Sleeper...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Fe, 15.1.2003.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Joku niistä jenkkivatipäistä mm. epäilee kytkimen luistamista. Siis auton huippunopeutta haettaessa, lämä lattiassa haiveitä luukutettaessa.

    Hitto jos siinä tilanteessa tollanenki abaut 450-500hp(?) kone vetää "jengat tappiin" ja kytkin luistais, ni kyl se sulaa ja palaa pascaks niin äkkiä ja totaalisesti ettei sitä voi olla huomaamatta kukaan.

    Mut tolllan rengaskokoon perustuva huippunopeusarviointi on kyl vähän epätarkkaa. Vaikkakin hauskaa. Ja lujaahan se on menny jokatapauksessa, vaikka vähän virhettä tulisikin.
     
  2. MadMike

    MadMike Gearhead


    Asiaa----Mystery Motor Replica !
     
  3. Fat Larry

    Fat Larry 1st gear

    Muistan 80-luvun veekaseista mm. 13 sekunnin 1.3 litraista turbo bluebirdiä. Siis sellaista kotteromallista eli jostain 70-luvun alusta. Ulkoasussa ei mitään muutoksia.
    80-luvun kaseissa näkyi muitakin turbottuja euroja ja japseja silloin tällöin jotka menisivät täydestä tässä sleepertopicissa (ei oltu keksitty että autollakin voi olla siivet... :grin: )
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mahtaisko bemari- ja muita juppipoikia v...tuttaa jos niiltä ajais ovet vakion näkösellä asspenilla?
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tokkopa niitä sen kummemmin moinen päähän ottaa. Ehkä vähän hämmästyvät ja toisaalta taas itse voi ehkä tuntea voiton riemua. Tavallinen kevuesti piristetty 318 aspen riitti kyllä näyttämään närhen munat 99% liikennevalokiihdyttelijöistä, nopeemmalla autolla taas harvemmin viittii edes vaivautua kisaamaan noita vastaan.
     
  6. Muki

    Muki Gearhead

  7. petro_din

    petro_din Gearhead

    laskettasko vm 73 dartti 318:lla vielä "pappamalliks"? ulospäin ei näy muutaku tuplaputket... soffa löytyy :smile:

    oon tässä haaveillu jos sais vähän rahaa kokoon ja vähän jotain uutta kivaa tonne pellin alle, laatikolle ja koneelle perusremppa ja jos sitte kantta ja muutaki siinä samalla sitte vaihtas :smile:

    tosin menee ens talven hommiks se... koha sais ton korin eka roiskeveden pitäväks :smile:
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mopeman, sullahan on nyt juuri oiva sleeper, eikö?
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kyllhän toi sellasesta käynee jos ei kauheen tarkkaan rupee tutkimaan. Mä luulen, että se menee paremmin kuin mitä ehkä ulkokuosista vois päätellä.
     
  10. Muki

    Muki Gearhead

    Hehee "understatement of the year" :smile: jos se on se sininen 4d...voi herran pieksut miten se vaihtaa maisemaa.
     
  11. L-Janne

    L-Janne 1st gear

    Nyt on pakko vuodattaa omaa kipeää fantasiaa...

    Haluaisin 1964 Chevy Malibun, neliovisen tolpan.

    Siihen turvakehikkoa ja muuta vahvistusta koriin ja runkoon (sillai siististi, piiloon mahdollisuuksien mukaan), lisää tilaa pyöränkoteloihin, Hotchkisin alustaherkut, Baerin jarrut, nopea hammastanko-ohjaus. Moottoriksi alumiinilohkoinen pikkulohko ja jatkoksi Richmondin kuusilovinen manuaali. Alle 17-tuumaiset kiiloitetut kiekot LEVEILLÄ matalaprofiilikumeilla. Korin ja sisustan voisi tehdä orkkishenkeen, mutta pilke silmäkulmassa.

    Siinä olisi erinomainen kehonkuljetin vaikka isollekin porukalle, mukava ja turvallinen kadulla. Ennen kaikkea tuning-hörhöt olisivat ihmeissään radalla!!

    Mutta tämä on toistaiseksi vain pimeän mieleni harhaista kuvitelmaa... muistuttakaa tästä, kunhan saan insinöörin paperit ja palkan...
     
  12. BRC1

    BRC1 Gearhead

    [Mutta tämä on toistaiseksi vain pimeän mieleni harhaista kuvitelmaa... muistuttakaa tästä, kunhan saan insinöörin paperit ja palkan...

