silmäterä tuli tänään turkuun...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja rakkari, 12.4.2010.

  1. cadman

    cadman 3rd gear

  2. JavelinAMX

    JavelinAMX 1st gear

  3. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    ^Mikäs tossa, ee näätä olevan ees potkittu ruttuun, vaan kunnostettu Rahkosen pellolta. Ihan hieno, mielestäni!
     
  4. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Justiin samaa meinasin sanoa, mutta kerkesit ensin...
     
  5. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    nyt en huomannut sitä ,että missäkohdin tämä nuori harrastaja potki auton täyteen lommoja ja hyppi katon paskaksi :rotfl:
    siinä minusta se vissi ero, auton pelastaminen on aina positiivista.
     
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Vinkkelin kanssa samoilla linjoilla. Harmillista, että jotkut lukevat viestejä, kuin piru raamattua ikään. Käsittääkseni kukaan ei ole vielä moittinut romuläjän pelastajaa, vaan sitä, joka sen sinne läjäksi on saattanut. Ja toinen juttu, niinkauan, kun olen od: ta seurannut, n. 8 vuotta, on irvistelty niille, jotka pesevät ja vahaavat harrasteautojaan, eivätkä mielellään aja sadesäällä eikä suolateillä.Ei luulisi olevan keneltäkään pois, jos joku haluaa säästää harrasteautoa tuleville polville, tai ainakin loppuiäkseen, tai vaikka myisi sen. Nämä naureskelijat ovat yleensä niitä, jotka ajavat itse jenkillä talven, tai pari, kunnes huomaavat, että kyllä se amerikanpeltikin ruostuu. Lisäksi on muutama, yhden ihmisen sormin laskettava joukko, jotka oikeasti ajavat suolateillä jenkeillään, ja onhan siihen heillä oikeus, mutta muutaman Suomiauton omistaneena tiedän, että puikko palaa aina silloin tällöin, eikä lopputulos ole aina tehtaanveroinen.

    Hantta
     
  7. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Älkää myöskään moittiko sitä suolatiellä ajajaa, vaan sitä joka sen suolan on sinne tielle saattanut. :poff:

    Ei saattas tuo Kustomkulture reissukaan tuntua samalta jos eukon Mondeolla sinne lähtis.
    Yorkkeri kaikkine mataline kattoineen saa meidät sinne kuskata väkivahvalla stroukkimoottorillaan. Tätä autoa en ole kesäkelillä pilannut :lol: Kun liikkuu vaan talvella. En kuitenkaan potki sitä, enkä lintaksi tunnusta. Kustomi se on.
    Suola onneks lähtee pesemällä.

    Kesäautot sitten erikseen.
     
  8. MH

    MH 3rd gear

    Normi kansalainen ei erota onko se lommo syntynyt jo 70-luvulla tapahtuneessa kolarissa, ja on kulttuurihistoriallisesti arvokas muisto.
    Vai onko se kännipäiten potkittu toissapäivänä?
    Tässä on sellaisia eroja joista nykyään syntyy vänkäystä joka asian tiimoilta. Olen ihan samaa mieltä että kuopalle hypitty katto ei ole järkevää harrastamista.
    Jos tuossa mun ylemmässä esimerkissä oleva auto olisi paalattu, ei kukaan olisi ihmetellyt mitään. Mutta jos sen itse tuhoaa, se ei sitten ole sallittua?
     
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Mitäs mieltä porukat sitten ovat vanhoista äijistä,- joihin varmaan lähes jokainen on törmännyt: Mennään kysymään pihalla seisovaa, sammaloitunutta autoa, ja tehdään siitä jopa jonkinlainen tarjous. Vastaus on usein, että mädäntyköön tuossa, ei se mitään pyydä. Saanee hyvän mielen loppupäiväksi. Samaa olen havaitsevinani tässä keskustelussa, että mitä vittua se kuuluu muille, vaikka hakkaisin koko auton kappaleiksi lekalla.

    Hantta

    P.s ei se kuulukaan, mutta..
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    En kyllä nyt ymmärrä mikä siinä haittaa jos pari peosenttia autoista päätyy paskaksi potkituiksi?
    Jos jonkun auton kohtalo mietityttää, laittaa käden taskuun ja pelastaa moisen harvinaisuuden.

    Nuo vanhojen jäärien mädättämät autotko on sitten parempi vaihtoehto?
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Se pari prosenttia vaan sattuu olemaan niitä vanhoja ameriikanautoja, joita ei juurikaan enää tule. Ja tuo vanhajäärävertaus tarkoittaa juuri sitä, että annetaan ruostua pihalle ihan piruuttaan. Ei ole parempi vaihtoehto. Ja autonhakkaajille vielä kerran, ostakaa Opel, Bemari, Toyota tai mikä vaan muu, muttei vanhaa neliovista ameriikanautoa.

