slant six v***uilee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja slantman, 7.8.2006.

  1. slantman

    slantman 3rd gear

    tuli valtterin koneen vaihto ajankohtaseks kun synnytti kiertokangen lohkosta läpi.. no nou hätä kun oli kotona priima alakerta(porattu 030 ylikokoon akseli 010 alikoossa) laitoin varmuudeks uudet laakerit kun kone seissyt osina kauan, ja taas toimi reilu viikon, kunnes forssan reissulla alko pieni kolina taas kuulumaan ja tänään se kolisi jo kunnolla :mad: revittiin äsken kone lattialle kangen laakeri esiin ja mitä vittua aivan loppu ja samoin runkolaakerit EI HELVETTI :mad: :mad: ite veikkaisin et öljypumppu sökö. mut onko jollain "parempia" ehdotuksia..
     
  2. MJF

    MJF Double Gearhead

    Minkälainen nokka-akseli siinä on? Ainakin MP:n nokissa on ollut vikaa että öljypumpun pyöritysratas kuluu sileäksi ja silloinhan öljypumppu lakkaa pumppaamasta.
     
  3. smuige

    smuige Gearhead

    osta multa toimiva alakerta uuden tiivistesatsin kera 150e/0407550278 200e laitilaan tuotuna
     
  4. mopari78

    mopari78 1st gear

    slant six power

    ku pistit kasaan vaihdoitko öljynsuodattimen? pikku metalli muruja koneessa syö pirun äkkiä laakerit. tai olisko öljypumppu hajalla tai öljypumpun hammasratas? tai öljykanavat tukossa? voitelun puutteelta vaikuttais jos laakerit menee.
     
  5. slantman

    slantman 3rd gear

    nokassa ja pumpussa näyttäis rattaat olevan ok, suodatin oli uus, olisko sit joku kanava vaan tukossa, vaikka niitä paineella putsattiin ennen kasausta. pystykö tota pumppua jotenkin testaamaan et tekee tarpeeks painetta? käsin pyörittelemällä ainakin näyttää toimivan... satasella toimiva kone tiedos taidan hakee sen :odroll:
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kai sinä öljyt ja suodattimen vaihdoit ennen vorssan reissua? ja kai se kävi kaikilla sylintereillä kunnolla, palamaton bensa huuhtoutuu männänrenkaiden ohi ja saa öljyn aika litkuksi ainakin tuollaisella kelillä kuin viimeviikonloppuna oli.

    Ja jos rempan jälkeen joutuu oikein urakalla ja reilulla bensalla starttailemaan/säätelemään, niin silloinkin bensaa pääsee öljyn sekaan.

    Nimimerkki "itsekin kerran vain 500km rempatulla koneella päässyt sisäänajoöljyillä ajamalla".
     
  7. slantman

    slantman 3rd gear

    :mad: vika löyty... kampiakseli kiero :mad: ja nyt kuuluu kysymys et voiko kampura ottaa nokkiinsa kun on tallin lattialla pystössa 5vuotta??
     
  8. VooDoo_

    VooDoo_ 1st gear

    yks sopiva kolaus ja kiero on ku joonaan vehje
     
  9. ´71 formula

    ´71 formula Gearhead

    Ei mee ittekseen kieroks, saa kaataakin aika monesti ennen kun ottaa itteensä, yleensä jos on akseli väärä ,niin on saanut lämpöä ,eli laakeri leikannut kiinni ja olisit sen kyllä huomannutkin konetta kasatessa, siittä ettei akseli olisi oikein pyörinyt. :-?
    Mutta ei hätää, voit esim. oikaista sen akselin oikeaoppisesti, koska kyse on takoakselista, todennäköisesti tai sitten hommaat tilalle toisen,
     
  10. MJF

    MJF Double Gearhead

    Vasaralla naputtelemalla se oikiaa. Ainakin kaveri oikasi isolohkon akselin ja hyvin pyörii vieläkin. Kiertokangen laakeri oli siitä leikannut kiinni.
     
  11. slantman

    slantman 3rd gear

    no ei siell mitään jälkia kiinni leikkautumista ollu, näky ihan tönäri mitalla et on heittoa... olimiten vaan hommarin koko koneen jo.
     

Kerro tästä muillekin!