    Papereita odotellessa voit ottaa vauhtia Kylen ja Stacyn seuraavasta rojektista,tulee olemaan todella lähelle ajatuksiasi ,toteutettuna vaan hieman teknisemmin ja ujommalla ovimäärällä...
    http://www.detroitspeed.com / speed news
     
  13. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Ei minua ainakaan vituta, jos ohitetaan amerikanraudalla. Samasta syystä en mene härnäämään jenkkipelejä esim. valoissa, kun tiedän voimavarat ja -suhteet. Tuninkeja tosin on mukava kusetella silloin tällöin... :grin:

    Olen kyllä joskus ajatellut vaihtaa isomman kutoskoneen. Spoilerivirityksiä yms. ei ole eikä tule, mattaväriä vaan... Saattashan se olla ihan hauska ällyttää teinigtilooklike jamppoja.

    Eipäs yleistetä! :odroll:
     
  14. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Melkosen hyvännäkönen, yks entinen työkaveri täältä Tampereen seudulta on rakentanut/rakentaa tommosta Käppyrää, tekniikka ei tainnu olla toi 500cid mutta kuitenkin. Sleepperihengessä...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Camaro75 2004-01-16 17:06 ]</font>
     
  15. Petri K

    Petri K 1st gear

    Aikaisemmin tässä ketjussa oli puhetta tuosta -67 4 ovisesta Dartista. On tuo auto seissyt jo 10 vuotta jos ei ylikin tuolla tallissa -74 Jorkkeri edessään. Meni joskus -90 luvun alussa 11.7 katulikseillä. Kone oli napattu suoraan ajosta tuosta Jorkkerista. Tuo musta Jorkkeri kulki aikanaan Alastarossa 13.97. Ei ole ollut oikein inspistä leikkiä noilla pitkään aikaan.

    Tänä keväänä sitten löytyi sellainen idea Sleeper autosta että vanhakin innostui. Idea on siinä että otetaan todella yleinen hitaaksi mielletty automerkki Dieselmoottorilla ja otetaan siitä ahtimella ja välijäähdyttimellä about 350hv perään automaatti ja se on siinä.
    Tyhjäkäynnillä auton dieselmoottori pitää vielä dieselille ominaista "kolinaa"
    Päällepäin näkyy 18 vuoden käyttöikä, mutta alusta pelkkää uutta osaa joka ei näy päällepäin.
    Omasta mielestäni tämä on pirullisin Sleeper idea jonka tiedän. Jenkkiautot eivät Suomessa ole kovin hyviä aihioita Sleeperiksi koska kaikki tietää että ne voivat liikahtaa jos härnää.
     
  16. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Veikkaan, ettei kyse ole samasta dartista mistä aiemmin oli puhe. Sen kone ei ainakaan ennen darttia ollut ollut missään kiinni.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Totta, ennen se oli lähes ilmaista..
     
  18. Petri K

    Petri K 1st gear

    Kyllä todennäköisesti on sama auto. Tuo kone joka oli siinä kiini nostettiin pois meidän toimesta ja laitettiin tuo toinen tilalle.
    Autossa lasikuituiset puskurit,lokasuojat edessä ja konepelti. Etusisälokarit alumiinia. 295 takarenkaat alla ja pölykapselit kiinni.
    Täysin läpikäyty auto, uusittu sähköt ja alusta hiekkapuhallettu ja maalattu.
     
  19. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo, on se sitten varmaan sama. Ei kai noita kauheen montaa oo ylipäätään. Just pitäis omalla lähtee cruisaamaan, mutta sekään ei oo nyt oikeen sliipperi kun siinä on kerskavanteet.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuossa omassa on myös 15" alut 205 leveillä renkailla, mutta toi koppa on niin yleinen ettei se erotu massasta mitenkään. Siinä on se yks sleeperin perusidea, ei saa erottua massasta. Voi olla että kaverin kanssa laitetaan jompi kumpi noista autoistakin ajoon kesällä. Osat on ollut valmiina tallissa koko 10 vuoden ajan, virtaa vaan puuttunut iteltä.

    Yksi mikä on varma on että jos kone startataan, ei ilman vesiruiskua ajeta metriäkään. Sen verran hyvä laite tuo vesiruisku on. Säästää myös polttoainetta aika mukavasti. Näin siis tuossa bensakoneessa.

    Tuossa dieselkoneessa on niin ISO välijäähdytin ettei vesiruiskua tarvita.
     

Kerro tästä muillekin!