Siirtolupa hinattavalle laitteelle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Dataviilaaja, 23.6.2016.

  1. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Pitäisi hakea rekisteröimätön henkilönostin lainaan. Siirtolupahan sille pitää nykyisin olla, mutta tyyppikilpi on kulunut ja hapettunut sen verran perusteellisesti, ettei sen enempää valmistajasta, kuin valmistenumerostakaan ole mitään tolkkua. Onnistuuko siirtolapun saanti ilman ko. tietoja, vai pitääkö keksiä joku numero sille? Tätä kysymystä ei kannattane esittää tiskillä. :cool: Harmillisesti neljä senttiä leveämpi, kuin trailerille mahtuisi, tosin saattaisi sittenkin olla haasteellinen saada painonjakaumaa järkeväksi.
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mistä päin ja minne päin pitää viedä?

    Paikallinen kunta ainakin näkyy tyynenrauhallisesti vetelevän kilvettömänä niitten nostinta
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Vetelee, kunnes posliini liputtaa sivuun ja sakottaa kuskia, sitten ei kohta kukaan suostu... Just oli viime viikolla konttorilla yksi liikenteenohjaus peräkärry rekattavana, joutuivat viemään sen välillä korjaamolle, kun ei siinä ollut runkonumeroa, kävivät meistämässä....
     
  4. OpaS

    OpaS Gearhead

    Soppatykin tiimoilta kyselin tollasia kysymyksiä konttorilla, sanoivat että siirtoluvan tarvii, mutta siihen tarvitaan valmistenumero.

    Seuraavana aamuna vedin laitteen sillä kylmänrauhallisella tyylillä konttorille, missä katottiin, että perässä on tyyppikilpi, jossa luki "Nro 1385" tai jotain sinnepäin. Ne numerot sitten meistasin runkopalkkiin siinä konttorin pihalla konttorin työkaluilla.
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Viime vuoden loppuun olis saanu helposti kilpiin, nyt menee virallisen systeemin mukaan...
     
  6. OpaS

    OpaS Gearhead

    Kun nyt maltoin oikein ajatuksella lukea ton aloituksen, niin ei sitä nostinta vissiin ole rekisteröitäväksi tarkotus viedä... eikö siitä sitten mitään numeroa löytyis, minkä vois siirtolupahakemukseen kirjottaa? Vaikka 185/70R15 ...?
     
    raaseriruiseri tykkää tästä.
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vai riittääkö jos itse meistaa vaikka 1234567 runkonumeroksi ja sama sitten lupahakemukseen?
     
  8. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Karpov esitti hyvän kysymyksen - tuossahan on tyyppikilpi, mutta siinä ei ole mitään numeroita enää näkyvillä. Nostin taas on 50km:n päässä (täältä, jonne se olisi tarkoitus tuoda), konttori parin, joten en varmaan ala sitä konttorille vetämään siirtolappujen hakua varten. :D Jos ei muuta, niin kehitän päässä jonkun kivalta kuulostavan sarjanumeron, ja menen sillä. Merkki olkoon vaikka Henkilönostin. Vuosikymmeniä se on liikkunut turvallisesti ilman kilpiä, tuskin se tappajaksi nytkään muuttuu, ainakaan sarjanumeron puutteen takia.

    Rekisteröinti ei tässä vaiheessa ole tarkoitus, ja ei kyllä minun murhekaan, kun laitekaan ei ole minun.

    Pääsi käymään niin, että juhannuksen tulo unohtui, ja jäi selvittämättä asia aiemmin, mutta onneksi huomenna näyttäisi vielä konttori olevan auki.
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Siis hekkinen se konttori on siinä kohde paikan vieressä 2km säteellä?

    Soita sinne konttorille, et tuot tälläisen laitteen leimattavaksi ja vetelet sen kotiin ja soitat konttorille, ettei sitä leimatakkaan
    Saat niitten siirtolappujen hommaamiseen lisä aikaa, tai hommattua leveemmän trailerin
     
  10. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Toinenkin tyyppikilpi löytyi, jossa oli jo enemmän tietoja, mutta malli- ja sarjanumerot oli kolhiintuneet tunnistamattomiksi. Onko kellään tietoa, mikä voisi olla tämän valmistaja?
    https://1drv.ms/i/s!AiQwQq0Hz81Sg74pnOGPDut1ivFSeQ
    Vuodelta -88 oli kilven mukaan tämä yksilö, ja paino jotain 1360kg, jos oikein muistan. Olematon aisapaino, lyhyt aisa, korkea painopiste ja korin ja puomin välykset teki vedettävyydestä erittäin epävakaan, 50km/h oli asvaltillakin maksiminopeus, soralla vielä vähemmän.
     
  11. jenkula

    jenkula Gearhead

    Tuota noin,mulla oli itse tehty peräkärry johon hain siirtoluvan pelkästään. Konttori antoi runkonumeron mulle.Meistin numeron aisaan ja asia sillä selvä.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ompas vekkulin näköinen kyhäelmä, mulla on Juko7 ja sitä on vedelty omalla luvalla aina sillointällöin.
     
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Vai käviskö 7676876? Ainakin ruotsinkielisellä alueella voisi herättää hilpeyttä.o_O
     
  14. FF62

    FF62 3rd gear

    veikee kun kaikki pitää sääha kilpiin ja kirjoihin. siis vanhatkin värkit ?
    kohta melko varmaan aletaan keräämään jonkun laista omistus veroo/käytto maksua.vakuutus maksuja. tollasiin vanhoihin vehkeisiin jota vedetään kerran kesässä.siirto kilvet tai antaa mennä niinkuin ennen vanhaan.
     
  15. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Verotusta vartenhan kaikki ajolaitteet halutaan kilpiin. Selkee peli, eikä ole foliohattua vielä hankittuna.
     
  16. valpas

    valpas Gearhead

    Eikös traktorilla saa vetää melkeen mitä vaan, kunhan on valot, ja ehkä se hitaan kolmio lisäksi?
    Meillä on traktorin nostolaitteisiin semmonen kolmiomallinen kyhäelmä, missä on vetokuula. Sillä me on vedelty kaikenlaista, jossa on pyörät alla, ja joskus ei ole ollut pyöriäkään.....
     
  17. M

    M Gearhead

    Eiköhän tuolla siirtoluvalla/rekisteröinnillä haeta sitä, että vedettävissä vehkeissä olisi liikennevakuutus. Vuosi pari sitten kolmostiellä karkasi yhden hepun henkilönostin ja omille teillään lähtiessään tappoi vastaantulijan.
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Tohonkin varmaan helpottaisi se että ois saatavilla niitä wanhoja vakuutus kilpiä mitä trukeissa ja muissa erikoisemmissa työvehkeissä näki aikanaan
    (samalla ne sais tulla omatekele työkoneisiin ja maastomönkijöihin kanssa)


    Trailerin vakuutus taitaa olla joitain kymppejä vuodessa, niin samahan noissa vois olla
     
  19. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Mikä tämä on? Työkonekilpi?
     
  20. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Vakuutuskilpi

    Saman tyyppinen mitä moottorikelkoissa on nykyään

    Aikanaanhan oli traktoreissa vaan sellainen pikkanen "moponkilpi"

    Nyky aikanakin näkkee joskus trukkeja noissa on kelta/musta "moponkilpi" turvakaaressa kiinni

    Värivalikoimaahan noissa oli valko/vihreä, kelta/musta, valko/musta, valko/punainen,
    ja kelta/vihreän olen mielestäni myös nähnyt ja saattanut olla että oli kelta/punainen
     

Kerro tästä muillekin!