    Hantta
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Enemmän liikenteessä vanhoja jenkkejä tulee vastaan kuin eurooppalaisia.

    Mikä jenkistä tekee paremman, verrattuna eurooppalaiseen vanhaan autoon?
     
  13. Herje

    Herje Double Gearhead

    Paksummat pellit ja helpommin saatavat kulutusosat :lol:
     
  14. Herje

    Herje Double Gearhead

    Tuolla aikasemmin oli että 70 luvun kolarivaurio näyttää samalta kun eilen potkastu.
    Mulla on muistona maalattu tuo "pallosalama" syystä että vectra siihen kopsahti.
    Aina ihmiset kysyy miks tuossa on ooppelin merkki kyljessä. :lol:
    Piru ku ei muistanu sen rekkaria. Ois voinu laittaa sen siihen lisäks.

    [​IMG]
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Järjen hakeminen autoharrastamisesta on jo ihan lähtökohtaisesti melko tuhoontuomittua.

    En silti pidä itsekään tarkoituksella vahingoittamista mielekkäänä tapana harrastaa. Kuten sanottua, 15 vuotta olen viettänyt ympäri pohjois-amerikkaa, ei ole tullut vastaan.

    Ylempänä oli jonkun Impala, siinä on jo oikeesti mielekäs tapa harrastaa. Auto liikenteessä, ja varmasti vähintään yhtä hauskaa kuin jos olis ensin käyttänyt kymmeniä tonneja turhaan kromiin, kiiltoon ja sisustaan, ja auto vielä sittenkin päreinä
     
  16. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Saattaa olla, et "tavallisen" autoilijan mielestä kaikki jenkit on linttoja.
     
  17. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Sekä letukoita
     
  18. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Ihan noin yleisestikin; yleensä ne äänekkäimmät huutelijat jotka kertoo toisille miten kuuluu harrastaa ja vielä kovemmalla voluumillä miten ei kuulu, ovat sellaisia joilla ei itse ole harrasteautoa.tai ehkä joskus on ollut.

    Sitten jos on itsellä oma harrasteauto, niin siinä riittää kyllä virikkeitä eikä tarvitse niin paljon tuhlata aikaa miettimällä muiden tekemisiä.

    Kai se kumpuaa jostain kateudesta tai muuten vaan kyyläämisestä (molemmat suomalaisten harrastuksia). niinkuin joku jo tuossa sanoi; jos näette jossain jonkun auton jonka tyylisuunta ei miellytä itseänne, niin aina voi heittää ostotarjouksen ja rakentaa siitä sitten sellainen kuin sen "kuuluisi olla" :)

    Kyllä maailma olisi tylsä jos kaikki autot tarttis rakentaa/harrastaa samalla kaavalla.

    Ja mua ei ole koskaan ainakaan lintat häirinneet, mutta nämä nykyajan "raggarit" ehkä joskus. se ei kai joskus ollut synonyymi känniselle idiootille jolla ei ole ensimmäistäkään käytöstapaa ja joka vaikuttaa lähinnä ensimmäisiä kännejään vetävältä 15vuotiaalta tarkkailuluokkalaiselta?
     
  19. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Ei lisättävää Hooveen kirjotukseen
     
  20. rb

    rb Double Gearhead

    Toi on totta.

    Jos puhutaan + 30 vuotiaasta kalustosta, niin kyllä siinä muiden kun jenkkien osuus katukuvassa on mitätön.

    Mut silti olisin vähän huolissani;

    Nimittäin nämä 80- luvun piilofarkut, mistä puolet tämän päivän lintoistakin on jalostettu, on viimeaikoina melko tarkkaan hävinnyt katukuvasta, eikä niitä enää näy priimoina, käyttiskuntoisina, sen enempää kun mattamustaksi spreijattuina linttoinakaan.

    Ennen piilofarkkuja pyöri duunipaikan ympäristössäkin vaikka kuinka paljon, mutta nyt ainoot Amerikan kulkineet mitkä siinä näin talviaikaan viikoittain bongaa on 64 -66 2 D Dartti ja saman aikakauden farkku Rambleri.

    Joku voisi sen Ramblerin nimetä jopa lintaksi hieman kulahtaneen ulkoasunsa takia, mutta mun mielestä se on oman aikakautensa ylväs edustaja, missä ajan hammas näkyy....
     

Kerro tästä muillekin!