SIIRRETTY PROJEKTIOSIOON

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja herrakani, 21.10.2012.

  1. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    [​IMG]

    Eli tän näköinen yleisilmeeltään. Tartten siihen linjahoonauksen ja uudet laakerit niin kelasin päivittää ainakin runkolaakeripukkeihin ARP:n studit, mahdollisesti kansiinkin. Sylintereissä vähän rappua ja paljon rappua ja jokunen naarmu, pitää kollaa käykö vanhat männät vai pitääkö porauttaa. Onneks SBC osat on edullisia.

    [​IMG]

    Tässä huonoin sylinteri.

    [​IMG]

    Nostajan reijät ruosteessa mut ne saanee kiillotettua semmosella jarruhoonausjudanssilla.
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    [​IMG]

    Noit pyöreitä mittareita oon kans laittamassa, nopeusmittari, seos- ja öljynpaine vakiopaikoille, öljyn lämpö- ja kierroslukumittarit johki. Kelasin liimata alumiinipellinpalan tohon vakiokohtaan ja mounttaa mittarit siihen ja sit kasata kojelaudan tavallisesti siihen päälle.

    Noi on Autometerin Artic White II-sarjaa, tietty maililukemilla. Evt maksaisko vaivan ettiä KM-lukemaiset taulut, sain noi aikanaan next to nothin, olisko ollu 50e koko setti.
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    [​IMG]

    Kellään ideaa mist sais tän kokoisen naksukytkimen valolla. Siis sellasen, joka syttyy kun on johtava eli pohjassa? Tarttisin NOS-enablelle ja linelokille varmaan sellaset kytkimet ni ei jää pohjaan vahingossa. Speksailen vieläkin kojelautaa, yritän rakentaa alkuperäisen päälle ni ei tartte koko autoa muuttaa.

    Tosin full customikin on käyny mielessä, lähinnä sen takia kun noi mittarit ei tunnu mahtuvan mitenkään. Öljynpaine on tärkee, öljyn lämpö on tärkee, seosmittari on tärkee, bensamittari on tärkee, sit on nopeus- ja kierroslukumittarit 80mm muita ei oo tulossa eikä oikee tarvitakkaan.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Tosta lohkosta tulee hyvä kisa"väljä" kun hoonaa sen hyvin. Ite laittaisin ton pariksi päiväksi lämpöiseen sitruunahappoon uimaan jotta ruosteet lähtee. Sitä ennen nokkalaakerit pois kun niitten takana olevat urat kerää hyvin tota ruostepaskaa myös.
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Joo hyvä idis, pitää metsästää vaan vituniso ämpäri jostain.
     
  6. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    [​IMG]

    Työnsin rahat perseeseen. 2.73 LSD puikista. Hyvä aihio.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Kyllä se isovittune ämpäri kannatta ettiä.
    Tossa on pari fotoo miks.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Tosin toi ui lipeässäkin pari päivää.
     
  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Mulla on pari sigaisoa laastisankoa sadevesiämpäreinä mut niis ei riitä korkeus.
     
  9. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    [​IMG]

    Oi vitsi, tää onkin ihan sikahyvä. Ulkoo niin ruosteessa ettei mitään järkeä mut sisältä ihan ehyt. Jee!

    Eli sit vaan ruosteet, jarrut, iskarin- ja jousenkiinnikkeet ja pohjaanlyöntikumit pois ja piirtelemään uusia jarrunkiinnikkeitä. Pysyyks tässä 8,5":ssa akselit ilman C-Clip eliminaattoreita vai onks ne hyvä laittaa silti? Ainakin kataloogissa on vaihtoehto näihinki. Olikos ne tolla vänkyräpellillä kiinni? Mä laskin että kokonaisvälityksen muutos tällä akselilla on uusilla renkailla silleen et 2.73 -> 3.23, se saanee riittää eli pidän tuon välityksen. Alatukivarsiks laitan Edelbrockit, ylös jotain säädettävää, en tiijä viel mitä. Coiloverien alakiinnikkeet pitää kans duunailla.
     
  10. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Onpa taiteellinen pyllykuva.
     
  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    :DDD
     
  12. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Miten olis jos kääntelisit lohkoa vaikka kerran pari päivässä? On vähän hitaampaa kun ei pääse aine kokoajan vaikuttamaan mutta tyhjää parempi?
     
  13. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    C-clip eliminaattoreiden kans ei laiteta klipsejä enää, eikä niitä sais enää paikoilleenkaan. Melkein jos meinaat levyt laittaa niin tarvii olla noi eliminaattorit, klipseistähän tulee aina pikkusen sitä päittäisvälystä vaikka kaikki olis kunnossakin, ja se taas saattaa haitata jarrusatulan toimintaa.... Aina männät satulassa pohjassa kun se päittäisvälys ne sinne painelee.

    Eiks liotuspytyks kävis 60-70cm katkastu tynnyri, kyllähän sbc sellaseen mahtuu?
     
  14. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Strangen 1033:t lie parhaat katukäyttöön, pitää lie tilaa jostain. 730 Bemarin levyt meinasin laittaa tonne jos saa akselinpäät modattua soppeliks.

    Mulla on kaikki tynnyritkin käytössä, pitää metskaa joku ikean muuttolaatikko tmv mihin toi mahtuu.
     
  15. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Hyvä.
    Bemussa kans liki sama jako joten luulis onnaavan kun pikkusen sipasee sorvissa pois GM-vetarin laipasta.

    Edit: On kyllä suuri harmi ettei tämäkin koko oodeen kiinnostanin topicci näy tuolla etusivulla.....
     
  16. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Farmarissa on 5" jako, se on jo sentin pielessä ja muistelisin et ite laippaakin pitää pienentää vähäsen et käsijarru mahtuu.
    Mittaristo pitäis lie tänään saaada aikaiseksi, saas nähdä.
     
  17. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    [​IMG]

    Tunnin varmaa jaksoin hieroo, lähti vähän ruostetta, jousijalat, jarruputkien korvat, jarrurummut ja ylätukivarsien pätkät. Kovvoo hommoo, sano. Pinnassa btw Mastonin Rost Offia, käytän sitä aika usein pohjimmaisena.

    Vetarien laipat näyttää siltä että ei tuu ongelmaks sorvaa sitä sopimaan BMW:n jaolle ja pienentää keskijuttua ja kokonaishalkaisijaa että saa käsijarrun ja jarrulevyn mahtumaan. Which is nice - yksi huoli vähemmän. Keskijuttu muuten 77mm or so, BMW:n keski on 74.1mm.
     
  18. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Mulla olis sulle (freebie) liuotinpesuaineenkestävä 200 L muovitynnyri, josta on kansi sahattu valmiiksi pois. Siitä saat sahattua sopivan matalan tolle lohkolle.
    Paa YV jos tarvetta, niin tulee Pitskun nurkille vaikka loppuviikosta.
     
  19. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Uj! Koleeta! PM sent!
     
  20. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    [​IMG]

    Noniin. Eli nyt on turhat kiinnikkeet (pohjaanlyöntikumit ja iskarin kiinnikkeet ja jousijalat) kaivettu irti ja ruosteet enemmän tai vähemmän poissa. Jarrukilvet lähtee vast kun ottaa akselit pois ja sit saa vikat ruosteet hiiteen, sit hopeeta yli. Jossain välissä tietty muistaa hitsata coiloverien alakiinnikkeet tonne.
     

Kerro tästä muillekin!