silmäterä tuli tänään turkuun...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja rakkari, 12.4.2010.

  1. kj

    kj 2nd gear

    Lintta? Mikä se on?
    Onko se jonkun vanhemman Herran uutena ostama silmäterä joka sittemmin myyty nuoremmille ja on nykyisin lommoilla oleva ruostutettu katsastettu "romululla" vai yleensä 4-ovinen?
    Mulla on edelleen jokapäiväisenä ajokkina -65 Impala jota ei ole potkittu ja ainoa ruostutus mitä ilmenee on tiesuola.
    Ajokki pitäisi hioa pellille ja maalata uudelleen ollakseen siisti mutta kyllä se jokapäiväisen perheauton homman hoitaa.
    Talosta löytyy myös toinen samanlainen ja -65 BelAir varaosa autona.
    Sen toisen Impalan ostin sukulais sielulta 17vuotta kestäneen ostoinnostukseni johdosta.
    Olen ko.auton elämää siis nähnyt jokseenkin pitdemmän aikaa joten tiesin että olin ostamassa koriltaan suht väsynyttä mutta tekniikaltaan ja sisustaltaan kansakoulu asteikolla 9+ olevaa autoa.
    Sen otin huomioon että vielä yksi leima ja sen kuluttua loppuun otetaan työn alle ja näin tehtiin.Eli tänäpäivänä alusta on lähes valmis mutta kori on vaiheessa. Kyllä se siitä taas jonain päivänä jatkuu kunhan nämä omakotitalon remontit (mm.tallin laajennus) hellittää...
    Siitä ei tehdä näyttelyautoa vaan peruskunnostus pidemmän kaavan mukaan palautuakseen jälleen ympärivuotiseksi perheen käyttöautoksi joksi se loppu vuodesta -64 Porista Palin Autosta tilattiin Hämeenlinnaan...
    Eli onko tämäkin sitten lintta kun on 4-ovinen? ;)
    Tekstini tarkoitus ei ole aiheuttaa pahaa verta vaan on kysymys mikä on lintta kun en muutenkaan tunne nykynuorison slangia...

    Terv.Nimim.vuonna -66 päivänvalon nähnyt (a)ikuinen pikkupoika, 31v Chevyjä + pari muuta jenkkiä... ;)
     
  2. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Ei kai tuo nyt ihan nykynuorison slangia ole ...

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=87426

    http://urbaanisanakirja.com/word/lintta/

    terv. -64 päivänvalon nähnyt "aikansa elänyt wannabe-harrastaja"
    :poff:
     
  3. Putte

    Putte 1st gear

    Nämä nykyajan linttaporukat antavat käytöksellään ulkopuolisille hyvin negatiivisen kuvan harrastuksesta. Tämän on kuullut ylseisöltä erittäin usein.
     
  4. ministeri

    ministeri 3rd gear

    Voisko vika olla yleisössä?
     
  5. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Mitenkäs tilanne oli aikanaan vaikkapa 80-luvulla ..?
    Tulikos silloin yleisöltä kehuja & ihailua ihan solkenaan vanhoilla amerikanraudoilla liikkuville nuorisoporukoille ?
    Voisiko tässä taustalla olla syy, että me itse oltiin silloin nuoria ja nykyään sitten vastaavasti hieman enemmän elämää nähneitä harrastajia, jotka eivät välttämättä enää niin jaksa bilettää kuten ennen ?
    :poff:

    Mutta tosiaan, kuten tässä jo todettu, tämä topickihan koskee alunperin yhtä ainoaa tiettyä autoa, vaikka onkin jo sujuvasti levinnyt laajemmaksi.
    Ehkä siirrämme keskustelun lintta-ilmiöstä johonkin yleisempään topickiin tai tarvittaessa perustamme uuden :rotfl:
     
  6. SauliK

    SauliK Gearhead

    taitaa näitä negatiivisen kuvan antavia yksilöitä löytyä ihan jokaisesta autoharrastuksen lajista? esim. bimmeri porukoista oon kuullut paljon pahaa ja varmasti tapahtuu muuallakin, sinänsä autoilla ole asiaan vaikutusta oli minkälainen lintta tahansa.

    kaikki ei vaan ajattele niin kuin toiset, rönttä chevyllä hommat aloittanu itsekkin eikä nykyisetkään kauas heitä.

    toiset toilailee juopotellessa ja toiset katselevat sivusta ja ihmettelevät tai jopa närkästyvät
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Lintat olivat muuten 80-luvulla siistimpiä kuin nykyään, ei mitään kolhuille potkittuja raatoja. Tätä Impalaa pidettiin tuolloin linttana.

