siirtotarrat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Faffas, 13.8.2004.

  1. Faffas

    Faffas 1st gear

    miten moiset siirtokilvet saa hankittua ja kuinkapitkällä varoitusajalla?
    millaiseen autoon siirtokilvet voidaan myöntää? kitoos.

    Makke edit: Otsikko nykykäytäntöä vastaavaksi (oli siirtokilvet)
     
  2. pas2

    pas2 Gearhead

    Mihin vaan romuun saat siirtokilvet esim. korjaamolle siirtoon jos vaan voit näyttää että se on sun.
     
  3. makke

    makke 1st gear

    Mutta on muistettava, että auton on kuitenkin oltava hallintalaitteiltaan ja valoiltaan lakipykälien mukainen. Jos on tarrat ja esim. valot ei pelaa, niin poliisit saattavat antaa sakon tien päällä. Tarroja hakiessa ei autoa tarkasteta mitenkään, eli vastuu on täysin siirtotarrojen hakijalla.
     
  4. Peeveli

    Peeveli 1st gear

    kilvet saa heti käteen katastuskonttorilta tai tullista.Olikohan eka päivä 14 euroo +vakuutus jos sulla ei semmosta ole.Lisäpäivät makso muutaman euron.Rekisteriote mukaan ja kilvet voi hakea kuka vaan eli ite ei tarvi niitä hakea.Pisin aika 7pv.Siihen lupaan pannaan ajoreitti ja syy esim.siirto korjaamolle ja katsastukseen,siirto rajalle,siirto tullattavaksi jne...Jos sut tavataan ns.reitin ulkopuolella tulee sakotTäs pääpiirteittäin.Hiinat lienee AKE.n sivuilla
     
  5. Faffas

    Faffas 1st gear

    entäpä jos putket uupuu? :D
     
  6. makke

    makke 1st gear

    Niin... se on sit sun ongelmas. Selitä asia siin kohtaa jos kytät stoppaa. Siirtokilpiruljanssi on vaan kiinni siirtäjän moraalista. Siirrettävältä vaaditaan kaikki sama mitä kilvissä olevalta kun ratsiaan joutuu.
     
  7. -TH-

    -TH- Gearhead

    sitten ne uupuu, tuskimpa kukaan takertuu aiheeseen jos et kierrä toria kotterolla..
     
  8. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Vinkiksi että aina kun ollaan puuhatarroja haettu niin ollaan pähkäilty noitten ajoreittien kanssa. Sitten keksittiin pistää viikonlopun kilpiin myyntiesittelyä ja että monta ihmistä on tulossa kattomaan eripuolilta suomea ja eikä voi tietää mihin auto päätyy. Näin ollaan saatu aina reitiksi niinkin pyöreä käsite kun " koko suomi " =)

    Niillä on sitten suht hyvä jo cruisata ja jos polliisi liputtaa sivuun niin koeajollahan sitä ollaan tai juuri ostettu auto =)
     
  9. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Mä taas sain kirjallisen varoituksen kun en ajanut poliisin mielestä suorinta reittiä vaan pysähdyin automaatille nostaan rahaa et sai bensaa ja auton perille. No tänään olin siirtolapuilla linnacruisingissa ja ei onneks pysäytetty.
     
  10. Erppa

    Erppa Gearhead

    No mä en yleensä liimaa niitä ees kiinni ettei herätä liikaa huomiota , tosin enemmän kyllä herättää kun laskeen chopatulla kiesillä ilman ikkunoita :) Viime v-loppuna kun olin forssaan lähdössä pääsin kilometrin ku ekat kytät pysäytti , ei kattonu auton kuntoa ollenkaan,käski vaan liimaa laput kiinni.

    Mäntsälässä poliisi halus vaan tietää onko -69 vai -70 , ja sitten lopuks katto paperit ja harmitteli kun ei oo kameraa mukana.

    Ja kyllä noista reitti poikkeamistakin on selvitty pienellä selittelyllä,saatika sitten siitä kun oli 10 päätä autossa ja poliisi ihmetteli
    auton matkustaja lukua , sanoin että siinähä lukee 5 kuljettajan viereen...
    Poliisin repes totaalisesti ja pisti kävelemään :)
     
  11. PauliP

    PauliP 1st gear

    Sellainen rajoitus siirtokilvissä on että jos autoa ei ole tullattu, ei sillä saa ajaa edes siirtokilvillä, sanoi konttorin neiti mutta antoi kilvet korjaamolleajoon armosta.
     
  12. lehmikangas

    lehmikangas 1st gear

    Sen reitin ilmoittamisen kanssa minulla oli kesäkuulla todella hauskaa. Tiesin että en juhannuksena ole siirtämässä autoa mihinkään, joten en merkinnyt autolle mitään reittiä parille päivälle (viikon tarrat kuitenkin). Virkailija sanoi että ei voi hyväksyä sitä niin, saa pitää korkeintaan yhden välipäivän, muuten pitää ajaa. Tais olla tyttö pahasti hukassa, luulen. Tämä Hyrylässä.
     
