu jako kohdalleen! Ja jakopään hihnaksi sopii 2.0:n eli 122-hampainen - Ero hihnojen pituuksissa (119/122 hammasta) johtuu siitä, että 2.0 lohko on korkeampi.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Taunuksen 1.6 kansissa pienemmät kanavat kuin 2.0 :ssa. Kisavehkeissä käytetään 1.6 :sen kansia koska enemmän porttausvaraa.
     
  4. OpaS

    OpaS Gearhead

    Olen kuullut sellaisen version, että vanhemmissa kansissa olisi paksummat kanavien seinämät -> enemmän työstövaraa...
    Luulisi imukanavien olevan molemmissa aika liki samankokoiset koska imuventtiilitkin ovat 42mm sekä 1.6 että 2.0 kannessa.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    IS-kansissa loivemmat imukanavat,saa paremmin virtaamaan, venat 42/38.paras aihio vakio kansista.
     

Kerro tästä muillekin!