Slant six öljypohja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja RDM7, 24.9.2009.

  1. RDM7

    RDM7 3rd gear

    Kysymys koskee moparin 225 slantin öljypohjaa. Onko koneeseen valmistettu erilaisia/erimuotoisia öljypohjia riippuen esim.korista,valmistusvuodesta? Eli onko noissa mitään eroa vai onko kaikki samanlaisia? Öljytilavuudet taitavat ainakin olla samoja.
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Onhan noita erilaisia. Ne, mihin olen itse törmännyt, ovat olleet kaikki samantilavuuksia. Just olen leiponut hiukka liian syvää öljypohjaa paremmin A-koppaiseen paremmin sopivaksi. Eli jotkut on sovitettavissa. Isoimmat erot lienee hlöauto vs pickup välillä
     
  3. L.P.

    L.P. Gearhead

    A- ja F-bodyssä näyttäisi olevan perusmuodoltaan sama öljypohja. Jotain pikkueroja yksityiskohdissa voi olla, kuten tyhjennyspropun ympäristössä. Varmentakaa tämä tieto, ken tietää. Itse veikkaisin, että jos Suomesta löytyvä henkilöauton Slantin öljypohja käy ristiin toiseen henkilöautoon.

    Juuri tulin Aspenin alta öljypohjaa irrottamasta...
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Onkos se Aspenin öljypohja sellainen, jossa tyhjennysproppu on kuskinpuoleiselle sivulle? Semmoista olen pitänyt A-kopassa ja konetta remontin vuoksi poisottaessa huomasin, että on hinkannut raidetankoon ajossa, vaikkei paikallaan ole lähelläkään (puolen sentin väli!). A-koppaisen alkuperäinen ei vissiin ole ihan yhtä syvä. Jokatapauksessa kyseisen koneen sisäpuolella oli hyvin tilaa, noin 4 cm kampurasta ö-pohjaan, joten "harkitulle lommolle" oli mainio toteutusmahdollisuus.
     
  5. RDM7

    RDM7 3rd gear

    täältähän saatiin hyvin vastauksia. kiitos.
     
  6. L.P.

    L.P. Gearhead

    Joo, F-Bodyssä on lyhjennystulppa sivulla, A-Bodyssä takana.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ainakin pre-72 A-Body ja 73-on A- F-Body ohjausnivelissä on jonkinverran eroja. Olisikohan centerlinkki early A-bodyssä hieman ylempänä kuin uudemmissa. Ainakin centerlink tulee sektorivarren ja apusimpukan yläpuolelle kiinni.

    En olisi ulkoa muistanut, mutta kuvista päätellen A-bodyn öljypohjassa (oranssi) on takaosassa viiste centerlinkin kohdalla. Sinisessä Aspenin pohjassa vastaava osuus taas on kupera.
     

Kerro tästä muillekin!