  13. Mopar

    Mopar Gearhead

    Hain tuossa muutama viikko sitten kuljetus bussiin siirto kilpiä ja piti saada perjantaiksi meno ja maanantaiksi paluu. Njet, eipä käyny, kun ei saa olla kuin yksi välipäivä. Mittä hittoa mietin enkä jääny tappellen. soitin kuintenkin ake:een ja sieltä vahvistivat, jotta se oli ennen yksi välipäivä, mutta nykyään saa olla kaksi välipäivää. Minkä helvatan takia ake:en kotisivuilla sanotaan, että siirto kilvet saa 7-päiväksi?? täytyykö sillä ajaa kokoviikon ajan, ettei jää välipäiviä?
     
  14. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Tolla välipäivä jutulal varmaankin yritetään rahastaa että porukka joutuis hakemana tupla kilvet. Siltä se ainakin haiskahtaa. Suosiolla vaan keksii jonkun välireitin ettei mee päivät umpeen.

    On tää vaan välillä aika sarvikuonojen maa..
     
  15. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    mulla oli kyllä viime vuonna siirtokilvet mut oli myös verot maksettu nyt en ole niitä maksanu kun ei ole ollu jarruja. eli saanko siirtokilvet vaikka mulla on tän vuoden verot maksamatta?
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Meidän pikuppikin on jostain syystä pysäytetty monta kertaa kun on liikuttu sen kanssa siirtolapuilla. Mistähän semmonen johtuu, eiköhän poliisit oo ennen nähnyt mustaa chopattua, madallettua jylisevää '67 isolohkopikuppia 8) Kaks kertaa oon ollu ite poliisien kanssa keskusteltaessa paikalla ja kommentit on ollu "onks toi joku just jenkeistä tuotu kilpuri jota siirretään siirtokilvillä" ja "ei kai tolla oo tarkoitus ajella ihan kadulla" :rotfl:
    Vaan kyllä siinä on vielä jonakin kauniina päivänä ihan oikeat suomalaisetkin laput takas kiinni (ja sit varmaan ne vasta pysäytteleekin tarkastakseen että se on tosiaan leimattu).
    Mut sinänsä siirtokilpien saamisessa ei oo ollu mitään probleemia kunhan keksii kaikenlaista siirtotarvetta ja mahdollisimman laajalla alueella eikä poliisit loppujen lopuks oo pysäytellessäänkään huomautelleet mistään sen auton jutuista sen enempää, esim. valot ja vilkut siinä ei oo toimineet vielä kertaakaan liikkeellä ollessaan (nyt kyllä saatu nekin jo laitettua kuntoon) :)
     
  17. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Tähän väliin tyhmähkö kysymys: Tarvitaanko rekisteröintikatsastukseen ajamiseen siirtolaput vai riittääkö pelkkä vakuutus? Jossain otsalohkon perukoilla kaihertaa muistikuva, että kilvettömän auton saisi ajaa rekisteröitäväksi, kunhan katsastuskonttorilta on aika varattu. Vai tarkoittikos se nyt katsastamatonta rekisteröityä autoa? :-? :odroll:

    Eli mitenkäs tuo rekisteröinti yksinkertaisuudessaan menee?
    a) Varataan aika konttorilta, otetaan liikennevakuutus ja ajellaan rekisteriotteen kanssa tuomittavaksi, vai
    b)haetaan siirtokilvet (sis. vakuutuksen), ajetaan katsastukseen ja katsastuksen jälkeen otetaan liikennevakuutus (mikäli on saatu leima :wink: )
     
  18. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kyllä ainakin meille paikallinen konttori informoi jotta siirtokilvet pitää olla jos kilvettömän auton ajaa katsastukseen eli siirtokilvet + niiden mukana päiväks vakuutus. Mutta jos on riittävän luottavainen että auto menee leimasta läpi niin sittenhän siihen kannattaa ottaa jo valmiiks normaali liikennevakuutus ja sieltä konttorilta vaan pelkät siirtokilvet (tulee vähän halvemmaks).
     
  19. pas2

    pas2 Gearhead

    Juu pitäisi olla siirtokilvet, jos rekisteröimättömällä autolla ajelee konttorillekin. Itse olin "niin tietämätön", etten tehnyt muuta kun otin autoon vakuutukset. 8)
     
  20. RB-440

    RB-440 1st gear

    Kun siirtokilpiä varten ei tarvitse olla rekisterissä, niin ei kai silloin tarvi verojenkaan olla maksettuna?

    Pakollinen liikennevakuutus pitää olla, seisonnassa ei saa olla.

    Siirtokilpiä ei tarvitse hakea, jos on menossa suoraan katsastukseen, mutta katastuksessa pitää tietty olla vakuutus voimassa ja verot maksettuna.

    Jarruttomalla autolla en itse lähtisi liikenteeseen, osakaskossa kun on hinausvakuutus...
     

Kerro tästä muillekin!