slingshot kilpurin teko?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja spychobilly, 25.9.2010.

  1. shark

    shark 3rd gear

    Se kynnys voi olla siitäkin kiinni ,ettei ole käyttömahdollisuutta unelmallaan.

    Onhan se "Vain muutaman sekunnin tähden" koko dragrace ja kaikki ei voi voittaa,mutta jos säännöt heittää sun tiiliskiven jonkun aerosedanin viereen viivalle ,niin aika turhauttavaa pitkänpäälle :wink:

    Itte aloin aikanaan tekee GS:stä sekä radalle että kadulle peliä ,kun ei kiinnostanut joku lasikuitu Nova ,joita oli "jokamiesluokka"pullollaan.

    Tilasin Art Morrisonilta häkin.Kun sitten parin vuoden päästä valmistui vähän,niin olivat muuttaneet putken kokoa ja olis pitänyt olla Euromitoissa 40 mm halkaisija,mulla tuumaputket ja vain 38 mm.Arvaa rupesinko repii hienosti tigattuja putkia irti....

    Se siitä urheilu-urasta ja siirryin taas katsomoon kattelee vesisadetta
     
  2. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Eikäoo! Kun mielenkiintoista kun kalusto on kirjavaa.
     
  3. shark

    shark 3rd gear

    /\ Juu katsojalle,muttei ehkä sen tiiliskiven rakentaneelle :wink:
     
  4. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    On mulla ollut ihan kivaa... voin jopa suositella muillekin kokeilemista.
     
  5. spychobilly

    spychobilly Gearhead

    täytyypäs sinisetprintit laittaa tilaukseen 8) turvallisuus on POP! mutta olishan se mukavaa että ns. wanhoilla kilpureilla millä noi hommat on joskus aloitettu olis tosiaan joku oma alahaara.. kyllä kait tollanen kevyt häkki liikkuis pikkulohkollakin sen verran että sais menohalut tyydytettyä :rotfl:

    wanhaa viteota:
    http://www.youtube.com/watch?v=8lgELwHx ... re=related

    ilman ahtimia,pikkulohkolla ja tehoraja? oliskos siinä näin alkuun mausteet johonkin? :odroll:
    vai onkos jo jotain vastaavaa? (täysin maalikko/ummikko näissä race hommissa) :oops:
     
  6. bbford

    bbford Gearhead

  7. Putte

    Putte 1st gear

    Tuokaa nyt ensin niitä vanhoja ja vanhan tyylisiä autoja radalle ja kun niitä on riittävästi, niin pyytäkää sitten autoille omaa ryhmää. Turha sitä on pyytää ryhmää, jos kaksi autoa on ryhmään valmiina. Kuitenkin turvallisuussäännöt on ajoista riippuvaisia ja vanhan tyyliset seköä vanhat autot käyvät jo nykyisellään useampaankin ryhmään.
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ihme ruikuttajia täällä, ei mitenkään hämmästyttävää, ettei ne kahessakymmenessä vuodessakaan saa mitään aikaseks. Jos se idea lpullisesti kaatuu esimerkiks mun ihmettelyyn siitä, et miksei tekis sitä autoa ihan virallisten sääntöjen mukaseks, ni kovin on ohuessa. Ihan vinkkinä; se oli mun mielipiteeni ja perustuu omiin empiirisiin kokemuksiin. On mun mielestä paljon kivempaa kun on joku laite mill on haluttaessa myös käyttöä kun sellanen jolla ei oo. Ja mitä tulee tohon väitteeseen,et "ottaa kantaa jotkut jotka ei ikinä tuu nostalgiakilpurilla ajamaan", niin mikäli se oli muhun kohdistettu väitän et meni vähän metsään. Vuos-pari, ja saattaa allekirjottanut puikottaa yhdellä alkuaikojen suomikatiskalla ihan nykysäännöt täyttävänä FHRA:n kisoissa. On siin sit tyylii tai ei; mun mielest kuitenkin enempi kun himassa valittamisessa ja seuraavan 20 vuoden kulumista odotellessa.
    Ruottin säännöthän käsittääkseni eroo sillä lailla, et jos joku vehjes on aikoinaan runkokatsastettu, niin se runko kelpaa ilman päivityksiä maailman tappiin ku vauhti pysyy niissä rungon rajoissa. Uudet rakennelmat menee nykysääntöjen mukaan.
     
  9. Uba

    Uba 1st gear

    Ruotsi

    Vanhojen runkojen jatko-aika Ruotsissa loppuu 2012 joulukuussa.

    2013 voimassa samat säännöt, kuin Suomessa.
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    ....Joo, eiköhän se toiset 20 vuotta...., mut sithän se on sitäkin nostalgisempaa.
     