    [​IMG]
     
  8. ratrolla

    ratrolla 1st gear

    mua vituttaa nuo true harrastajat jotka ei voi ajaa autollaan kun sataa vettä,ettei vaan ruostu... :lol: lintalla voi vetää ympärivuoden vaikka satas paskaa taivaalta... 8)
     
  9. ratrolla

    ratrolla 1st gear

    ootteko muuten huomannut tapahtumissa kun autoja ajaa alueelle ni yleisö vaan vilkasee niitä viimesenpäälle entisöityjä,mut sitten kun tulee ruosteinen lintta niin kaivetaan äkkiä kameroita esiin ja ihmiset kiertää raatoa suu messingillä.=)
     
  10. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Huomattu on
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ratrolla kiteytti homman hyvin:

    mua vituttaa nuo true harrastajat jotka ei voi ajaa autollaan kun sataa vettä,ettei vaan ruostu... :lol: lintalla voi vetää ympärivuoden vaikka satas paskaa taivaalta...

    Että näin. Luulin, että vain pussihousut kitisee.

    Hantta
     
  12. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Mua vituttaa nuo true harrastajat jotka ei voi ajaa autollaan kun sataa vettä,ettei vaan ruostu... :lol: Lisäks mua vituttaa lintat ja niiden omistajat kun tahallaan rikkoo ja ruostuttaa autonsa. :rotfl:
     
  13. ratrolla

    ratrolla 1st gear


    kaikki nykyään kitisee,ihan joka asiasta. :odroll: vaikka runkkaisit yksin kotona,niin joku kitisee siitäkin....
     
  14. Timmo

    Timmo 1st gear

    Nyt äkkiä kaupoille kaikki neliovifanit, tämmöistäkään ei tule ihan heti vastaan, nyt ois jo väritkin niskassa :pinup:

    [​IMG]
     
  15. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Näin on, nykyään kitistään ihan joka asiasta.. Jotenkin tuntuu että tämä "hyvinvointiyhteiskunta" jossa elämme ja jota ollaan käännyttämässä holhousyhteiskunnaksi aiheuttaa tämän ilmiön.. Kaikki pitäisi sopia samaan muottiin, mutta näin vaan ei ole. Ihmisillä tuntuu olevan aikaa kitistä turhista asioista. Esimerkiksi sota,nälänhätä, tautiepidemia tms katastrofi muuttaisi tilanteen pitkäksi aikaa.. Autoista puheenollen mulla on lintta ja kiiltäviä autoja, kaikilla käyn tapahtumissa. Välillä lasten ja välillä juoppoköörin kera. Aina on silti ollut mukavaa, mun mielestä suomen harrastekentälle mahtuvat molemman tyyppiset autot. Niin ja lintat syntyvät/kuluvat vuosien tai vuosikymmenten saatossa, niitä ei pidä tehdä potkimalla..
     
  16. Herje

    Herje Double Gearhead

    Kai siitä tuli nyt ees mattamusta :poff:
     
  17. Timmo

    Timmo 1st gear

    Ei sentään, musta kylläkin :D
     
  18. rautapää

    rautapää 3rd gear

    Tämähän alkaa näyttää siltä et kaikkia vituttaa kaikki. Joten tuskin enää kenenkää tarvii toisia moittia. Ajetaa omilla Pirsseillä ja ei moikata kukaan toisiamme....
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Juu ja minua vituttaa kun kaikki pikupit pitää suomessa joko korottaa tai madaltaa "oman maun mukaiseksi". Minun makuni kun nyt sattuu olemaan vakiokorkeus :lol:

    Mutta kv näkökulmaa linttoihin, ne kerrat kun olen törmännyt edes mietoon linttaan pohjois-amerikassa on yhden käden sormilla laskettavissa. Tommoseen rytöläjä ja/tai kattoteline-täynnä-rojua lookkiin en koskaan, saati puliukkoihin. Sikälihän kyseessä on siis ihan omintakeinen, tai ainakin euroopasta lähtöisin oleva, suunta. Näillähän ei ole mitään tekemistä rat (rod) suuntauksen kanssa.

    Puolivanhojen (80-90 luvut) pikuppien kohdalla eräänlainen "work truck" tai redneck, tai jopa mieto lintta, lookki tuntuu olevan usein tietoinen valinta :wink:
     
  20. JnZm

    JnZm Gearhead

    5+ sivua nillitystä oikeasta tavasta käsitellä omaisuuttaan mutta ei mainintaakaan miten Silmäterä voi? FB-ryhmässä viimeisin päivitys 2013...
     

Kerro tästä muillekin!