Siisti kisa-Cuda

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anselmi, 24.1.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    70 Pro street Cuda on hieno todellakin, mutta minä en siihen pummpukonetta laittaisi vaan jos oikein rahan kanssa pääsisi mässäämään niin jonkun vapari alumiini Hemin. No tämä nyt oli vain oma mielipiteeni täydellisestä Pro Street autosta. Myönnän kyllä pumppu koneen etuisuudet eteenkin alkoholilla ajettaessa, mutta kyllä se Hemi kuitenkin Moparissa olla pitää.
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Myönnän kyllä Hemi koneen etuisuudet eteenkin pumpulla ajettaessa, mutta kyllä se wedge kuitenkin Moparissa olla pitää.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    vielä palatakseni tohon portille hyytymiseen niin hyytyhän se radalla 200 metrin jälkeen ja luisteli maaliin takarenkaat lukossa 10.6/186.ookko itte kokeillu moista.onneks meni suoraan.sulta puuttuu niin sanottua katu-uskottavuutta.sen romun olikin jo aika räjähtää.vahingosta viisastuneena teen ens kesäks kaks mosaa.pääseepähän kaks kertaa siihen aidalle...p.j
     
  4. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Onhan tuo ihan nätti moppe :wink: Pistäkääpä joku vastaavia Ford tekeleiden kuvia. Heikkisj:lle kitoksia siitä pro street 64 Galaxien kuvasta minkä lähetit tallille.
     
  5. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Ehkä on alkanut mulle pikkasen tuota pussihousumaisuutta iskeä iän myötä.
    En tosiaankaan menis Cudaan GM tekelettä laittamaan,en myöskään vaikkapa Mustangiin Toyotan konetta.

    Miksi ihmeessä pitäisi noita vaikeasti toteutettavia miten kuten toimivia ristisiitoksia tehdä ?

    Ja vaikka olenkin lohtuu merkkiuskollinen, niin kyllä osaan silti arvostaa hyvin tehtyä Malibuakin...

    Mopeman:
    Nythän kyse oli prostreet vehkeestä.
    Ei kai moiseen kukaan (sinua lukuunottamatta) valitse ennemmin Wedgeä kuin Hemmoa ?
     
  6. Käkö

    Käkö Gearhead

    Mopeman:
    Nythän kyse oli prostreet vehkeestä.
    Ei kai moiseen kukaan (sinua lukuunottamatta) valitse ennemmin Wedgeä kuin Hemmoa ?

    Mullekkin kelpais wedge tommoseen prostreet Cudaan koska vain...
    Nyt ei oo wedge ku Valiantissa ja sekin auto on vaimon...





    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Käkö 2004-02-05 21:21 ]</font>
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    kai johonkin pro-show vehkeeseen hemi sopii, mutta pro-street vehkeeseen valinta ehdottomasti nykyaikainen wedge.
     
  8. HEMI

    HEMI 1st gear

    Eiköhän ton "pellin"alla jo nökötä alumiini Hemi.
     
  9. triniemi

    triniemi Gearhead

    Mitäs tän Moparin 440-perustuvaan ison wedgen etuja oikein on?

    korkea lohko ja pitkät veivit = hyvä veivi/isku suhde jopa 4.15 - 4.5" strokerilla?

    pienehkö palotila joten flat-top männillä hyvä puristus, hyvä palotapahtuma ja quench-efekti.

    Muuta? Kertokaahan...
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Suht tukeva rakenne on yks etu, samoin se, että "harvinaiseksi" moottoriksi siihen on saatavilla tosi hyvin osia ja tietoa on tarjolla myös eri lähteistä. Jos vertaa vaikka Oldsmobilen tai Buickin koneisiin tai vaikka fordin isolohkoihin joita on kaikkia valmistettu enemmän, niin toi osatarjonta on ihan eri planeetalta. Lisää etuja on tukeva keinuvivusto ja se, ettei mitään erillisiä eksoottisia hi perf juttuja ole, vaan ihan mikä tahansa 440 kelpaa lähtökohdaksi. Ei tartte miettiä onko peanuttia, ovalia tai rectiä, neljää pulttia jen. Vastapainoksi on sitten heikompiakin ominaisuuksia, mutta niitä löytyy toki kaikista muistakin.
     
  11. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Onhan noissa (aftermarket) wedgeissä yleensä yhtä tukeva alakerta kuin hemeissäkin. kampurasta ylöspäin mentäessä liikkuva tavara vaan on kevyempää kuin hemeissä.

    Mutta tosiasiahan on niin että HEMI rules jos halutaan VOIMAA isolla Veellä! Tämä väittämä perustuu lähinnä kaasunvaihtoteknisiin seikkoihin. Mekin ajettais mieluusti hemmolla, mutku...

    Ymmärtääkseni tossa kyseisessä cudassakin on ihan reilu alkishemmo, eli se ei nyt niin "prostreet" enää olekaan, lähinnä loistavasti naamioitu 10.5" Pro Outlaw. Komea on kyllä kaikinpuolin ja herättäis kisakatsojissakin varmaan enemmän väristyksiä kuin vanha rupunen valiantti..?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: valiant65 2004-02-06 10:04 ]</font>
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eiköhän sellainen Tor-Red valiantti aiheuta ihan tarpeeksi väristyksiä matalia kaseja mennessään...
     
  13. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Vai Tor-Red..? Hehheh...ennemminkin ehkä RAL2004 tai jotain...
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sehän on käytännössä sama. Me kerran kateltiin parin Sikkensin maalimyyjän kanssa (mopar harrastajia molemmat) high impacteja ja sit taas tota RAL-karttaa niin sieltähän ne löyty melki kaikki niin samoina ettei maksa vaivaa tehdä "tarkemmin"... :grin:
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    ... ja kourallinen viilalla lohkon kyljestä irroitettua alumiinijauhetta sekaan...
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    just niin! ..jos vaan olis alsalohko.. :-
     
  17. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Jottei väärinkäsityksiä jää, niin sanottakoon, että vaikka valintani moiseen prostreet vehkeeseen olisi näyttävämpi Hemi, niin tokihan siinä Wedge toimisi vallan komiasti ja kyllä kelpais mullekkin !



     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

     
  19. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Wau! Toi Ex- pikkumustan ehdottama RAL 2004 on muuten Tamrockin värisävy. Eiks valtterin katto oo nykyään sen värinen?
     

Kerro tästä muillekin!