Sifterin Pro matic 2 pähkäilyä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jones70, 5.6.2020.

  1. jones70

    jones70 1st gear

    Laatikkona C4 manuaalikoneistolla ja käännetyllä kaaviolla.sifteri Pro matic 2 jostain ajalta kivi ja keppi.Kauan etsi vikaa, kun ei vaihteet kohdannut.Ohjeiden mukaan säädin,ties kuinka monta kertaa.Parkilta alaspäin löytyivät suht oikein,paitsi 2-3 vaihdettaessa piti napauttaa kahdesti.Ja vastaavasti ylöspäin tullessa neutral olikin hypännyt pakin kohdalle..Vaihdoin laatikkoon vivun ja kahdesti vaijerinkin...säädin milloin alimman vaihteen eka ja milloin parkin..Kolme päivää tuskailtuani otin sifterin irti ja totesin että räikkäsysteemeissä lievästi väljää.Hieman tiukentelin ja viimeistä karkaistua jousta takaisin laittaessa niin naps...

    Kyrpiintyneenä tuohon räikän nostamiseen ja painamiseen, ja siihen ettei autoon voinut ottaa kuskiksi ihan ketä vain ilman monen tunnin koulutusta ,miten vaihdetaan vaihdetta...
    Tilasin uuden B&M z-caten...Rupesi vaihteet löytymään niille kuuluvilta paikoilta ja nyt pystyy autolla ajamaan vieraskin ilman puolen päivän ajokoulutusta tai että hämmennän vieressä vaihteita..
    Lähinnä infona tänne,että jos ei niitä vaihteita saa räikässä millään asettumaan,niin räikän vivustot voivat todellakin olla kuluneet väljiksi...
     
    viikinki75 ja SBChevy tykkäävät tästä.
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Räikkäsihteeri on uutenakin vähä semmonen ja tämmönen keksintö, saatikka kulunu yksilö.
     
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mulla oli Valiantissa Hurst Pro matic 2, joka oli kyllä aikansa elänyt. Kikkailla piti, ja missejä tuli usein kiihdytyksissä. Siinä kun ei noi nostot ja laskutkaan oikein meinannut toimia. Välillä sain sen vähän paremmin toimimaan, mutta ei se täysin oikein toiminut ikinä.
    Kyllä sen kanssa normi ajossa pärjäsi, kun tiesi ongelmat.
     
    Muokattu: 6.6.2020
  4. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Mä olen takunnut Pontiacin orkkis sihteerin kanssa. Tilasin suolaisen hintaisen bump-sihteerin ebaystä. Piti olla peruskorjattu.... joo oli se uudelleen galvanoitu, edes pultteja ei oltu irroitettu ennen galvanointia. Kaunis ruoste jokaisen pultin Kannan alla.
    Kolme vaijeria kokeillut ja kaikki olleet enemmän tai vähemmän paskoja. Tällä viikolla tuli neljäs varppi Shiftworksiltä. Nyt vaikuttaa laadukkaalta vaijerilta.
    Jos tuolla varpilla ei saa pelaamaan asiallisesti, niin mitäs sihteeriä raati suosittaa.
    Tavoitteena säilyttää mahdollisimman orkkis ulkonäkö.
     
  5. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Se olisi hyvä, mutta kun kotona jo on yksi luomu niin saattaa tulla ahdasta. :rolleyes:

    Toi ennakoiva syöttö...

    Mutta jos uudella vaijerilla ei täsmällisyyttä löydy niin shifteri menee vaihtoon. Jotta kokemuksia kaipaan.
     
  6. :rolleyes:
    [​IMG]
     
  7. 383

    383 Gearhead

  8. speedy

    speedy Double Gearhead

    Olikohan Tarzanin autossa, Cheetahin shifteri ?
     
    SBChevy tykkää tästä.
  9. El 60

    El 60 Gearhead

    Joskus autto ku lisäs shimmit kannakkeen alle.. niin että N asennossa vaijjeri on laatikon päässä 90ast kulmassa vipuun nähden. C4 ei oo tuttu.. mutta Pro maticia oon käyttänny sekä 3 että 4 vaihteisissa menestyksellä.
     
  10. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    727 moparissa toiminu moitteetta
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Eipä mullakaan oo valittamista olla Megashifteristä ja Quicksilveristä, enemmän tykkään ite Quicksilveristä.
     

Kerro tästä muillekin!