Sikkikone hakusassa

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja robin, 13.5.2013.

1. valpas

valpas Gearhead

Vasta nyt kattelin kuvat tarkemmin. Pelästyin, että oot käyny mun hallilla kuvailemassa!!!! Miltei identtiset koneet, yksityiskoihtia myöten, lukuunottamatta Pulmaxia, sitä mulla ei oo. Tosin peilikuvana melkeinkaikki, kun oon vasenkätinen, mutta oikeellakin pystyn toimimaan.
    Vasaratelineen saisit multa kopsata, ja hiekkasäkin alusta pöydän. Pidän nykyisin Englanninpyörän rullat (rullista se pieni tasanen osuus hiottu koko matkalta kaarevaksi) tuossa, missä sun nahkasäkkis on. Vaihtelen niitä aika usein.
    Sikkikoneen rullat on sulla mielenkiintosen näköset! Pitääkin miettiä, mihin tuollasia käyttäs..... Ite teen rullia sikkikoneeseen aina tarpeen mukaan pikku sorvillani.
    Käytetyimmät pellinmuokkausvälineet hallillani on: Oma pää, ja kädet, Sikkikone, englanninpyörä, kutistin (se, missä molemmat leuat liikkuu), 40kg:n Lokomo alasin, peltivasarat (noin30kpl), käsialasimia, venytin, Monenlaisia peltileikkureita (se Hitachin akkuleikkuri on käytetyin), kaikki hitsauskoneet, iso ruuvipenkki, Kaks nahkasäkkiä (teräskuulilla, ja hiekalla), 70cm käsikantti, 20tn prässi, neljä rälläkkää, noin 50 lukkopihtiä, Hyvä kohdeimuri 6m säteellä, jne....... ja kaikkee muuta turhaa hallin täytettä. On perikunta joskus ihmeissään, kun ne ei juurikaan tiedä, mitä ikkunattomassa hallissani puuhastelen.... Ei ainakaan vielä ole kukaan innostunu mentoroitavaksi. Kaikki jälkikasvu vaan pelaa, yötä päivää.....:D Perskules, meni vähän ohi otsikonkin.
    Edit: Ai niin, ja ainakin 50 tankoo koritinaa, ja kolme purkkia pohjustetta.

2. 240163

240163 3rd gear

Kuinka paksu vahvikelevy on?

Kerro tästä muillekin!