Simpukka ohjaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Fordvessa, 14.9.2006.

  1. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead

    Voiko tehostetun simpukan muuttaa tehostamattomaksi poistamalla pumpun ja letkut. Kyseiseen autoon ei vissiin saa tehostamatonta simpukkaa (-72 Ranchero).
     
  2. Jasca

    Jasca 1st gear

    Periaatteessa voi, mutta eihän se sama asia ole. Tehostettu simpukka on ensinnäkin huomattavasti nopeempi ja siten myös pirun paljon jäykempi pyöriteltävä ilman sitä tehostusta. Teknisestikin eroja on, koska ei sitä tehostettua simpukkaa ole suunniteltu käytettäväksi ilman hydrauliikkaa.

    Eikös sinne Rancheroon sovi joku muu Fordin simpukka? Mulla ku on sellanen mielikuva, että Pettersonin Kimi ajeli omalla SCJ (vai CJ?) Rancherollaan historic-kisoissa tehostamattomalla ohjauksella. Oliko sitten muuttanut koko ohjauksen, siitä ei oo tietoo.

    - Jasca -
     
  3. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead

    soveltamalla varmaan sais jonkun toisen Fordin simpukan sopimaan, pitäs vaan tietää mistä alottais ...
     
  4. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead

  5. Leafhill

    Leafhill Gearhead

    '65-'73 fullsizen simpukka saattais olla "bolt on", tai ainakin lähellä sopivaa.
     
  6. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead

    Pitää tilata tuolta carsteeringiltä -72 Torinon simpukka, ainakin Rockauton catalogin mukaan Rancherossa ja Torinossa on sama simpukka. Tää nykyinen kun vuotaa ja on aika väljä niin samalla vaihtaa peruskorjattuun tehostamattomaan....
     
  7. Karva

    Karva Gearhead

    Niin ... eikös tuo ole aika järjen vastaista toimintaa, sen ehostetun simpukan olis kait tarkoitus poistaa ohjausesta myös väljää sekä paljon muuta ... paitti jos se on väljä ja entinen, samalla vaihtaa sen siihen mitä haluaa, mutta ...

    Kuis nyt olis jos sen tehostajan painetta laskisi, kaippa se oli jotain tota 50bar luokkaa näiden ameriikan värkkien tehostajan paineet jos ei väärin muista ...

    Jokaisesta hydrauliikka liikkeestä saat kolmitie venttiilin ja säädettävää paineen alenninta, niillä pitääs ongelman ratketa, sydeemin järkenä olsi paineen säätö ohjaustehostimelle, jos haluaa olla ratti-matti tehostimen paine pienemmäksi .... :lol:

    jos taas tulee laiska päivä, paineet ylös, laillista no toistaiseksi kukaan eo ole esittänny moista joka olisi kielletty katsurin toimesta, ohjaus järjestelmään kun sinänsä ei puututa, mutta siihen lisätään tavallaan yksi lisä ominaisuus lisää, ja kun tämäkään ei ole uusi idea eiköhän jostain netin syövereistä moisen löydä kun jaksaa kaivaa, ihan ja valmiina kitt:nä :lol: :lol: :lol:
     
  8. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead

    Tässä tapauksessa tolla tehostamattomalla simpukalla haetaan myös sitä että saatas painoa myös pois kun pumppua ei tarvi enää.
     
  9. ford59

    ford59 1st gear

    `65 Full size Mercuryn simpukka sopii suoraan ainakin -77 Cougariin(Rancheron sisarmalli), juuri vaihdoin kun meni ohjauspaine venttiili kissasta. -80 luvulle tultaessa muuttuu sektorivarren kiilarihla-akseli erikokoiseksi, muuten vaihtokelpoinen.
     

Kerro tästä muillekin!