SM-pistelasku

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja SG 448, 13.2.2014.

  1. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Näyttäs menevän uusiks koko pistelaskusysteemi hiukan olis voinut olla yksinkertaisempi ja tasapuolisempi kaaviokoosta johtuvaan pisteiden jakoon sekä lajittelupisteiden niinkuin esim:EDRS:ssä on käytössä,noissa allaolevissa ei paljoa ole järkeä käytetty,miksköhän tollaseen on päädytty?


    PISTELASKU
    SM ja Cup-pisteitä laskettaessa huomioidaan kaikissa ryhmissä kaikkien osakilpailujen
    pisteet. Kussakin osakilpailussa jaetaan pisteitä seuraavasti:
    Lajitteluajot, sijoitus
    1. 8 p 9. 2 p
    2. 7 p 10. 2 p
    3. 6 p 11. 2 p
    4. 5 p 12. 2 p
    5. 4 p 13. 1 p
    6. 4 p 14. 1 p
    7. 3 p 15. 1 p
    8. 3 p 16. 1 p
    Pudotusajo
    1. 2. 3. 4. 5. R/U W
    2-kaavio - - - - - 70 100
    4-kaavio 20 - - - - 70 100
    8-kaavio 20 40 - - - 70 100
    16-kaavio 20 30 40 - - 70 100
    32-kaavio 20 30 40 50 - 70 100
    64-kaavio 20 30 40 50 60 70 100
    1. = ensimmäisen kierroksen häviäjä
    2. = toisen -"- -"-
    3. = kolmannen -"- -"-
    4. = neljännen -"- -"-
    5. = viidennen -"- -"-
    R/U = finaalin häviäjä (runner-up)
    W = finaalin voittaja (winner)
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Eiks toi nyt oo sitä ameriikan pistelaskuu johon siirtymisestä päätettiin jo viimevuonna? Paitsi et siellä ei sportsmaneissa taida olla lajittelupojoi lainkaan tai ainakaan tohon tyyliin?
     
  3. SG 448

    SG 448 Gearhead

    No sithän tuo onkin hyvä jos se kerran on Ameriikasta tullut,mennyt multa vaan vähän ohi sit tuo viimevuotinen päätös.
    Kahden auton kaaviossa saat samat pisteet vaikket pudotusajoissa ajaskaan ja 64 kaaviossa samat pisteet saavuttaaksesi pitää neljä rundia voittaa et saa ne samat pisteet,reilulta kuullostaa.
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Varmaan jonkinlainen tarkotus kannustaa osallistumaan skaboihin joissa yleensä vähemmän osallistujia, eli meillä kaiketi Kalajoki.
     
  5. triniemi

    triniemi Gearhead

    Lajittelun merkitys on korostunut melkoisesti. Ennen et saanut edes yhtä pudotuskierrosta (6x15p=90p, pudotuskierros 100p) revittyä eroa kauden aikana, nyt saa (7x5 = 35p, pudotuskierros 10p) = 3.5 kierroksen pisteet. Siis noin teoriassa. Mut on huomattavasti suurempi merkitys lajittelulla pisteiden kannalta nyt joka tapauksessa.
     
  6. triniemi

    triniemi Gearhead

    Sit esim. 16 kaavion voittaja (viis kierrosta) saa 100p, ekalla kierroksella pudonnut 20p (+lajittelupisteet). Eroa 80p eli kahdeksan pudotuskierrosta. Aikaisemmin sai 1500p vs 1000p eli viis kierrosta. Eliminaattorin finaalin voittamisesta siis palkitaan vieläkin enemmän.
     
  7. triniemi

    triniemi Gearhead

    Tai oikeestaan finaaliin pääsystä palkitaan, saahan runner up meidän kaaviokoolla suhteellisesti myös enempi pisteitä mitä ennen.

    Ei kai toi täysin huono pistelasku voi olla jos se Ameriikassa koeponnistettu vuosikausia?
     
  8. Hate

    Hate 3rd gear

    Vertailin uutta systeemiä vanhaan OL:n ja Spet:n osalta.
    Jossitteluhan on aina niin kivaa.

    OL finaalissa jos SM 1 olisi tippunut 1 kiekalla niin SM 2 olisi riittänyt
    pääsy 2 kiekalle.Uudella systeemillä SM 2sen olisi pitänyt voittaa vielä 2.kierros ollakseen SM 1.

    Spet:n finaalissa jos SM 1 olisi tippunut 1 kiekalla niin SM 2 olisi riittänyt pääsy 3. kiekalle(semifinaali).Uudella systeemillä SM 2sen olisi
    pitänyt voittaa vielä semifinaali ollakseen SM 1.

