Slant six käyntiongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Dartsan, 19.12.2005.

  1. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Kone lähtee käymään hyvin kylmänäkin. Ja jääkin käyntiin. Mutta ensimmäisen kaasun painalluksen jälkeen häviää tyhjäkäynti. Eli kun ryyppyläppä hieman raottuu. Kaasarin avasin ja putsasin ja se oli ihan järjissään. Ei alipainevuotoja.

    Konehan on hieman ristisiitos: 78 vuoden 225, jossa 82 vuoden Super six imusarja/kaasari ja pakosarja. Sytkä melko uusi kärjetön.

    Nyt vaan vinkkejä kehiin, mitä kannattaa katsoa. Huomenna on taas niin vähän aikaa valoisaa.
     
  2. SlantSix225

    SlantSix225 Gearhead

    Eka painalluksen jälkeen nopea tyhjäkäynti lähtee pois päältä ja tavan tyhjäkäynti säädetty liian pienelle. Tuosta aloittaisin ainakin itse.
     
  3. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Mutta tyhjäkäyntiruuvi on jo niin tiukassa kuin voi olla. Kaveri epäili että imuvenat kantaa. Pitää ne säätää jälleen. Tuhat kilsaa sitten teki samantapaista show:ta. Sillon korjaantu venttiilien säätämisellä. Oisko karsta palanu pois venttiileistä ja ne kantaa taas.
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    No ei tosiaankaan. Karsta tuskin aiheuttaa venttiilin säädön muuttumista, se karsta harvemmin kerääntyy niille venttiilin tiivistepinnoille. Tosta kun lähtee ketju nokalta venttiilille, niin jotta se säätö muuttuu täytyy siinä välissä jotain tapahtua. Jos välys pienenee ja mahdollisesti katoaa kokonaan, (ja jos se ei johdu ruuvin itsestään kiertymisestä, mikä sekin on mahdollista noissa vakioissa), niin mikä sitä välystä voi syödä? Kun kerran välys on tolla matkalla, niin jonkunhan pitää liikkua jotain toista lähemmäksi. Jos ei mikään osista mystisesti kasva, niin silloin täytyy jonkun kulua niin, että to osakokonaisuus lähentyy. Todennäkösin vaihtoehto olis varmaan tuolla venttiili/seeti osastolla, eli venttiili olis painumassa syvemmälle ja varren pää nousemassa ylöspäin. Ihan sama koskee sitä jos välys yllättäen ja toistuvasti kasvaa; joku on silloin kulumassa kovaa vauhtia mikäli kamat on muuten kunnossa, suoria jne.
     
  5. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Täytyy illalla ruveta tutkimaan. Ideoita saa heitellä vielä. Ne tosiaan voi ne ruuvit pyöriä niissä keinuissa. Pitää varmaan lock.titella laittaa kiinni.
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Paras vaihtoehto olis lukitusmutterit, mutta en muista kuinka helposti sen pystyis noissa tekemään. Locktitella pitäis kaiken olla niin puhdasta. Noi säätöruuvithan perustuu siihen, että kierteet on vaan niin tiukat, että ne nahistaa, ajan kanssa ja säätelyn myötä noi tuppaa löystymään ja rupee muuttumaan ittekseen. Kuten sanottu, ni en oikeen muista noita slantin osia, mutta muissa tehdassäädetyissä on vaihdettu noita säätöpultteja vastamutterillisiin malleihin.
     
  7. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Joskus olen nähnytkin ne lukkomutterilliset. Tuossa ei niitä ole, mutta aika timmin tuntuiset ne oli ne säätöruuvit. Tuossa äsken alko syylärikin vuotamaan. Joskus paikattu ja nyt suihkaa siitä tinan vierestä. Kyllä se joskus elämä koettelee.
     
  8. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    No nyt pelaa hyvin. Vika oli jo tarkkaakin tarkemmin puhdistetussa kaasarissa. Eli siellä oli vielä kiviä. Aina ei kerta riitä.

    Nyt ehjää syyläriä etsimään!
     
  9. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Hehe, tarkkaakin tarkemmin... Vaimon Ramblerissa oli ostettaessa vähän käyntiinlähtö- ja käyntimurheita. Kaasari oli ihan putsatun näköinen, ja mukana oli erään tunnetun kaasariputiikin kuitti laitteen peruskunnostuksesta. Pakkohan se oli auki ottaa ja kas kummaa, kohokammiosta puuttui neulaventtiili kokonaan! Eli sattuuhan noita.
     

Kerro tästä muillekin!