SISU

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Sakuveekasi, 18.7.2008.

  1. Sakuveekasi

    Sakuveekasi 1st gear

  2. _NK_

    _NK_ 1st gear

    Kontio? 60-luvun alkupuolelta? Hieno joka tapauksessa 8) Tääläpäin yhden tuollaisen entisöinti valmistui tälle kesälle...
     
  3. Sakuveekasi

    Sakuveekasi 1st gear

    Kontio taitaa olla..Jyryssä on muistaakseni vähän erilainen tuulilasi?(ainaki jossain mallis)Vuosimalli on varmaan 60 luvun puoliväliä, vuonna 69 tuli ensimmäiset lasikuitu nokkaset...itelläki oli joskus projektina sellanen, ei vaan saanu kalua enää, hyttikin oli ihan ninkö hapankorppua.. :cry:
     
  4. kantripappa

    kantripappa 1st gear

    Espoon mobilisti-näyttelyssä oli esillä täysin entisöity Jyry (samaa ikäluokkaa kuin kuvan Kontio?) ja nostalgisia fiiliksiähän tuo muhkea Sisu kyllä meikäläisessäkin herätti, eli lapsuuden rekat ja sora-autot palasivat mieleen. 8)

    (Pitänee kaivaa esiin tuo Espoossa näytillä ollut Jyry kuvan muodossa ja postata tänne...)
     
  5. Sakuveekasi

    Sakuveekasi 1st gear

    Mulla olis kans paljo kuvia vanhoista rekoista jne, pitäs kaivaa ja laittaa näytille tän kautta....kyllähän noille vanhoille kuorma-autoille on omaki paikka, mut ennemin laitan tänne oodee saitille, koska tääl on asiallista porukkaa, ja ei tuu mitää lapsellisia kommentteja....iso plussa tälle paikalle 8) 8)
     
  6. amalia

    amalia 1st gear

    Mahtavaa, "pantakeula" ja oikein teliperällä! Hieno kuin mikä! Meidän perukoilla oli muotia muuttaa soranajosta poistetut yksilöt paljaalle rungolle ja Hiab-nosturi runkoaisojen päähän. Muinoin tuli kossina otettua "kylmät" vastaavan ratissa josta oli moottori hyödynnetty pillariin.
     
  7. puzzihouzu

    puzzihouzu 1st gear

    Mulla on työn alla 2 aksilaanen intin vanha jyry, lasikuitunokalla ja muistaakseni vuosimalli on 66. Leylantin moottorilla ilman turboa ja zf synkronoimaton aski.

    Autoon on löytyny foco "hiiappi" ja kippilava (intin perua), sitä vain on siirretty/siirretään hiiapin verran taaksepäin.

    Runko on jo maalattu jykin punaiseksi.

    alunperin? / intin aikana autoon on tehty aurauspuskuri jonka poistin, alkuperäinen puskuri oli tosi vaikea löytää tai ainaskin ostaa.

    Tampereelta Pekka Mäkiseltä sen sain loppujen lopuksi ostettua, kun vei aurauslevyn takasin siihen luovuttajaan.

    Hytin värityksesteen kun vain löytyis joku vanha mallikuva josta sais mahdollisesti värit / raitojen mallit???
     
  8. Sakuveekasi

    Sakuveekasi 1st gear

    Ookko kattellu kuukunan sivuilta?siel on värikuvia, punavalkonen tais olla se yleisin väritys?ekat lasikuitunokkaset pitäs oleman 69 vuodesta lähtien...kait?ittee vieläki vähä harmittaa kun se oma projekti kontio oli ni huonolla hapella, että piti mennä myymään....nettikonees on useampikin kontio myytävänä...halvimmillaan 1500 tais olla...

    Mäkisen historiaa on luettavis muistaakseni jossai lada-kerhon sivulla...ihan mielenkiintosta luettavaa on.
     
  9. 69

    69 Gearhead

    Kaverille haettiin tänään -70 kontio
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Hiano! Tuommoinen on eka kuorma-auto minkä kyydissä olen ollut, olin 4 v.. olettehan tutustuneet sisu-sivustoon: http://www.sisua.net/
     
  11. 69

    69 Gearhead

    Muutama kuva -70 Kontion hytistä, jota olen rakennellut
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  12. 69

    69 Gearhead

  13. voittol

    voittol 2nd gear

    Kyllä noilla peltitöillä jo voi rehvastella !
     
  14. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    sisu on ehkä aliarvostetuin kuorma-automerkki suomessa, vähän niin kuin amerikkalaiset ajattelevat myös "omista" merkeistään verrattuna joihinkin euroautoihin, siis tosin henkilöautoissa mutta kuitenkin. mutta tosiasia on se, että sisu on ainoa kotimainen enää. siinä on ollut lähes aina parhaat moottorit, pillarissa toki vähän kompurointia (se venemoottori), vaihteistot (siis fuller) ja nostoteli(kuorma päällä ylös) jota ei ole muilla. niin se vaan piti suomalaiselle "kuorma-autoilijalle" olla skandinaavinen merkki,tuskin kuitenkaan parempia sitten pitkässä juoksussa...
     
  15. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    ja hienoa hitsijälkeä, tsemppiä projektiin
     
  16. lalacurf121

    lalacurf121 1st gear

    Tääläpäin yhden
     

Kerro tästä muillekin!