    Uusi systeemi palkitsee enemmän voittajaa ja runneruppia kuin vanha systeemi.
    Uuden pistelaskun hyvyys/huonous on varmaan kiinni siitä keneltä sitä kysytään?
     
  9. supo

    supo Double Gearhead

    Eikös se Poijat ole että parhaille ne pisteet kuuluu?Eli pulinat pois ja osallistumaan kisoihin ja katsotaan kauden päätteeksi kuka on paras!!!Eli Motoparkissa juhlii mestarit elokuussa!!
     
  10. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Joo en todellakaan tarkoittanut etteikö voittaja selviäsi tolla systeemillä,vaan kaavion koon vaikutus rundista saatuihin pisteisin on erikoinen ja hyvin sekava,toivottavasti vaan pistenikkarit osaa laskea oikein kun vanhallakin systeemillä ollut riittävästi kauden aikana virheitä pistelaskuissa joita saat sit ite oikasta toimistolle,mut katotaan kuinka käy.
     
  11. supo

    supo Double Gearhead

    Perjantai illan kunniaksi eli kun vetää kahen sakkiin ja vetää VP:llä isoa kovaa niin R/U:lle 200 ekua pooliin sekä Winner ottaakin 375ekua pooliin sekä tietysti huippupojot eli ei huono!!!
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    Voittajahan selviää lähes systeemillä kuin systeemillä. Vaikka cuppina ilman pisteitä, mutta ne sen jälkeiset sijoitukset ovatkin sitten oma juttunsa... No, samat säännöt ne on kaikille sentään.
     
  13. Hate

    Hate 3rd gear

    Siis jos tosissaan ajaa kilpaa,niin eikö silloin oo tarkotus olla ykkönen?Jos nyt sitten käy niin ettei oo paras vallitsevilla säännöillä mitkä on annettu ennen taistelun alkua niin mitä vithun väliä sillä on et minkälaisella venkuloinnilla saa oman tuloksen nousemaan viimesestä tokaviimeseks tai vaikka kakkosesta kolmoseksi?Onko sekin joku tulos,hä?

    Mistä tuliki Mieleen.
    Pisteitä ja sijoituksia on laskettu vuosien varrella, vuodesta '90 eteenpäin,mitä oon sattunu suhaileen, eri kilpailuissa monella tavalla mut ikinä en oo osannu sijottautua kakkoseen, pisteissä,finaaleissa tai aika-ajoissa.Pitää varmaan hommata Chevrolet,MoPar tai Ford että tuon kykenee saavuttaan? :wink:
    P.S.2014 Spet 1 ja kakkonen on Korohone ja Laitine jos ei oo muita osallistujia!Eli näillä mennää!
     
  14. supo

    supo Double Gearhead

    Oot Hate noin alueella järjestys voi vaihdella mutta saamme ainakin vielä ensi viikolla Kärnän Teemu Camarollaan listalle niin Savon Mafia ottaa 3 voiton!!!Eli Savon Mafia on kaudella 2014 3 teamin vahvuinen!! :wink:
     
  15. -31

    -31 Gearhead

    :D Ei Veli hyvä, ei noin. Ei Millään varsinaisella automerkillä jäädä toiseks...
    koetas tosihybridiä, vaikka näin: Ota Voortin näkönen koppa, laita siihen joku Ransamin putkihässäkkä sisään ,tekniikkaa sotket Sevystä ja Totkesta. Tuolla setupilla jää varmasti muutaman kerran tokaks ja siitä alaspäin. Nähty on :D

    Ja pistelaskusta. Kyllä se on tärkeintä, että menetelmä tiedetään etukäten ja siinä pysytään koko kausi.

    Mitallinjako? Ei alettas etukäteen jakamaan.

    T: Pasi/1447
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ei. Mutta kun kolme parasta kuitenkin syystä tai kolmannesta SM -pisteistä palkitaan (ja kisassakin runner up), niin lienee pakko laskea muutakin kuin pelkät voitot. Voisi olla hiljaista parin ekan kahinan jälkeen osallistujissa jos vaan osakilpailuvoittajat noteerattaisiin :lol:
     
  17. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Hate luulisin ettei nuo ykkössijat johdu pelkästään AMC:n ylivertaisuudesta,koska yks meiltäpäin oleva kuljettaja kilpaili vuosia PUNAISILLA Foordeilla missä oli Letukan kone ja silti voitti useita mestaruuksia eli vahva epäilykseni salaisuus voittoihin on tuo väri,mut älä vaan kerro tätä kenellekkään ettei mee tieto Savon Mafialle muuten Supo lähtee maalikauppaan ja voittaa Spetin tulevalla kaudella.
     

Kerro tästä muillekin!