  11. wj

    wj Gearhead

    Sain tossa käsiini Mark Williams blueprintit ja homma alkoi kiinnostamaan.
    Tällähetkellä taitaa ainoa sopiva luokka olla SPET? Jarruluokat ei kiinnosta..

    Näille kokonaan omaluokka olisi aika mielenkiintoinen. Nuo kuvat ovat vissiin sfi 2.2c eli kovaa saa mennä. Mutta onko mitään valoa tälle ajatukselle tullut?

    Ps. Runkoja voidaan valmistaa ja blueprittejä saa kysyä jos kiinnostaa ;)
     
  12. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Brakettiluokassa voi sillä tiiliskivelläkin voittaa. :lol:

    Nimin. Kokemusta on. :soosoo:
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Nykysääntöjen mukaan vaaditaan vähintään kahdeksan koko kaudelle ilmoittautunut, jotta ryhmä saisi SM-arvon eikä uusia ryhmiä ole tulossa. Jos haluatte etumoottoriautoille oman ryhmän, niin ensin pitää niitä radoillakin olla riittävä määrä eli vähintään toi kahdeksan. Uskoakseni ennen tuota määrää ei edes harkita uutta ryhmää. Kyllähän tolla etumoottorivehkeellä voi ajaa Spetin lisäksi SC:ssä ja Compissa, eikä tarvii jarrutella, kun tekee SC:hen koneen sen mukaan, että se kulkee tasasesti ton 8,9. Eihän Suomessa muuten edes ole jarruluokkia, on vain täyskaasuryhmiä ilman tasoitusta ja tasoituksen kanssa, jos tarkkoja ollaan.
     
  14. HM

    HM Gearhead

    Kaikki muut luokat on jarruluokkia paitsi heads up.
     
  15. triniemi

    triniemi Gearhead

    En mää tiedä kuinka te oikein ajatte, mutta mä oon tarvinnu jarrupoljinta aina vasta maalin jälkeen.
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    Niin, ainahan sitä voi toki nostaa kaasunkin jos alkaa pahalta näyttämään :wink:
     
  17. Hate

    Hate 3rd gear

    Kun tuota vittuilua jarruttelusta on tällä palstalla jonku kerran tullu havaittua, niin en tiedä kuka sillä jarruttelulla viime vuonna pärjäsi esimerkiksi SPET:ssä?
    Tervetuloa kokeilemaan.
    Finaaleis Alastaros mestaruus tuli omalla enkalla.
    Repikää siitä. :wc:
     
  18. -31

    -31 Gearhead

    Joo! Oon ajanu tuota Hate nimimerkkiäkin vastaan jonkun lähdön. On tullu "turpaan" ja joskus saatu päänahkakin.
    Meeppäs näitä vastaan jarruttelemaan, nii jää pelkäksi turpaan tuloksi.
    Sitten "selittäjille" (itekkii tässä selitän :oops: ) Voittaa pitää ensin ihtesä, eikä surkutella ettenmävoitollamunvessallakujokuvoikattoo, ja sitten tulla radalle.

    Spet 1447
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    Onpas herkkänahkaista kansaa liikkeellä :eek:

    Taitaa joka ikinen täällä jarruttelusta kommentoinut olla myös itse noita ryhmiä ajellut jonkun verran :lol: Myös HM...

    Ja onhan se selvä, että jos lähdet hitaamman perään spetissä ja tältä hitaalta jostain syystä esim. irtoaa pito (kuten mulle kävi mm. triniemeä vastaan joskus) ja joutuu nostamaan, niin täytyy tavallisen hullu olla tämän nopeamman, että vetää silti täysillä maaliin ja ottaa mahdollisen breikkausriskin, kun voi nostaa ja olla turvallisesti muutaman metrin edellä?
     
  20. supo

    supo Double Gearhead

    Helppo homma eli autot sääntöjen mukaan eli Timo Heiskanen kavereineen näyttäneet että voi tehdä hienon vanhan näköisen(nostalgia)kilpurin ja sillä voi useissa eri luokissa vetää kumit soikeena kukkaron mukaan!!!Eipä tiälläkään tarvittu jarrutella ja neljän kauden aikana ennätys parantui 15.2s-11,504s ja vauhtia 150km/h-193km/h!!!Joka talvi ja kesä pientä parantelua autoon ja ikkunaan uutta ennätyslukemaa!!!kahdella viimeisellä 200m. kisassa parantui ennätys 7.42s-7,23s ja olisi parantunut tuo 400m aika todennäköisesti 10.99s tai jotain mutta vaihdettiin uusi kilpuri kehiin kun kuski tumpeloi mitallimahdollisuudet!!!Ai niin tiältähän ne kaikki parhaat löytyy!!! :rotfl: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!